-
1. Data: 2007-05-15 16:50:52
Temat: nowa kasa fiskalna i kabelek...
Od: "Rock" <r...@w...pl>
Moi rodzice wymienili kase fiskalną, do kasy była podłączona waga, nowa kasa
miała być mozliwie taka sama jak ta stara ( zeby nie uczyć sie jej obsługi
od nowa) koles przyjechał podłaczył nową kasę, przegrał wszystkie dane, ale
kabelek do wagi okazał sie z inna końcówką, powiedział ze go dowiezie i
podłaczy. Jednak troche długo mu sie jechało ( ok 2-3 tygodnie) ojciec
"poprosił" go zeby jednak przywiozł ten kabelek w trybie niezłocznym,
niestety kabelek znowu okazał sie nie taki, po kilku dniach koleś stwierdził
ze sa problemy z tym kabelkiem i zebyśmy sami sobie go gdzies sprowadzili,
bo on nie ma przyjeności z ojcem rozmawiać i nie chche juz przyjezdzać.
czy można jakoś tego pana nakłonić do przywiezienia i podłączenia
odpowiedniego kabelka ?
rodzice zapłacili za kase kilka tys zł i miała działać jak działała stara,
czyli łąćznie z wagą.
czy można to traktowąc jak niedopełnienie umowy ?
-
2. Data: 2007-05-15 20:51:36
Temat: Re: nowa kasa fiskalna i kabelek...
Od: "BETON" <b...@m...pl>
to chyba klasyczny przypadek gdzie moze zadziałać rejkojmia - znajdzie tu
co ważne.:
pozawól ze zacytuje to ze strony:
Rękojmia za wady fizyczne i prawne, to odpowiedzialność sprzedawcy względem
kupującego, która wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576), a nie
z umowy stron i dotyczy zarówno rzeczy nowych, jak i używanych.
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy, nie
zależy od winy sprzedawcy, gdyż oparta jest na zasadzie ryzyka i ma
charakter absolutny. Sprzedawca nie może się z niej zwolnić, nie może jej
ograniczyć lub wyłączyć, gdyż w umowach z udziałem konsumentów (osób
fizycznych) takie działanie jest niedopuszczalne.
Nie każde uszkodzenie powstałe po zakupie towaru można reklamować.
Reklamacja jest uzasadniona jeśli dotyczy wady w rozumieniu przepisów,
głównie k.c., a takimi są:
- wady zmniejszające wartość rzeczy np. przez niższą od ustalonej w umowie
jakość,
- wady zmniejszające użyteczność rzeczy, np. lodówka odbiega od norm
technicznych ustalonych dla tego rodzaju sprzętu,
- gdy rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca,
- gdy rzecz wydano w stanie niezupełnym, niekompletnym np. brak instrukcji
w języku polskim dotyczącej sposobu korzystania z rzeczy.
Sprzedawca ponosi więc odpowiedzialność z tytułu rękojmi, gdy rzecz przez
niego sprzedana dotknięta jest ww. wadą, a w chwili zawarcia umowy konsument
o niej nie wiedział.
Rękojmia trwa 1 rok od daty wydania rzeczy kupującemu (trzy lata dla
budynków), a wszelkie oświadczenia sprzedawcy dotyczące krótszego okresu
rękojmi nie mają żadnych skutków prawnych.
Aby nie utracić uprawnień z tytułu rękojmi, konsument musi zawiadomić
sprzedawcę o wadzie w ciągu 1 miesiąca od daty jej wykrycia.
Z tytułu rękojmi konsumentowi przysługuje:
- odstąpienie od umowy, czyli zwrot pieniędzy za zwrotem wadliwej rzeczy
ale - nie można od umowy odstąpić, jeśli sprzedawca niezwłocznie rzecz
wymieni na inną, wolną od wad, albo wadę usunie. Odstąpienie od umowy jest
możliwe dopiero wówczas, gdy rzecz już raz wymieniono lub naprawiono;
- obniżenie ceny;
- wymiana rzeczy wadliwej na inną, bez wad (tylko w przypadku rzeczy
oznaczonych co do gatunku - takimi są rzeczy produkowane masowo, seryjnie,
które można zastąpić inną, np. obuwie, odzież, sprzęt gospodarstwa domowego,
meble);
- usunięcie wad (tylko przy rzeczach oznaczonych co do tożsamości - takimi
są rzeczy wykonane na indywidualne zamówienie, niepowtarzalne, niezamienne,
np. płaszcz uszyty na miarę).
Sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzyć reklamację. Odpowiedzialnym
wobec konsumenta jest sprzedawca, a nie producent, hurtownik, importer lub
dealer. Sprzedawca nie może do nich odsyłać konsumenta, sam musi przyjąć
reklamację.
Reklamację można składać ustnie (telefonicznie lub osobiście) albo pisemnie.
Najlepszą ze względów dowodowych jest forma pisemna. Protokół reklamacyjny
należy sporządzić w dwóch egzemplarzach jeden dla sprzedawcy, drugi dla
konsumenta.
Sprzedawca winien rozpatrzyć reklamację niezwłocznie. Generalnie, jeśli
strony nie postanowiły inaczej, ma na to nie więcej niż 14 dni
kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru lub dokonania oględzin. W razie
konieczności wydania opinii, lub badania w miejscu używania towaru,
reklamację należy załatwić w terminie niezbędnym do przeprowadzenia tych
czynności, najpóźniej w ciągu 21 dni kalendarzowych.
Szczegółowo o sposobie załatwienia reklamacji mówi rozporządzenie Rady
Ministrów z 25 czerwca 2002 roku, w sprawie szczegółowych warunków
zawierania i wykonywania umów sprzedaży między przedsiębiorcami a
konsumentami, obowiązujące od 1 lipca 2002 roku.
-
3. Data: 2007-05-15 20:53:13
Temat: Re: nowa kasa fiskalna i kabelek...
Od: <j...@g...pl>
Witam
W instrukcji kasy pewnie jest schemat kabelka do podłączenia z kasą.
Wystarczy znaleźć elektronika zapłacić ok, 30 zł i po sprawie, szkoda
nerwów, a w przyszłości lepiej zmienić firmę obsługującą kasy.
Pozdrawiam
Użytkownik "Rock" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
news:f2codd$gap$1@node1.news.atman.pl...
> Moi rodzice wymienili kase fiskalną, do kasy była podłączona waga, nowa
> kasa miała być mozliwie taka sama jak ta stara ( zeby nie uczyć sie jej
> obsługi od nowa) koles przyjechał podłaczył nową kasę, przegrał wszystkie
> dane, ale kabelek do wagi okazał sie z inna końcówką, powiedział ze go
> dowiezie i podłaczy. Jednak troche długo mu sie jechało ( ok 2-3 tygodnie)
> ojciec "poprosił" go zeby jednak przywiozł ten kabelek w trybie
> niezłocznym, niestety kabelek znowu okazał sie nie taki, po kilku dniach
> koleś stwierdził ze sa problemy z tym kabelkiem i zebyśmy sami sobie go
> gdzies sprowadzili, bo on nie ma przyjeności z ojcem rozmawiać i nie chche
> juz przyjezdzać.
>
> czy można jakoś tego pana nakłonić do przywiezienia i podłączenia
> odpowiedniego kabelka ?
> rodzice zapłacili za kase kilka tys zł i miała działać jak działała stara,
> czyli łąćznie z wagą.
>
> czy można to traktowąc jak niedopełnienie umowy ?
>
>
>
-
4. Data: 2007-05-15 20:54:36
Temat: Re: nowa kasa fiskalna i kabelek...
Od: <j...@g...pl>
> W instrukcji kasy pewnie jest schemat kabelka do podłączenia z kasą.
> Wystarczy znaleźć elektronika zapłacić ok, 30 zł i po sprawie, szkoda
> nerwów, a w przyszłości lepiej zmienić firmę obsługującą kasy.
Przepraszam
Najpierw cytat później odpowiedź.
-
5. Data: 2007-05-15 21:16:17
Temat: Re: nowa kasa fiskalna i kabelek...
Od: "Rock" <r...@w...pl>
> W instrukcji kasy pewnie jest schemat kabelka do podłączenia z kasą.
> Wystarczy znaleźć elektronika zapłacić ok, 30 zł i po sprawie, szkoda
> nerwów, a w przyszłości lepiej zmienić firmę obsługującą kasy.
>
> Pozdrawiam
czy schemat jest to nie jestem pewien, (wątpie) sprawdze, prawdopodobnie nic
w nim szczegulnego niema, tylko trzeba go sprowadzić i zapłacić
kilkadziesiąt zł, jesli schemat by był to sam bym go zrobił, ale robiąc tak
jak piszesz ide kolesiowi na ręke, sprzedał kase, zainkasował pare tysiaków,
i ma rodziców w d...., umawia sie w okreslonym miejscu i godzinie, po czym
twierdzi ze niema czasu, a z tego co wiem jest duzo skarg na niego,
niewątpilie następna kasa będzie juz u kogos innego, szukam sposobu aby bez
głupich wymówek przywiozł kabel, podłączył i zeby działało ( bo ostatecznie
nawet stwierdził ze nie jest pewien ze to będzie działać, a kasa była
kupiona min. dlatego ze ma możliwośc podpięcia wagi)
a czy urządzenia typu kasa fiskalna podlegają rękojmi ? są one legalizowane
i raczej oddac sie jej nieda, czego mozna od niego żądać jak nie uda sie
podpiąc kabla ?
pozdrawiam
-
6. Data: 2007-05-16 08:16:55
Temat: Re: nowa kasa fiskalna i kabelek...
Od: <s...@a...pl>
> czy schemat jest to nie jestem pewien, (wątpie) sprawdze, prawdopodobnie
> nic w nim szczegulnego niema, tylko trzeba go sprowadzić i zapłacić
> kilkadziesiąt zł, jesli schemat by był to sam bym go zrobił, ale robiąc
> tak jak piszesz ide kolesiowi na ręke, sprzedał kase, zainkasował pare
> tysiaków, i ma rodziców w d...., umawia sie w okreslonym miejscu i
> godzinie, po czym twierdzi ze niema czasu, a z tego co wiem jest duzo
> skarg na niego, niewątpilie następna kasa będzie juz u kogos innego,
> szukam sposobu aby bez głupich wymówek przywiozł kabel, podłączył i zeby
> działało ( bo ostatecznie nawet stwierdził ze nie jest pewien ze to będzie
> działać, a kasa była kupiona min. dlatego ze ma możliwośc podpięcia wagi)
> a czy urządzenia typu kasa fiskalna podlegają rękojmi ? są one
> legalizowane i raczej oddac sie jej nieda, czego mozna od niego żądać jak
> nie uda sie podpiąc kabla ?
Zadzwoń do producenta kasy i przedstaw problem. Czasami oni sami swoich
dystrybutorów potrafią trochę przytemperować, jeśli któryś olewa klienta.
-
7. Data: 2007-05-16 09:28:50
Temat: Re: nowa kasa fiskalna i kabelek...
Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
>> ( bo ostatecznie nawet stwierdził ze nie jest pewien ze to będzie
>> działać, a kasa była kupiona min. dlatego ze ma możliwośc podpięcia wagi)
Nowsze modela kas sa zawsze kompatybilne wstecz z wczesniejszymi modelami.
Inaczej mówiąc nowsza kasa zawsze robi to, co starsza tego samego typu plus
nowe możliwości. Więc prawie na pewno będzie to działać. Czasem producenci
faktycznie zmieniają rodzaje gniazd na inny, mniejszy typ. Pogrzeb trochę na
stronie producenta kasy. W zwykłej instrukcji użytkownika może nie być
schematu kabelka. Oprócz instrukcji użytkownika są jeszcze instrukcje
serwisanta, których sięklientowi nie daje, ale możesz ściągnąć ze strony
producenta. No i oczywiście w instrukcji do wagi też masz schematy kabelków.
>> są one legalizowane i raczej oddac sie jej nieda
Jest jeszcze szansa, że nie zafiskalizował Ci kasy, choć to chyba mało
pawdopoodbne, jeśli zmieniałeś ze starszej.
> Zadzwoń do producenta kasy i przedstaw problem. Czasami oni sami swoich
> dystrybutorów potrafią trochę przytemperować, jeśli któryś olewa klienta.
Proponuję zmienić serwisanta. Z tym, że trzeba to załatwiać z producentem.
Tak po prostu nie można zmienić serwisu kasy fiskalnej.
--
Lukasz
-
8. Data: 2007-05-16 11:22:04
Temat: Re: nowa kasa fiskalna i kabelek...
Od: Piotr <piotrp_no26@no_wp.pl>
Rock napisał(a):
>> W instrukcji kasy pewnie jest schemat kabelka do podłączenia z kasą.
>> Wystarczy znaleźć elektronika zapłacić ok, 30 zł i po sprawie, szkoda
>> nerwów, a w przyszłości lepiej zmienić firmę obsługującą kasy.
>>
>> Pozdrawiam
>
>
> czy schemat jest to nie jestem pewien, (wątpie) sprawdze, prawdopodobnie nic
> w nim szczegulnego niema, tylko trzeba go sprowadzić i zapłacić
> kilkadziesiąt zł, jesli schemat by był to sam bym go zrobił, ale robiąc tak
> jak piszesz ide kolesiowi na ręke, sprzedał kase, zainkasował pare tysiaków,
> i ma rodziców w d...., umawia sie w okreslonym miejscu i godzinie, po czym
> twierdzi ze niema czasu, a z tego co wiem jest duzo skarg na niego,
> niewątpilie następna kasa będzie juz u kogos innego, szukam sposobu aby bez
> głupich wymówek przywiozł kabel, podłączył i zeby działało ( bo ostatecznie
> nawet stwierdził ze nie jest pewien ze to będzie działać, a kasa była
> kupiona min. dlatego ze ma możliwośc podpięcia wagi)
>
> a czy urządzenia typu kasa fiskalna podlegają rękojmi ? są one legalizowane
> i raczej oddac sie jej nieda, czego mozna od niego żądać jak nie uda sie
> podpiąc kabla ?
>
> pozdrawiam
>
>
Proponuje zmienić serwis dotychczasowy na inny ze względu na
niewypełnianie obowiązków serwisanta.
Pzdr.
P.
-
9. Data: 2007-05-16 12:32:47
Temat: Re: nowa kasa fiskalna i kabelek...
Od: ps <p...@g...pl>
Lukasz napisał(a):
(..)
> Proponuję zmienić serwisanta. Z tym, że trzeba to załatwiać z producentem.
> Tak po prostu nie można zmienić serwisu kasy fiskalnej.
>
Booo? :D
-
10. Data: 2007-05-16 16:48:32
Temat: Re: nowa kasa fiskalna i kabelek...
Od: <s...@a...pl>
>> Proponuję zmienić serwisanta. Z tym, że trzeba to załatwiać z
>> producentem.
>> Tak po prostu nie można zmienić serwisu kasy fiskalnej.
>>
>
> Booo? :D
Bo takie mamy przepisy :(
Można by powiedzieć, że bez zgody dotychczasowego moze to być trudne.
Czasami nawet niemozliwe, jeśli sprzedawca żyje w dobrej komitywie z
producentem (dystrybutorem).
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 4 lipca 2002 r. w sprawie kryteriów
i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz
warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz.U.Nr 108 poz. 948 z
17.07.2002r.) w § 11, p 2 mówi:
"Zmiana obsługi serwisowej kasy nie wynikająca z naruszenia zasad jego
prowadzenia może być dokonana na wniosek podatnika za zgodą producenta lub
importera, z tym, że nie może on odmówić dokonania zmiany serwisu jeżeli
warunki cenowe i inne miejsca jego świadczenia są korzystniejsze dla
podatnika. O dokonanej zmianie producent lub importer zawiadamia właściwy
urząd skarbowy w terminie 7 dni od jej dokonania."