eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodwolalem sie od mandatu SG kobylnica i tu pismo nowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 1. Data: 2007-02-07 19:35:07
    Temat: odwolalem sie od mandatu SG kobylnica i tu pismo nowe
    Od: "bartek" <f...@w...pl>

    witam, wczesniej pisalem na grupie ze dostalem mandacik wraz ze zdieciem.
    odeslalem im ten liscik wraz z wydrukowanym odwolaniem nizej przedstawiam
    tresc:


    "Zgodnie z art. 57 § 1 k.p.s.w. podstawę do wszczęcia postępowania w sprawie
    o wykroczenie stanowi wniosek o ukaranie złożony przez organ uprawniony do
    występowania w charakterze oskarżyciela publicznego w danej sprawie.
    Zasadniczo oskarżycielem we wszystkich sprawach o wykroczeniach jest
    Policja, chyba że ustawa stanowi inaczej (art. 17 § 1 k.p.s.w.). Natomiast
    strażom gminnym (miejskim) uprawnienia oskarżyciela publicznego przysługują
    tylko wówczas, gdy w zakresie swego działania ujawniły wykroczenie i
    wystąpiły z wnioskiem o ukaranie (art. 17 § 3 k.p.s.w.). Zakres dziania i
    uprawnienia straży gminnych (miejskich) regulują przepisy ustawy z dnia 29
    sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz.U. NR 123, poz. 779 ze zm.).
    Zgodnie z ogólną zasadą zawartą w art. 10 ust. 1 w/w ustawy, straż wykonuje
    zadania w zakresie ochrony porządku publicznego wynikające z ustaw i aktów
    prawa miejskiego.
    Do zadań tych w szczególności należy czuwanie nad porządkiem i kontrola
    ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym (art.
    11 pkt 2 ustawy).
    W celu ustalenia, czy Straż Gminna w ramach swego działania jest uprawniona
    do wniesienia wniosku o ukaranie w przypadku wykroczenia polegającego na
    przekroczeniu dopuszczalnej prędkości przez kierującego pojazdem w ruchu
    drogowym, należy sięgnąć
    do Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. Zgodnie z jej
    art. 129, czuwanie nad bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach,
    kierowanie ruchem i jego kontrolowanie należą do zadań policji. W ustępie 4
    tego przepisu wskazane są także inne organy, które w określonym zakresie
    mogą również przeprowadzać kontrolę ruchu drogowego, m. in. straż graniczna,
    żandarmeria wojskowa. Brak jest natomiast w tym przepisie uregulowania tej
    kwestii odnośnie straży gminnej (miejskiej). W związku z tym przyjąć należy,
    że straż gminna (miejska) uprawniona jest do kontroli ruchu drogowego tylko
    w tych sytuacjach, w których jest to wyraźnie wskazane w ustawie Prawo o
    ruchu drogowym, a więc jedynie w przypadkach wymienionych w art. 130a tej
    ustawy. I tak w art. 130a ust. 4 pkt 2), wskazana jest kompetencja straży
    gminnej (miejskiej) odnośnie kontroli ruchu drogowego, upoważniająca
    strażnika gminnego do podjęcia decyzji o przemieszczeniu lub usunięciu
    pojazdu z drogi - sytuacji, kiedy pojazd ten utrudnia prowadzenie akcji
    ratowniczej. Ponadto w art. 130a ust. 9 straż gminna (miejska) ma prawo
    unieruchomić pojazd przez zastosowanie urządzenia do blokowania kół w
    przypadku pozostawienia go
    w miejscu, gdzie jest to zabronione, lecz nie utrudniającego ruchu lub nie
    zagrażającego bezpieczeństwu.
    W żadnej sytuacji, Ustawa Prawo o ruchu drogowym, nie przyznaje dalszych
    uprawnień Straży Gminnej w zakresie wykonywania czynności z zakresu kontroli
    ruchu drogowego.
    Z tego też względu uznać należy, że upoważnienie ustawowe zawarte w art. 131
    ust. 1 Prawa o ruchu drogowym stanowiące podstawę do wydania przez Ministra
    Spraw Wewnętrznych i Administracji rozporządzenia w sprawie kontroli ruchu
    drogowego,
    nie zawiera umocowania do uregulowania w rozporządzeniu dalszych,
    nieprzewidzianych
    w ustawie, kompetencji do wykonywania przez strażników gminnych (miejskich)
    czynności
    z zakresu kontroli ruchu drogowego. Zgodnie z treścią tego upoważnienia,
    minister właściwy do spraw wewnętrznych w porozumieniu z ministrem właściwym
    do spraw transportu
    i Ministrem Obrony Narodowej, uwzględniając potrzebę zapewnienia
    bezpieczeństwa
    i porządku w czasie wykonywania kontroli drogowej oraz sprawne wykonywanie
    czynności w tym zakresie, w drodze rozporządzenia:
    1. organizację, warunki i sposób wykonywania kontroli ruchu drogowego;
    2. warunki i tryb udzielania upoważnień do zatrzymywania pojazdów lub
    wykonywania niektórych czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego przez
    funkcjonariuszy innych organów oraz strażników straży gminnych (miejskich);
    3. wymagany sposób zachowania się uczestnika ruchu.
    Już na samym wstępie należy wykluczyć, iż kompetencja do uregulowania
    w rozporządzeniu dodatkowych uprawnień strażników gminnych (miejskich)
    do dokonywania czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego znajduje swoje
    umocowanie w art. 131 ust. 1 pkt 1 i 3 Prawa o ruchu drogowym. Art. 131 ust.
    1 pkt 1 tejże ustawy pozwala bowiem ministrowi wyłącznie na regulowanie w
    drodze rozporządzenia organizacji, warunków i sposobu wykonywania kontroli
    ruchu drogowego. Oczywiste jest, iż warunki, organizacja i sposób
    wykonywania kontroli ruchu drogowego objęta materią rozporządzenia może
    odnosić się wyłącznie do tych podmiotów, które na podstawie przyznanych im
    przez ustawodawcę uprawnień i w zakresie w niej określonym wykonują kontrolę
    ruchu drogowego.
    Rozważenia natomiast wymaga, czy w interesującym zakresie dodatkowe
    uprawnienia dla strażników gminnych (miejskich) mogły zostać przyznane przez
    organ władzy wykonawczej na podstawie upoważnienia zawartego w art. 131 ust.
    1 pkt 2 Prawa o ruchu drogowym. Przepis ten zawiera umocowanie dla ministra
    do określenia w rozporządzeniu warunków i trybu udzielania upoważnień do
    zatrzymywania pojazdów lub wykonywania niektórych czynności z zakresu
    kontroli ruchu drogowego przez funkcjonariuszy innych organów oraz
    strażników gminnych (miejskich). Gramatyczne brzmienie art. 131 ust. 1 pkt 2
    Prawa o ruchu drogowym nie pozostawia jednak wątpliwości, iż zakres
    kompetencji normodawczych przyznanych przez ustawodawcę obejmuje określenie
    warunków i trybu udzielania upoważnień do wykonywania niektórych czynności z
    zakresu kontroli ruchu drogowego, a nie określenie katalogu innych niż
    przewidziane w ustawie czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego, które
    mogą wykonywać strażnicy (por. wystąpienie Rzecznika Praw Obywatelskich do
    ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 listopada 2005 r.)
    W związku z powyższym stwierdzić należy, że regulacje § 17 rozporządzenia
    Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 grudnia 2002 r. w
    sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz.U. Nr 14 z 2003 r., poz. 144 ze zm.)
    przyznające strażnikom gminnym (miejskim) inne niż przewidziane w ustawie -
    Prawo o ruchu drogowym zostały wydane
    z przekroczeniem granic upoważnienia ustawowego. Stanowisko takie zostało
    poparte przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, który w
    odpowiedzi na wystąpienie Rzecznika Praw Obywatelskich stwierdził, iż
    kompetencja do uregulowania
    w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie
    kontroli ruchu drogowego innych, niż wprost wskazanych w ustawie Prawo o
    ruchu drogowym, uprawnień strażników miejskich do dokonywania określonego
    rodzaju czynności, nie znajduje umocowania w art. 131 ust. 1 pkt. 1 i 3
    ustawy Prawo o ruchu drogowym.
    Należy podkreślić, iż stosownie do art. 87 Konstytucji RP źródłami
    powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja,
    ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia.
    Zgodnie z art. 92 Konstytucji rozporządzenia są wydawane przez organy
    wskazane
    w Konstytucji na podstawie szczegółowego upoważnienia zawartego w ustawie i
    w celu jej wykonania. Upoważnienie powinno określać organ właściwy do
    wydania rozporządzenia
    i zakres spraw przekazanych do uregulowania oraz wytyczne dotyczące treści
    aktu.
    Zgodnie z art. 178 Konstytucji Sędziowie w sprawowaniu swojego urzędu są
    niezawiśli i podlegają tylko Konstytucji oraz ustawom. Przepis ten nie tylko
    upoważnia, ale również zobowiązuje sędziów do badania zgodności stosowanych
    aktów prawwa niższego rzędu z ustawami i Konstytucją. Podobnie uznał Sąd
    Najwyższy stwierdzając, iż art. 178 ust. 1 Konstytucji, który stanowi, że
    "sędziowie w sprawowaniu swojego urzędu są niezawiśli
    i podlegają tylko Konstytucji oraz ustawom", wynikają dla sądów uprawnienia
    do samodzielnej oceny i ustalenia zgodności podustawowych aktów normatywnych
    z ustawami, przy rozpoznawaniu także spraw karnych, a w razie stwierdzenia
    ich niezgodności z ustawami.W oparciu o wskazane okoliczności, stwierdzić
    należy, że straż gminna (miejska) nie jest organem, który na mocy art. 57 §
    1 k.p.s.w., jest uprawniony do występowania
    w charakterze oskarżyciela publicznego w niniejszej sprawie.









    Na koniec należy wskazać, iż podobne stanowisko, w podobnym stanie
    faktycznym zajął

    Sąd Okręgowy w Koszalinie w postanowieniu z dnia 04 kwietnia 2006 r. Sygn.
    akt Waz -zaż. 19/06. Sąd w niniejszym składzie w pełni popiera zawartą tam
    argumentację.
    Mając powyższe na uwadze na podstawie powołanych wyżej przepisów orzeczono,
    jak w sentencji.







    dzis natomiast dostalem kolejne pisemko w ktorym napisali ze "odstepuja od
    przesluchania mnie w charakterze osoby podejrzanej o popelnienie
    wykroczenia" ze wzgledu na to ze jestem z koszalina. ale oprocz tego
    dolaczyli jakies pouczenie o moich prawach i obowiazkach

    noraz NOTATKE URZEDOWA, w ktorej napisali wlasnie o tym odstepeniu oraz
    adnotacje wobec ktorej moge byc obwiniony.. dzien miesjce godzina marka
    auta... oraz znak do ktorego sie nie dostosowalem

    z drugiej strony jest miejsce na wyjasnienie





    jak to pismo mam rozumiec?znowu je odeslac

    dopne znowu to co wczesniej napisalem te odowlanie i co ?????









  • 2. Data: 2007-02-08 14:43:28
    Temat: Re: odwolalem sie od mandatu SG kobylnica i tu pismo nowe
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "bartek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:eqd9m4$sbc$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > "Zgodnie z art. 57 § 1 k.p.s.w. podstawę do wszczęcia postępowania w
    > sprawie
    > o wykroczenie stanowi wniosek o ... Ciah

    Jaki ma to związek z popełnieniem przez ciebie wykroczenia???
    Znajdź w prawie jakie sa okoliczności wyłączające odpowiedzialność.
    Zlali cie po prostu i idzie wniosek do sądu.


    --
    Pzdr
    Leszek
    GG1631219
    "Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam"


  • 3. Data: 2007-02-08 15:15:42
    Temat: Re: odwolalem sie od mandatu SG kobylnica i tu pismo nowe
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:eqfcul$i5u$1@opal.icpnet.pl...

    > Jaki ma to związek z popełnieniem przez ciebie wykroczenia???

    taki sam, jaki ma zwiazek bezprawne kierowanie spraw do sadu grodzkiego
    przez sm czy sg

    > Znajdź w prawie jakie sa okoliczności wyłączające odpowiedzialność.
    > Zlali cie po prostu i idzie wniosek do sądu.

    isc sobie moze niestety, za to ma bardzo duze szanse bliskie pewnosci ze
    zostanie utracony w sadzie, bo sm czy sg nie ma prawa go tam kierowac i
    tyle

    przyklad musi isc z gory, ryba psuje sie od glowy, nazw jest wiele, ale
    jesli obywatel ma prawa przestrzegac, niech najpierw organy ustawodawcze a
    szczegolnie wykonawcze go przestrzegaja


  • 4. Data: 2007-02-08 17:54:01
    Temat: Re: odwolalem sie od mandatu SG kobylnica i tu pismo nowe
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:eqfeqg$s1r$1@opal.futuro.pl...

    > taki sam, jaki ma zwiazek bezprawne kierowanie spraw do sadu grodzkiego
    > przez sm czy sg

    Możesz jaśniej ? Dla ułatwienia dodatkowe pytanie. Jadący za tobą radiowóz z
    videorejestratorem nagrywa fakt przejechania przez ciebie przez skrzyżowanie
    na czerwonym świetle. Okazuje się po zatrzymaniu cię, że policjant kierujący
    radiowozem ma 2 promile. Jaki jest związek między pijanym policjantem a
    twoim przejechaniem na czerwonym swietle ??


    > isc sobie moze niestety, za to ma bardzo duze szanse bliskie pewnosci ze
    > zostanie utracony w sadzie, bo sm czy sg nie ma prawa go tam kierowac i
    > tyle

    Kierować może zwykły obywatel. A co jeśli zdjęcie SM przekaże policji a ta
    na podstaie zdjęcia skieruje wniosek i oskarzycielem będzie policjant ?
    Dokładnie tak jest w Poznaniu. Fotoradary SM pracują aż furczy ;))


    --
    Pzdr
    Leszek
    GG1631219
    "Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam"


  • 5. Data: 2007-02-08 18:00:08
    Temat: Re: odwolalem sie od mandatu SG kobylnica i tu pismo nowe
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Okazuje się po zatrzymaniu cię, że policjant kierujący radiowozem ma 2
    > promile. Jaki jest związek między pijanym policjantem a twoim
    > przejechaniem na czerwonym swietle ??

    Mniej więcej taki jak bazpieczna jazda z 2 promilami we krwi, a spowodowanie
    wypadku z 2promilami we krwi.

    +inż.leva+


  • 6. Data: 2007-02-08 18:06:14
    Temat: Re: odwolalem sie od mandatu SG kobylnica i tu pismo nowe
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Nostradamus napisał(a):
    > Kierować może zwykły obywatel.

    doczytałeś kiedy?

    KG


  • 7. Data: 2007-02-08 18:41:50
    Temat: Re: odwolalem sie od mandatu SG kobylnica i tu pismo nowe
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    news:eqfoql$522$2@inews.gazeta.pl...
    > Nostradamus napisał(a):
    >> Kierować może zwykły obywatel.
    >
    > doczytałeś kiedy?


    A ty do końca mój post ?

    --
    Pzdr
    Leszek
    GG1631219
    "Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam"


  • 8. Data: 2007-02-08 18:42:29
    Temat: Re: odwolalem sie od mandatu SG kobylnica i tu pismo nowe
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości
    news:eqfok7$dvp$3@atlantis.news.tpi.pl...

    > Mniej więcej taki jak bazpieczna jazda z 2 promilami we krwi, a
    > spowodowanie wypadku z 2promilami we krwi.

    To wszystko co miałeś do powiedzenia? Może coś na temat?


    --
    Pzdr
    Leszek
    GG1631219
    "Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam"


  • 9. Data: 2007-02-08 18:45:33
    Temat: Re: odwolalem sie od mandatu SG kobylnica i tu pismo nowe
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > To wszystko co miałeś do powiedzenia? Może coś na temat?

    Ty zacząłeś!

    +inż.leva+


  • 10. Data: 2007-02-08 18:52:21
    Temat: Re: odwolalem sie od mandatu SG kobylnica i tu pismo nowe
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>


    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:eqfo3u$rgs$1@opal.icpnet.pl...

    > Możesz jaśniej ?

    napisalem juz chyba dosc jasno, obaj dzialaja niezgodnie lub wbrew prawu,
    tylko glupek z sm czy sg, swoim dzialaniem niezgodnym z prawem, moze
    spowodowac ze lamiacy przepisy nie zostanie ukarany, a napewno spowoduje
    niepotrzebne wydanie pieniedzy przez nas podatnikow

    > A co jeśli zdjęcie SM przekaże policji a ta na podstaie zdjęcia skieruje
    > wniosek i oskarzycielem będzie policjant ?

    jak przekaze policji to juz inna bajka, natomiast sama w sobie ma z gola
    inne uprawnienia, policja nie jest a czesto sie tak zachowuje i tu nalezy
    ich stopowac, lamanie prawa przez jednych, nie upowaznia do lamania prawa
    przez drugich


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1