  • 1. Data: 2006-08-30 08:59:03
    Temat: pies zagryzł kury dostałem wyrok
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    witam
    własnie w tym momencie dostałem pocztą wyrok nakazowy z sadu grodzkiego
    wydany w postepowaniu nakazowym
    krotko; dwa miesiące wstecz moje dwa psy uciekły i rąbły gosciowi na wsi
    5 kur
    stoi napisane w nim:
    I obwinionego uznaje winnym popełnienia czynu z art.77KW blle,blle-
    250 zł
    II na zasadzie art.119 kodeksu postepowania w sprawach wykroczeń w
    zwiazku z art.624 parKPK i art 17 ust 1 i2 o opłatachw sprawach karnych
    z dnia 23,06,1973 zwalnia mnie w całości od zapłaty kosztów sadowych

    a teraz pytania
    dlaczego mnie sad zwolnił z tych opłat co jest napisane w tych ustawach
    najlepiej w krótkich żołnierskich słowach

    dlaczego w wyroku nie jest napisane nic o naprawieniu szkody czyli
    krotko o zapłacie za te pier....e kury
    czyli ze nie musze włascicielowi placic?

    adam

  • 2. Data: 2006-08-30 09:08:45
    Temat: Re: pies zagryzł kury dostałem wyrok
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    adam158 napisał(a):
    > a teraz pytania
    > dlaczego mnie sad zwolnił z tych opłat co jest napisane w tych ustawach
    > najlepiej w krótkich żołnierskich słowach

    bo uznał że ich uiszczenie byłoby zbyt uciążliwe ze względu na sytuację
    rodzinną, majątkową i wysokość dochodów
    aż tak masz ochotę zapłacić dodatkowe 80 zł?

    > dlaczego w wyroku nie jest napisane nic o naprawieniu szkody czyli
    > krotko o zapłacie za te pier....e kury

    bo sąd orzekający w sprawie o wykroczenie na zajmuje się tym

    > czyli ze nie musze włascicielowi placic?

    a jak myślisz?

    KG

  • 3. Data: 2006-08-30 09:11:56
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    > zwiazku z art.624 parKPK i art 17 ust 1 i2 o opłatachw sprawach karnych
    > z dnia 23,06,1973 zwalnia mnie w całości od zapłaty kosztów sadowych

    Sąd stwierdzil że jesteś za biedny na ponoszenie tych opłat.

    > dlaczego w wyroku nie jest napisane nic o naprawieniu szkody czyli krotko
    > o zapłacie za te pier....e kury
    > czyli ze nie musze włascicielowi placic?

    Na podstawie tego wyroku nie. Ale byłoby wskazane dogadanie się z
    właścicielem bo może Cię pozwać o naprawienie szkody, tym bardziej, że
    sprawę ma na 99% procent wygraną, jeśli ten wyrok nakazowy się uprawomocni,
    z tego względu, że będzie przesądzona kwestia twojej winy w powstaniu
    szkody.

    Marcin.

  • 4. Data: 2006-08-30 09:53:10
    Od: "mw158979" <n...@p...gazeta.pl.dowidzenia>

    "kam" <#k...@w...pl#> schrieb
    > bo uznał że ich uiszczenie byłoby zbyt uciążliwe ze względu na sytuację
    > rodzinną, majątkową i wysokość dochodów
    > aż tak masz ochotę zapłacić dodatkowe 80 zł?

    Co do tych oplat - czy to jest zawsze ta kwota,
    czy zalezy od czegos? (czego?)

    hej

  • 5. Data: 2006-08-30 09:54:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    mw158979 napisał(a):
    > Co do tych oplat - czy to jest zawsze ta kwota,
    > czy zalezy od czegos? (czego?)

    10% grzywny, nie mniej niż 30%
    50 (wyrok nakazowy, skazanie bez rozprawy) albo 100 zł (rozprawa)
    wydatków postępowania
    do tego mogą dochodzić inne wydatki - np. biegły, badania

    KG

  • 6. Data: 2006-08-30 11:26:02
    Od: "mw158979" <n...@p...gazeta.pl.dowidzenia>

    "kam" <#k...@w...pl#> schrieb

    > 10% grzywny, nie mniej niż 30%

    30% czego?

    > 50 (wyrok nakazowy, skazanie bez rozprawy) albo 100 zł (rozprawa)
    > wydatków postępowania
    > do tego mogą dochodzić inne wydatki - np. biegły, badania

    Wlasnie - co druga strona moze sobie doliczyc
    do kosztow? Slyszalem, ze dojazdy, koszt najecia
    prawnika... Prawda to?

    A co jesli honorarium ustala z prawnikiem na milion
    albo dowolnie wiecej?

    Czy wymienione kwoty odnosza sie do wszelkich procesow?
    Interesuja mnie oplaty w przypadku pozwania przewoznika
    (zagadnienia biletowe) jesli to cos zmienia.

    hej

  • 7. Data: 2006-08-30 11:34:37
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    kam napisał(a):

    > bo uznał że ich uiszczenie byłoby zbyt uciążliwe ze względu na sytuację
    > rodzinną, majątkową i wysokość dochodów
    > aż tak masz ochotę zapłacić dodatkowe 80 zł?
    >
    >a jak wygląda sytuacjaw wypadku wniesienia sprzeciwu do wyroku
    zaocznego/teoretycznie bo nie będę się przecież odwoływał/
    czy jest rozprawa i trzeba iść osobiście,czy też zaocznie,
    czy grzywna może wzrosnąć i co z kosztami dołożą jakies czy nie tzn.
    za pierwszą instancje i za odwołanie czy też nie
    adam

  • 8. Data: 2006-08-30 12:12:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    mw158979 napisał(a):
    > 30% czego?

    30 zł miało być

    > Wlasnie - co druga strona moze sobie doliczyc
    > do kosztow? Slyszalem, ze dojazdy, koszt najecia
    > prawnika... Prawda to?

    mowa była o sprawie o wykroczenia, gdzie drugą stroną jest oskarżyciel,
    który raczej niczego sobie nie doliczy

    > A co jesli honorarium ustala z prawnikiem na milion
    > albo dowolnie wiecej?

    to zapewne sporo dopłaci

    > Czy wymienione kwoty odnosza sie do wszelkich procesow?

    to co pisałem odnosi się do sprawy o wykroczenia

    > Interesuja mnie oplaty w przypadku pozwania przewoznika
    > (zagadnienia biletowe) jesli to cos zmienia.

    w procesie cywilnym opłaty i koszty zależne są od rodzaju sprawy i wartości
    koszty adwokackie które może zasądzić sąd limitowane są przez przepisy -
    maksymalnie do kilkudziesięciu tysięcy

    KG

  • 9. Data: 2006-08-30 12:12:05
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl> napisał

    > Sąd stwierdzil że jesteś za biedny na ponoszenie tych opłat.

    Co mnie dziwi bo kwota niewielka i np. miesięczny koszt utrzymania tych
    dwóch psów jest wyższy. No chyba że ich nie karmi tylko wypuszcza żeby
    sobie zapolowały na drób :)

    > sprawę ma na 99% procent wygraną, jeśli ten wyrok nakazowy się
    uprawomocni,

    A na jaką okoliczność zostawiasz ten pozostały procent?

  • 10. Data: 2006-08-30 12:14:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał

    > mowa była o sprawie o wykroczenia, gdzie drugą stroną jest oskarżyciel,
    > który raczej niczego sobie nie doliczy

    Nie ma w takim przypadku instytucji oskarżyciela posiłkowego?

    Nie orzeka się nakazu naprawienia szkody?