eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2011-09-14 08:27:20
    Temat: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
    Od: "Haha" <e...@g...com>

    Witam. Wydaje mi się że takie dyskusje już były ale odpowiedzi są
    przeważnie sprzeczne.

    Kupiłem sprzęt elektroniczny który od 1 uruchomienia nie działa. Sprzedawca
    napisał że
    jeżeli chodzi o odesłanie to zwracają maksymalnie koszt paczki zwykłej
    (poczta). Mi na
    poczte jest nie po drodze i chce to wysłać kurierem. Nie wiem jaki to będzie
    koszt. Na pewno
    nie będę szukał najtańszego ale na najdroższego też pewnie nie trafie.
    Dodatkowo paczkę
    trzeba będzie zapakować. Ja do tego interesu na pewno nie dołoże ani grosza.

    Mają obowiązek zwrócić koszty kuriera i pakowania czy nie ?

    Dzięki



  • 2. Data: 2011-09-14 09:27:26
    Temat: Re: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 14 Sep 2011 10:27:20 +0200, Haha napisał(a):

    > Kupiłem sprzęt elektroniczny który od 1 uruchomienia nie działa. Sprzedawca
    > napisał że
    > jeżeli chodzi o odesłanie to zwracają maksymalnie koszt paczki zwykłej
    > (poczta). Mi na
    > poczte jest nie po drodze i chce to wysłać kurierem. Nie wiem jaki to będzie
    > koszt. Na pewno
    > nie będę szukał najtańszego ale na najdroższego też pewnie nie trafie.
    > Dodatkowo paczkę
    > trzeba będzie zapakować. Ja do tego interesu na pewno nie dołoże ani grosza.

    A to zależy z czego wyciągasz "odesłanie sprzętu" :P
    Czy to jest "niezgodność", 'reklamacja", "rękojmia"...

    > Mają obowiązek zwrócić koszty kuriera i pakowania czy nie ?

    Jeżeli kurier Ci to zapakuje i wystawi rachunek, oraz o ile "łapiesz się"
    na pokrycie przez sprzedającego "zwrotki" ;)))


  • 3. Data: 2011-09-14 10:38:59
    Temat: Re: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
    Od: "Haha" <e...@g...com>


    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:ec0gmrtkg8xs.fecl2fy1mfwt.dlg@40tude.net...
    > Dnia Wed, 14 Sep 2011 10:27:20 +0200, Haha napisał(a):
    >
    >> Kupiłem sprzęt elektroniczny który od 1 uruchomienia nie działa.
    >> Sprzedawca
    >> napisał że
    >> jeżeli chodzi o odesłanie to zwracają maksymalnie koszt paczki zwykłej
    >> (poczta). Mi na
    >> poczte jest nie po drodze i chce to wysłać kurierem. Nie wiem jaki to
    >> będzie
    >> koszt. Na pewno
    >> nie będę szukał najtańszego ale na najdroższego też pewnie nie trafie.
    >> Dodatkowo paczkę
    >> trzeba będzie zapakować. Ja do tego interesu na pewno nie dołoże ani
    >> grosza.
    >
    > A to zależy z czego wyciągasz "odesłanie sprzętu" :P
    > Czy to jest "niezgodność", 'reklamacja", "rękojmia"...

    Rękojmia na pewno nie. Nie wiem natomiast jaka miałaby być różnica pomiędzy
    niezgodnością a reklamacją.

    Powołuje się na to:

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
    kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    >
    >> Mają obowiązek zwrócić koszty kuriera i pakowania czy nie ?
    >
    > Jeżeli kurier Ci to zapakuje i wystawi rachunek, oraz o ile "łapiesz się"
    > na pokrycie przez sprzedającego "zwrotki" ;)))

    Można jaśniej ? Po co kurier ma mi pakować ? Mam dowód zakupu na
    papier i taśme albo ewentualnie pójde do kogoś kto zajmuje się pakowaniem
    i mi wystawi rachunek.



  • 4. Data: 2011-09-15 08:38:41
    Temat: Re: odesłanie reklamowanego towaru kurierem zamiast poczty
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 14 Sep 2011 12:38:59 +0200, Haha napisał(a):


    >> A to zależy z czego wyciągasz "odesłanie sprzętu" :P
    >> Czy to jest "niezgodność", 'reklamacja", "rękojmia"...
    >
    > Nie wiem natomiast jaka miałaby być różnica pomiędzy
    > niezgodnością a reklamacją.

    Zasadnicza.

    > Powołuje się na to:
    >
    > Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    > żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    > albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    > wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    > się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    > niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
    > kupującego inny sposób zaspokojenia.
    > 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    To akurat niezgodność.
    Reklamacja - warunki masz wpisane w karcie gwarancyjnej.

    >> Jeżeli kurier Ci to zapakuje i wystawi rachunek, oraz o ile "łapiesz się"
    >> na pokrycie przez sprzedającego "zwrotki" ;)))
    >
    > Można jaśniej ? Po co kurier ma mi pakować ? Mam dowód zakupu na
    > papier i taśme albo ewentualnie pójde do kogoś kto zajmuje się pakowaniem
    > i mi wystawi rachunek.

    OK :))

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1