  • 1. Data: 2007-01-10 10:21:04
    Temat: podroz sluzbowa - zaliczka
    Od: "Ola P." <n...@a...pl>

    Witam serdecznie P.T. Grupowiczow!
    Ostatnia zmiana rozporzadzenia Ministra Pracy i Polityki Spolecznej w
    sprawie wysokosci oraz warunkow ustalania naleznosci (...) z tytulu podrozy
    sluzbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2006 r. Nr 227 poz. 1661) wprowadziła
    w § 8a mozliwosc udzielania pracownikowi zaliczek z tytulu podrozy
    sluzbowej, gdzie:
    "1. Na wniosek pracownika pracodawca przyznaje zaliczke na niezbedne koszty
    podrozy.
    2. Rozliczenie kosztow podrozy przez pracownika jest dokonywane w terminie
    14 dni od dnia zakonczenia podrozy.
    3. Do rozliczenia kosztow podrozy pracownik zalacza dokumenty (rachunki)
    potwierdzajace poszczegolne wydatki (...)".

    JAK wytlumaczyc ksiegowemu, ze termin rozliczenia i udokumentowanie kosztow,
    o ktorych mowa w ust. 2 i 3, dotycza przyznanej zaliczki a nie rozliczenia
    tzw. delegacji???
    Zadne slowne argumenty nie pomagaja. Ksiegowy domaga sie biletow (moim
    zdaniem bezpodstawnie). Czy macie jakies rzeczowe argumenty? Bo mnie ich juz
    brakuje...

    Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za pomoc.
    Ola P.

  • 2. Data: 2007-01-10 10:48:30
    Temat: Re: podroz sluzbowa - zaliczka
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 10 Jan 2007 11:21:04 +0100, Ola P. napisał(a):

    > Ksiegowy domaga sie biletow (moim
    > zdaniem bezpodstawnie).

    A starasz się o dietę czy o zwrot kosztu biletów? W tym drugim wypadku jak
    najbardziej słusznie - dodatkowo powinien żądać żeby na bilecie był NIP
    sprzedawcy.

  • 3. Data: 2007-01-10 11:06:56
    Od: "Ola P." <n...@a...pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości ...

    > A starasz się o dietę czy o zwrot kosztu biletów? W tym drugim wypadku jak
    > najbardziej słusznie - dodatkowo powinien żądać żeby na bilecie był NIP
    > sprzedawcy.

    ??? A skad takie wnioski? Zalozmy, ze ja - staram sie o rozliczenie
    polecenia wyjazdu sluzbowego ("delegacji"). Nie bralam zaliczki. § 3
    rozporzadzenia mowi, ze z tytulu podrozy (...) przysluguja diety oraz zrwot
    kosztow noclegow. § 5 ust. 2 Zwrot kosztow przejazdu obejmuje cene biletu
    okreslonego srodka transportu (...). Do tej pory w ogole nie byly potrzebne
    bilety, rozliczano z tabel oplat PKP lub PKS. Dopiero po dodaniu § 8a
    ksiegowemu zachcialo sie biletow, choc - moim zdaniem - cytowany paragraf w
    calosci dotyczy wylacznie zaliczek i ich rozliczenia.
    Czesto jest tak, ze dostaje sie delegacje na PKP II posp. a jedzie sie
    prywatnym samochodem, bo nie ma mozliwosci wydostac sie stad inaczej -
    trzeba byloby rozpoczac podroz 2 dni wczesniej, zeby w terminie dojechac na
    miejsce ;-) Skad wtedy wziac bilety???
    Dodam, bo to chyba wazne, ze sprawa dotyczy jednostki budzetowej.

    Pozdrawiam,
    Ola P.

  • 4. Data: 2007-01-10 15:03:34
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 10 Jan 2007 12:06:56 +0100, Ola P. napisał(a):

> [...]
    > ksiegowemu zachcialo sie biletow, choc - moim zdaniem - cytowany paragraf w
    > calosci dotyczy wylacznie zaliczek i ich rozliczenia.

    Na podstawie tabeli opłat? Od 8 lat ciągle jeżdżę na delegację i jeszcze
    nigdy się nie zadażyło żeby jakakolwiek księgowa rozliczyła mi delegację
    bez biletów. Nie ma biletu - znaczy że nie jechałem pociągiem - jak nie
    jechałem pociągiem to nie ma zwrotu. Teraz od 1 stycznia i tak jest to
    obowiązek.

    Poza tym się mylisz - to nowe rozporządzenie każe dołączać bilety
    niezależnie od tego czy brałaś zaliczkę czy nie - to że te punkty są
    w jednym paragrafie nie znaczy że są związane.

    Pozdrawiam,
    Henry