  • 1. Data: 2008-04-02 22:19:55
    Temat: pojazd uprzywilejowany?
    Od: Paweł Grawicki <g...@b...net>

    Co jest pojazdem uprzywilejowanym? Czy należy ustępować każdemu dresowi
    z migającą plastikową niebieską lampką na dachu?
    Miałem dziś spotkanie z takim osobnikiem, samochód marki ford fokus,
    tablice WI coś tam coś tam, pan stoi na światłach, nagle niczym Ryba z
    Kilera wystawia sobie kogucika - moim zdaniem identyczny jak:
    http://allegro.pl/item337121235_super_kogut_policyjn
    y_sta_1221najtaniej_w_polsce_.html
    a spod maski rozlega się cicha syrena - innych objawów nie widać
    ja spokojnie sobie siedzę, pan dostaje piany, wyskakuje, macha mi
    policyjną blachą - zupełnie jak:
    http://allegro.pl/item340206400_policja_odznaka_poli
    cyjna_112112_plus_etui_skora.html
    i grzecznie zagaja: "czy cię kurwa nie nauczyli jak spierdalać z drogi
    pojazdom uprzywilejowanym?" (sorki za cytat ale tak było. Nie numeru
    blachy ani wozu nie zapisałem)
    poradziłem panu żeby wezwał prawdziwą policję która mnie ukażę, w
    międzyczasie zmieniły się światła i osobnik z piskiem opon i kopciem z
    rury odjechał... Dodam, że wyglądał mi na typowego dresa.
    Miałem też kiedyś spotkanie z białym lublinem z czarnym napisem Straż
    Bankowa który nie miał wcale koguta, ale też mu coś wyło spod maski i
    panowie (byli w jakichś mundurkach) domagali się głośno wolnego przejazdu...

    pegie

  • 2. Data: 2008-04-02 22:58:50
    Temat: Re: pojazd uprzywilejowany?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Grawicki" <g...@b...net> napisał w wiadomości

    Z faktu, że miał pretensje do Ciebie wnoszę, że byłeś kierującym
    pojazdem.Zatem masz najpewniej prawo jazdy. Czy tak ciężko zajrzeć do PoRD?
    A tam ustawodawca podaje następującą definicję:

    pojazd uprzywilejowany - pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci
    niebieskich świateł błyskowych i jednocześnie sygnały dźwiękowe o zmiennym
    tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub drogowymi; określenie to
    obejmuje również pojazdy jadące w kolumnie, na której początku i na końcu
    znajdują się pojazdy uprzywilejowane wysyłające dodatkowo sygnały świetlne
    w postaci czerwonego światła błyskowego
    Czyli nasz FOKUSIK na skute FOKUS-POKUS z FOKUSIKA przeistoczył się w
    pojazd uprzywilejowany poprzez pomiganie na niebiesko i powycie sobie spod
    maski. A Policjant mógł Cię ukarać mandatem, ale pewnie miał ważniejsze
    sprawy na głowie.

  • 3. Data: 2008-04-03 01:30:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł Grawicki wrote:
> [...]
    > Bankowa który nie miał wcale koguta, ale też mu coś wyło spod maski i
    > panowie (byli w jakichś mundurkach) domagali się głośno wolnego

    Chłopie, no to miałeś dużo szczęścia, że im się spieszyło.

  • 4. Data: 2008-04-03 05:19:07
    Od: Paweł Grawicki <g...@b...net>

    witek pisze:
    y_sta_1221najtaniej_w_polsce_.html

    cyjna_112112_plus_etui_skora.html

    > Chłopie, no to miałeś dużo szczęścia, że im się spieszyło.

    No pięknie, to może doprecyzuje pytanie - czy jeżeli:
    oznakowanie pojazdu uprzywilejowanego budzi wątpliwości - np jest
    umieszczone na samochodzie z napisem: "lody" albo "straż bankowa" albo
    "serwis pralek Ardo" to należy za wszelką cenę rozjeżdżając klomb na
    rondzie ustępować pierwszeństwa przejazdu?
    pegie

  • 5. Data: 2008-04-03 05:36:36
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > "serwis pralek Ardo" to należy za wszelką cenę rozjeżdżając klomb na
    > rondzie ustępować pierwszeństwa przejazdu?

    a jak na tym samochodzie bedzie napisane "krew" "albo "organy" choc tego
    drugiego nie jestem pewien, to tez mu nie ustapisz miejsca?
    bo widze ze wg ciebie to mamy tylko 3 rodzaje samochodow uprzywilejowanych,
    straz, policja, pogotowie

    otoz wbij sobie do lba, ze samochod uprzywilejowany to taki ktory ma sygnal
    dzwiekowy i swietlny jak w przytoczonej definicji i nie tobie rozsadzac co
    na nim jest namalowane i czy wogole cos jest

    i mam nadzieje, ze w niedlugom czasie dostaniesz mandat, albo wezwanie na
    komende, bo to ze nic ci nie zrobili teraz, wcale nie oznacza, ze nie
    zapamietali twoich blach

  • 6. Data: 2008-04-03 05:49:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł Grawicki wrote:

> [...]
    > "serwis pralek Ardo" to należy za wszelką cenę rozjeżdżając klomb na
    > rondzie ustępować pierwszeństwa przejazdu?

    Definicja pojazdu uprzywilejowanego jest jednoznaczna. I nieważne co ma
    napisane na samochodzie.
    Skąd wiesz, że serwis pralek Ardo nie jest w środku uzbrojony po zęby.

    Zadaj mądrzejsze pytanie.
    Czy karetka/policja na światłach ale bez sygnału jest pojazdem
    uprzywilejowanym czy nie.
    Często się zdarza, że karetka jedzie bez sygnału, żeby nie budzić po
    nocy całej okolicy.
    Albo na długiej trasie, coby pacjenta nie dobić kilkugodzinnym wyciem
    sygnału.

  • 7. Data: 2008-04-03 06:23:08
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Szerszen <s...@t...pl> popełnił(a):

> [...]

    > sygnal dzwiekowy i swietlny jak w przytoczonej definicji i nie tobie
    > rozsadzac co na nim jest namalowane i czy wogole cos jest

    Sygnał dźwiękowy i świetlny ORAZ ważne zezwolenie od MSWiA na używanie
    pojazdu jako uprzywilejowanego. A podstawową okolicznością wydania takiego
    zezwolenia jest uczestniczenie przez pojazd w akcjach ratowania życia bądź
    zdrowia ludzkiego - http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/88/266/DOKUMENT.ht
    ml
    Fakt faktem, że widząc samochód z napisem "pralki" i z włączonymi
    niebieskimi bądź niebieskimi i czerwonymi kogutami i sygnałem dźwiękowym
    cięzko jest gdybać czy ów pojazd posiada odpowiednie uprawnienia, jak i czy
    kierowca posiada dokument potwierdzający zatrudnienie czy świadczenie usługi
    w instytucji, która ma możliwość używania pojazdów uprzywilejowanych.
    Zawsze możesz to jednak sprawdzić po fakcie i albo dać sobie spokój albo
    złożyć skargę.

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 8. Data: 2008-04-03 06:27:06
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> popełnił(a):

> [...]
    > pojazd uprzywilejowany poprzez pomiganie na niebiesko i powycie sobie
    > spod maski. A Policjant mógł Cię ukarać mandatem, ale pewnie miał

    Niekoniecznie. Pojazd owszem mógł mieć to wszystko o czym mówi PoRD, ale
    mógł ich używać nielegalnie. Pojazd musi mieć wydane zezwolenie na używanie
    go jako pojazd uprzywilejowany (wydawane przez MSWiA). Kierowca również musi
    mieć dokument potwierdzający zatrudnienie w jednostce, która ma prawo używać
    takich pojazdów.
    Autorowi wątku można poradzić zapytanie do Policji czy ów Focus (nr rej.
    mniemam, że masz) miał prawo stać się pojazdem uprzywilejowanym oraz czy
    kierowca miał prawo kierować pojazdem uprzywilejowanym. Wówczas może złożyć
    skargę, odpuścić lub przekonać się na 100%, że pretensje kierującego Foką
    były w pełni zasadne.

  • 9. Data: 2008-04-03 08:17:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 03 kwiecień 2008 08:27
    (autor robal
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ft1ted$avd$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Niekoniecznie. Pojazd owszem mógł mieć to wszystko o czym mówi PoRD, ale
    > mógł ich używać nielegalnie.

    No i? I debil na drodze, bo inaczej Pawła określić nie można, będzie to
    weryfikował? I zablokuje dojazd do wypadku, przeszkodzi w ratowaniu życia
    itp. bo mu się wydaje łaskawie, że to dres?

    Ustąpić należy zawsze, a ewentualną bezprawność stania się pojazdem
    uprzywilejowanym ocenia nie kierujący, a kto inny.
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 10. Data: 2008-04-03 08:29:38
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Paweł Grawicki pisze:
    > Co jest pojazdem uprzywilejowanym? Czy należy ustępować każdemu dresowi
    > z migającą plastikową niebieską lampką na dachu?
    (ciach)
    Niestety tak. Każdy pojazd który posiada włączone sygnały świetlne i
    dzwiękowe - jest pojazdem uprzywilejowanym. Na drodze nie masz jak (i w
    zasadzie nie masz prawa) weryfikować własnoręcznie, czy to _legalny_
    pojazd uprzywilejowany. Więc tak powinieneś go traktować, bo skąd masz
    wiedzieć czy np po ostatnich przetargach biedni policjanci w cywilu nie
    dostali "kogucików" i "syrenek" z allegro po 19.90?
    A jeśli posiadasz uzasadnione podejrzenia (np jak tutaj), że to
    przebieraniec - spisuj numery, zapamiętuj godzinę i miejsce, i dzwoń na
    112/997 że prawdopodobnie przebierańcy udają policjantów. Jeśli będzie
    to prawda - już oni sobie konkurencji robić nie dadzą i szybko znajdą
    takiego dresa ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173