  • 1. Data: 2009-02-17 05:17:15
    Temat: podatek belki
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Czy jeśli posiada się kilka(naście) kont bankowych, z których każdy
    generuje zysk z ominięciem podatku belki, to czy ja jako podatnik nie
    mam czasem obowiązku uwzględnić to w rozliczeniu rocznym od całości
    odsetek? Czy omijanie belki w ten sposób jest zgodne z prawem?

  • 2. Data: 2009-02-17 06:34:01
    Temat: Re: podatek belki
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 06:17:15 +0100, Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > mam czasem obowiązku uwzględnić to w rozliczeniu rocznym od całości
    > odsetek? Czy omijanie belki w ten sposób jest zgodne z prawem?

    Bardzo dobre pytanie !!!!
    Gdyby pytanie takie padło w Ministerstwie Finansów czy Urzędzie Skarbowym,
    zapewne odpowiedź przysporzyłaby pytanemu nie lada problem.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/11-11-2008/ind.php?pid=5&iid=37 Kebab Warszawa

  • 3. Data: 2009-02-17 10:26:19
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    On 17 Lut, 06:17, Krzysiek <b...@b...com> wrote:
> [...]
    > mam czasem obowiązku uwzględnić to w rozliczeniu rocznym od całości
    > odsetek? Czy omijanie belki w ten sposób jest zgodne z prawem?

    Platnikiem podatku (czyli jedynym podmiotem zobowiazanym do placenia
    tegoz) od zysku z lokat jest bank, nie inwestor. W jakim wiec
    rozliczeniu rocznym chcialbys to uwzgledniac? Chcesz ingerowac w prace
    banku? :)

  • 4. Data: 2009-02-17 10:48:52
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    adp wrote:

> [...]
    > tegoz) od zysku z lokat jest bank, nie inwestor. W jakim wiec
    > rozliczeniu rocznym chcialbys to uwzgledniac? Chcesz ingerowac w prace

    Oczywiscie dotyczy to tylko osob fizycznych - firmy placa podatek w
    rozliczeniu rocznym.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2009-02-17 11:58:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maverick" <m...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:gne4mk$pmn$1@inews.gazeta.pl...

    > Oczywiscie dotyczy to tylko osob fizycznych - firmy placa podatek w
    > rozliczeniu rocznym.

    I zaliczki na biezaco

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-02-17 12:40:21
    Od: "kkk" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > czasem obowiązku uwzględnić to w rozliczeniu rocznym od całości odsetek?
    > Czy omijanie belki w ten sposób jest zgodne z prawem?

    Gdzie masz takie konta bankowe? :)

  • 7. Data: 2009-02-17 13:53:09
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "kkk" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    >
    > Gdzie masz takie konta bankowe? :)
    alior bank do 16 tys.

  • 8. Data: 2009-02-17 14:23:40
    Od: "kkk" <k...@w...pl>

    > alior bank do 16 tys.

    e, takie oprocentowanie co kot napłakał

  • 9. Data: 2009-02-19 10:50:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2009, Maverick wrote:

    > Oczywiscie dotyczy to tylko osob fizycznych

    Sprzeciw.
    Wyłączenie dotyczy również osób fizycznych :)
    Sposób opodatkowania o którym mowa dotyczy kont *osobistych*.
    Zaś osoba fizyczna jak najbardziej może prowadzić (rozliczane na
    innych zasadach) konta *gospodarcze*.

    pzdr, Gotfryd
    (DG :))