-
1. Data: 2013-09-25 08:50:16
Temat: odpowiedź na decyzje reklamacyjną
Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
Witam
Reklamowałem 2 sztuki ubrań które po kilku praniach zrobiły się o połowe
mniejsze. Mam jakieś
zgłoszenia reklamacyjne z którego nie wynika czy jest zgłoszenie z tytułu
gwarancji czy
z tytułu niezgodności z umową. Zresztą nie dostałem żadnego dokumentu
gwarancyjnego ani
nic więc zakładam, że po prostu gwarancji nie ma i nie mogłem z niej akurat
skorzystać.
Na dokumencie jest tekst: "Zgłoszenie przyjęto i poinformowano klienta, iż
reklamacja zostanie
rozpatrzona w terminie 14 dni od daty przyjęcia. Informacja o rozpatrzeniu
reklamacji dostępna
jest w salonie". Przy zgłaszaniu musiałem podać adres i numer telefonu.
Poinformowano mnie
(ustnie), że ktoś do mnie zadzwoni. Minęły 3 tygodnie i nic.
W internecie jest mnóstwo interpretacji przepisów z których wynika, że
powyższy zapis jest
nieskuteczny i na sprzedawcy leży obowiązek skutecznego poinformowania mnie
(listem
poleconym, mailem albo przynajmniej telefonicznie). Wszyscy powołują się na
klauzule
niedozwolone które brzmią:
"Klient zobowiązuje się w terminie 14 dni odebrać decyzję dotyczącą
ustosunkowania się
sprzedawcy do żądania kupującego bez dodatkowego powiadomienia"
oraz
"Klient zobowiązuje siędecyzjęodebrać osobiście w dniu powyżej ustalonym"
Ja nie jestem przekonany czy z tych 2 tekstów wynika taki obowiązek sklepu.
Czy waszym zdaniem mam teraz prawo żądać uznania reklamacji ze względu na
przekroczny
czas na odpowiedź czy nie ?
Tak naprawdę to nie wiem jaka jest decyzja ale kilka rzeczy już tam
reklamowałem i wiem
czego się spodziewać. Bez walki się na pewno nie obejdzie.