  • 1. Data: 2007-08-30 11:54:40
    Temat: pieniadze od gosci weselnych - ??
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    Witam!

    Niedawno ozenilem sie, i teraz zastanawiamy sie czy powinnismy zgloscic do
    US ze
    na wesele od gosci otrzymalismy prezenty pieniadze?

    wiadomo ze nikt tego nie zglasza, ale zgodnie z prawem jak to wyglada,

    zakladajac ze 100 gosci dalo mi po 400zł

    to robi sie 40tys

    pewnie nalezaloby zaplacic podatek?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-30 12:35:16
    Temat: Re: pieniadze od gosci weselnych - ??
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MIchal" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > pewnie nalezaloby zaplacic podatek?

    i dlatego powinienes o tym zapomniec, chyba ze chcesz wywalac pieniadze w
    bloto ;)

  • 3. Data: 2007-08-30 13:07:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 13:54:40 +0200, MIchal napisał(a):

    > zakladajac ze 100 gosci dalo mi po 400zł

    I właśnie dlatego zgłaszać nie trzeba. Limit to obecnie 4902 zł od
    *jednej* osoby w ciągu 5 lat.

  • 4. Data: 2007-08-30 13:17:49
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    > I właśnie dlatego zgłaszać nie trzeba. Limit to obecnie 4902 zł od
    > *jednej* osoby w ciągu 5 lat.

    no to wracając do wątku wcześniejszego dot. zakupu mieszkania

    moglem dostac od 100 gości po 1500zł i za to moglem kupic sobie mieszkanie?

    fakture z lokalu na ilosc gosci posiadam

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-08-30 13:23:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    A tak na marginesie czy ktoś wie jak zakończyła się sprawa gdy US
    potraktował urządzenie wesela jako darowiznę od rodziców dla nowożeńców i
    zażądał z tego tytułu podatku?

  • 6. Data: 2007-08-30 13:29:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 15:17:49 +0200, MIchal napisał(a):

    > no to wracając do wątku wcześniejszego dot. zakupu mieszkania
    > moglem dostac od 100 gości po 1500zł i za to moglem kupic sobie mieszkanie?

    Mogłeś.

    > fakture z lokalu na ilosc gosci posiadam

    Bardzo dobry argument.

    Jakbym był urzędnikiem (na szcęście nie jestem), to bym:
    1. Poprosił o listę gości i ich przepytał ile dali i czy była to gotówka
    czy może prezenty rzeczowe.
    2. Sprawdził twoje rachunki bankowe. Biada ci jeśli masz zwyczaj wpłacać
    każde wolne 50 zł do banku, a po weselu żadnej wpłaty nie było.