  • 1. Data: 2004-11-30 19:14:43
    Temat: plus gsm - nowy regulamin
    Od: "telemahos" <t...@w...pl>

    Wraz z nowa faktura od operatora plus gsm otrzymalem info o wchodzacym w
    zycie od 17.01.05 regulaminie. Widnieje takze info ze zgodnie z regulaminem
    (tym starym) przy braku akceptacji moge zerwac umowe bez ponoszenia kary
    wyszczegolnionej w umowie.
    Natomiast dzwoniac do boku otrzymalem info ze:

    "Zgodnie z art.57 ust.6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 Prawo
    Telekomunikacyjne, Polkomtel SA przysluguje roszczenie z tytulu
    jednostronnego rozwiazania umowy przez abonenta przed uplywem terminu
    ustalonego w umowie w wysokosci nie przekraczajacej rownowartosci przyznanej
    ulgi. Przewidziana w Regulaminach Promocji lub umowach ANU/PWA kara umowna
    stanowi rownowartosc ulgi jaka zostala przyznana przez Polkomtel SA
    abonentowi w ramach umowy zawartej w promocji lub ANU/PWA."

    jak powiedzial konsultant wychodzi na to ze jesli bylbym "normalnym"
    abonentem moglbym zerwac bez problemu, natomias jesli jestem w okresie
    promocji "abonament zero" nie moge bezkarnie zerwac umowy. Nie umial mi
    odpowiedziec dlaczego nie umiescili info o powyzszej ustawie tylko pkt.
    mowiacy o tym, iz moge zerwac umowe bez konsekwencji przy braku akceptacji
    nowego regulaminu. Umowe mam na czas nieoznaczony, promocja jest na 24
    miesiace (od lutego 2004). Teraz juz nie wiem czy konsultant wprowadza mnie
    w blad i liczy na
    to ze nie wysle wypowiedzenia. Czy ktos zaznajomiony z prawem
    telekomuniakacyjnym moze prosto i
    jasno napisac czy moza zerwac ta umowe bez konsekwencji czy nie?

    Pozdro
    Telemah

  • 2. Data: 2004-12-01 19:44:12
    Temat: Re: plus gsm - nowy regulamin
    Od: "The Devil" <n...@w...pl>

    Użytkownik "telemahos" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    z tym pytaniem zagadnij na
    pl.misc.telefonia.gsm

  • 3. Data: 2004-12-01 22:59:17
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    The Devil <n...@w...pl> wrote:

    > z tym pytaniem zagadnij na
    > pl.misc.telefonia.gsm

    Tam zdania sa podzielone (czy + moze naliczyc kare, czy nie),
    ale tez malo tam fachowcow - prawnikow... A zanim ktos to
    praktycznie sprawdzi i bedzie wiadomo na pewno, to termin na
    nieprzyjecie nowego regulaminu juz dawno minie (i o to pewnie
    dodatniemu operatorowi chodzi - posciemniac, postraszyc...).

    Z jednej strony art. 384(1) KC, z drugiej 57.6 PT (a "ulga"
    jest spora, bo "niepromocyjne" ceny aparatow u operatorow -
    za ktore raczej nikt nie kupuje, ale w cenniku sa - sa okolo
    dwukrotnie wyzsze od wolnorynkowych...) - jak jest naprawde?
    Problem IMHO jak najbardziej na te wlasnie grupe - dotyczacy
    przeciez PRAWA, a nie logo-dzwonko-smokow ;)

    Marek