  • 1. Data: 2002-10-25 16:05:56
    Temat: ...pod rygorem nieskuteczności....
    Od: "Ag@a" <agata(wytnij_to)@wp.pl>

    Witam!

    Prośba o zinterpretowanie tekstu:

    "... Ubezpieczający może rozwiązać Umowę na piśmie, pod rygorem
    nieskuteczności, doręczonym nie później niż na 30 dni przed terminem
    płatności kolejnej Składki Regularnej..."

    Przepraszam, co znaczy _pod_rygorem_nieskutecznosci_?

    (chodzi o zerwanie umowy z ubezpieczycielem)
    Dziękuję za ewentualną pomoc.
    Nie ukrywam, ze zalezy mi na czasie, bo za 3 dni mija termin wpłaty składki.

    Pozdrawiam
    Agata

  • 2. Data: 2002-10-25 17:57:19
    Temat: Re: ...pod rygorem nieskuteczności....
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Oct 2002, Ag@a wrote:

> [...]
    >+ płatności kolejnej Składki Regularnej..."
    >+
    >+ Przepraszam, co znaczy _pod_rygorem_nieskutecznosci_?

    Jak na mój gust - dokładnie to co znaczy.
    Czyli jeśli nie wypełnisz postanowień umowy to rozwiązanie
    jest nieskuteczne i umowa dalej działa.
    Czyli jeśli nie wniesiesz pisma które *oni* ci potwierdzą
    30 dni przed terminem - to umowa jest nadal ważna i musisz
    im zapłacić kolejną składkę.
    [...]
    >+ Nie ukrywam, ze zalezy mi na czasie, bo za 3 dni mija termin wpłaty składki.

    IMHO i tak 27 dni za późno...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-10-25 19:53:25
    Od: "Ag@a" <agata(wytnij_to)@wp.pl>

> [...]
    > Czyli jeśli nie wniesiesz pisma które *oni* ci potwierdzą
    > 30 dni przed terminem - to umowa jest nadal ważna i musisz

    ok. Dziękuję...
    A co - jeśli ja się nie wywiążę z umowy?
    Sprawa wygląda tak, że chcę zrezygnować z ubezpieczenia. Wpłacam miesięcznie
    ustaloną kwotę (11 miesięcy x 200,- = 2200) i liczac się z tym, że stracę
    100% chcę z tego wyjść. Sądziłam, ze w takim przypadku wystarczy, że
    przestanę wpłacać. (i tak swoje dostali)

    Pytanie: co mi grozi, gdy przestanę wpłacać bez wysyłania pisma?

    Pozdrawiam
    Agata

  • 4. Data: 2002-10-25 20:19:09
    Od: "Ewa" <e...@p...fm>

    > Pytanie: co mi grozi, gdy przestanę wpłacać bez wysyłania pisma?

    najprawdopodobniej rozwiazanie umowy, ale skoro wpalcilas 11 skaldek, to
    rozwiazanie nastapi juz w II roku polisy, wiec moze nawet cos Ci zwroca

    a jaka firma ubezpieczeniowa?

    Ewa

  • 5. Data: 2002-10-26 07:57:12
    Od: "Ag@a" <agata(wytnij_to)@wp.pl>

    Witam!

    > najprawdopodobniej rozwiazanie umowy, ale skoro wpalcilas 11 skaldek, to
    > rozwiazanie nastapi juz w II roku polisy, wiec moze nawet cos Ci zwroca

    Opłata likwidacyjna w I roku wynosi 100 %, w II 85%, w III - 81%.
    Nie liczę na nic. W takim razie czy mogę przestać opłacać składki i w ten
    sposób zerwac umowę bez dodatkowych kosztów?

    > a jaka firma ubezpieczeniowa?

    Jaka firma? - SKANDIA

    Dziękuję za zainteresowanie.
    Pozdrawiam
    Agata

  • 6. Data: 2002-10-26 10:43:27
    Od: "Ewa" <e...@p...fm>

    W takim razie czy mogę przestać opłacać składki i w ten
    > sposób zerwac umowę bez dodatkowych kosztów?

    tak, mozesz przestac placic
    Ewa

  • 7. Data: 2002-10-26 11:10:14
    Od: "Lukasz Ciszewski" <l...@o...pl>

    nieskuteczne= wazne ale nie wywoluje skutkow wzgledem jakiegos podmiotu

  • 8. Data: 2002-10-26 11:40:29
    Od: "Ag@a" <agata(wytnij_to)@wp.pl>

    > W takim razie czy mogę przestać opłacać składki i w ten
    >
    > tak, mozesz przestac placic
    > Ewa

    hm... to byłoby mi na rękę, ale jaką mam pewność, że nie naliczą mi odsetek
    i nie zaczną ciągać po sądach?
    Skąd mieć pewność?
    Pozdrawiam Agata

  • 9. Data: 2002-10-26 13:45:56
    Od: "Ewa" <e...@p...fm>

    > hm... to byłoby mi na rękę, ale jaką mam pewność, że nie naliczą mi
    odsetek
    > i nie zaczną ciągać po sądach?
    > Skąd mieć pewność?
    > Pozdrawiam Agata