  • 1. Data: 2009-08-08 19:33:24
    Temat: parkowanie na chodniku, art 47 ust 2?
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    Witam,
    W Bydgoszczy przed dworcem PKP znajduje się bardzo szeroki chodnik, około 7
    metrów. Na jezdni obowiazuje zakaz zatrzymywania się i postoju. Moim zdaniem
    na tym chodniku mozna parkowac czterema kołami (dwoma osiami pojazdu
    osobowego) zgodnie z art 47 ust 2 Kodeksu Drogowego. Niestety innego zdania
    jest straż miejska, która przegania stamtąd parkujacych, karząc ich srogimi
    mandatami.

    A może jest inaczej? Czy ustęp 2 artykułu 47 należy czytać łacznie z punktem
    pierwszym ustępu 1? Moim zdaniem nie, gdyż tak nie jest napisane w Kodeksie.

    ---
    pzdr i dziekuję
    Agryppa

  • 2. Data: 2009-08-08 19:43:35
    Temat: Re: parkowanie na chodniku, art 47 ust 2?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Agryppa w <news:h5kju0$adg$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > pierwszym ustępu 1? Moim zdaniem nie, gdyż tak nie jest napisane w Kodeksie.

    Należy czytać łącznie z opisem znaku B-36 w rozporządzeniu.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2009-08-08 19:45:50
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    'Tom N' wrote:

    > Należy czytać łącznie z opisem znaku B-36 w rozporządzeniu.

    No tak, B36 dotyczy drogi a nie jezdni. Czyli bubel prawny z tym artykułem
    47 ust 2.
    ---
    pzdr i dziekuję
    Agryppa

  • 4. Data: 2009-08-08 19:59:01
    Od: spp <s...@o...pl>

    Agryppa pisze:

    > No tak, B36 dotyczy drogi a nie jezdni. Czyli bubel prawny z tym artykułem
    > 47 ust 2.

    Znak B-36

    Znak oznacza zakaz zatrzymywania się nawet na chwilę, np. w celu
    wysadzenia pasażera. Obowiązuje przez całą dobę, chyba, że okres
    obowiązywania jest określony na znaku.
    Zakaz wyrażony tym znakiem :

    dotyczy tej strony jezdni, przy której się znajduje (dotyczy również
    chodnika), także na drodze jednokierunkowej. Jeśli jest ustawiony poza
    terenem zabudowanym, dotyczy zarówno jezdni, jak i pobocza, chyba że na
    poboczu wyznaczono miejsce do parkowania,
    dotyczy również kolumn pieszych oraz jeźdźców i poganiaczy,
    nie dotyczy pojazdów unieruchomionych ze względu na warunki lub przepisy
    ruchu drogowego,
    nie dotyczy pojazdów komunikacji zbiorowej, które zatrzymują się na
    wyznaczonych przystankach.
    Umieszczone pod znakiem tabliczki wskazują:
    T-25a - początek zakazu wyrażonego znakiem,
    T-25b - kontynuację zakazu wyrażonego znakiem,
    T-25c - odwołanie zakazu wyrażonego znakiem.
    Znak wraz z tabliczką T-26 umieszczony na placu równolegle do krawędzi
    jezdni, oznacza, że zakaz wyrażony tym znakiem dotyczy strony placu,
    przy której został on ustawiony.

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-08-08 20:00:19
    Od: spp <s...@o...pl>

    spp pisze:

> [...]

    Dodatkowo:

    1) droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza,
    chodnika, drogi (ścieżki) dla pieszych lub drogi (ścieżki) dla rowerów,
    łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego
    pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy
    wierzchem lub pędzenia zwierząt,

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-08-08 21:22:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Agryppa pisze:

    > No tak, B36 dotyczy drogi a nie jezdni. Czyli bubel prawny z tym artykułem
    > 47 ust 2.

    Nie "bubel prawny", tylko Ty popełniasz błąd wyrywając fragment przepisu
    z kontekstu.

  • 7. Data: 2009-08-09 09:01:05
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Agryppa" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

    > No tak, B36 dotyczy drogi a nie jezdni. Czyli bubel prawny z tym artykułem
    > 47 ust 2.

    Jeśli jednymi kołami na chodniku a drugimi na jezdni to zapis taki
    wystarcza.
    neelix

  • 8. Data: 2009-08-09 09:06:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    neelix pisze:

    > Jeśli jednymi kołami na chodniku a drugimi na jezdni to zapis taki
    > wystarcza.

    W każdym wypadku wystarcza.

    Tylko tabliczka "Nie dotyczy chodnika" pod B-36 dopuszcza parkowanie na
    chodniku.
    Taka zmiana przepisów obowiązuje od ok. 6-8 lat.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-08-09 09:12:26
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > terenem zabudowanym, dotyczy zarówno jezdni, jak i pobocza, chyba że na
    > poboczu wyznaczono miejsce do parkowania,

    Ty chyba nowym ustawodawcą zostaniesz. Zakaz dotyczy nie jezdni tylko
    konkretnej strony drogi. Tu definicja drogi. Działa niezależnie od
    charakteru obszaru (nie terenu). Widzisz jak można prosto i precyzyjnie, a
    nie tak dezinformacyjnie jak zrobiłeś? To niby na obszarze zabudowanym można
    na poboczu? Zanim napiszesz tak dużo poczytaj.
    neelix

  • 10. Data: 2009-08-09 09:19:20
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > W każdym wypadku wystarcza.

    Tu jest mowa o jezdni. Wystarcza dlatego, że jest zapis w postaci Art.
    47.1.1)... w połączeniu z opisem B-36 (lub B-35). Nie jest to wcale taki
    bubel. Są większe buble. Cała ustawa to jeden wielki bubel.

    neelix