-
1. Data: 2011-07-16 20:49:32
Temat: niezgodność z umową
Od: mariolek <l...@g...com>
Mam taką sytuację: Pracuje w sklepie sieci komórkowej , klientka
kupiła telefon około rok temu, w czerwcu zgłosiła telefon z tytułu
niezgodności z umową do reklamacji, telefon został przekazany do
serwisu. Od chwili przekazania telefonu do serwisu minęło więcej juz
niż 14 dni, niestety od serwisu nie otrzymaliśmy żadnej informacji co
się dzieje z telefonem a klient domaga się nowego aparatu teraz. Czy
wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzieć serwis?
Czy jest jakieś dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu?
-
2. Data: 2011-07-16 20:59:14
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>
Użytkownik "mariolek" <l...@g...com> napisał w wiadomości
news:686cd421-e5f1-4305-a900-e087323bfeec@e7g2000vbw
.googlegroups.com...
Mam taką sytuację: Pracuje w sklepie sieci komórkowej , klientka
kupiła telefon około rok temu, w czerwcu zgłosiła telefon z tytułu
niezgodności z umową do reklamacji, telefon został przekazany do
serwisu. Od chwili przekazania telefonu do serwisu minęło więcej juz
niż 14 dni, niestety od serwisu nie otrzymaliśmy żadnej informacji co
się dzieje z telefonem a klient domaga się nowego aparatu teraz. Czy
wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzieć serwis?
Czy jest jakieś dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu?
....................................................
.........................................
A czy czasem nie miała na to tylko pół roku?
-
3. Data: 2011-07-16 21:04:20
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: mariolek <l...@g...com>
On 16 Lip, 22:59, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
> U ytkownik "mariolek" <l...@g...com> napisa w wiadomo
cinews:686cd421-e5f1-4305-a900-e087323bfeec@e7g2000v
bw.googlegroups.com...
>
> Mam tak sytuacj : Pracuje w sklepie sieci kom rkowej , klientka
> kupi a telefon oko o rok temu, w czerwcu zg osi a telefon z tytu u
> niezgodno ci z umow do reklamacji, telefon zosta przekazany do
> serwisu. Od chwili przekazania telefonu do serwisu min o wi cej juz
> ni 14 dni, niestety od serwisu nie otrzymali my adnej informacji co
> si dzieje z telefonem a klient domaga si nowego aparatu teraz. Czy
> wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzie serwis?
> Czy jest jakie dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu?
>
> ....................................................
.........................................
>
> A czy czasem nie mia a na to tylko p roku?
niezgodność z umową ogólnie jest przez 2 lata, rękojmia 1 rok
-
4. Data: 2011-07-16 21:05:59
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: mariolek <l...@g...com>
On 16 Lip, 22:59, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
> U ytkownik "mariolek" <l...@g...com> napisa w wiadomo
cinews:686cd421-e5f1-4305-a900-e087323bfeec@e7g2000v
bw.googlegroups.com...
>
> Mam tak sytuacj : Pracuje w sklepie sieci kom rkowej , klientka
> kupi a telefon oko o rok temu, w czerwcu zg osi a telefon z tytu u
> niezgodno ci z umow do reklamacji, telefon zosta przekazany do
> serwisu. Od chwili przekazania telefonu do serwisu min o wi cej juz
> ni 14 dni, niestety od serwisu nie otrzymali my adnej informacji co
> si dzieje z telefonem a klient domaga si nowego aparatu teraz. Czy
> wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzie serwis?
> Czy jest jakie dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu?
>
> ....................................................
.........................................
>
> A czy czasem nie mia a na to tylko p roku?
Niezgodność jest przez 2 lata , rękojmia dla firm - 1 rok
-
5. Data: 2011-07-16 21:11:00
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: Mario <m...@g...pl>
> Mam taką sytuację: Pracuje w sklepie sieci komórkowej , klientka
> kupiła telefon około rok temu, w czerwcu zgłosiła telefon z tytułu
> niezgodności z umową do reklamacji, telefon został przekazany do
> serwisu. Od chwili przekazania telefonu do serwisu minęło więcej juz
> niż 14 dni, niestety od serwisu nie otrzymaliśmy żadnej informacji co
> się dzieje z telefonem a klient domaga się nowego aparatu teraz. Czy
> wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzieć serwis?
> Czy jest jakieś dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu?
wystarczy, ze uznacie reklamacje za zasadna i.... poczekacie na naprawe
telefonu... wiaze was termin 14 dni na ustosunkowanie sie do
roszczenia... chyba, ze nie zrobiliscie nic - wtedy z automatu uznaje
sie, ze uznaliscie... teraz nie ma juz dokladnego terminu jaki was wiaze
do fizycznego przekazania naprawionego / nowego telefonu...
-
6. Data: 2011-07-17 09:51:44
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: mariolek <l...@g...com>
On 16 Lip, 23:04, mariolek <l...@g...com> wrote:
> On 16 Lip, 22:59, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
>
> > U ytkownik "mariolek" <l...@g...com> napisa w wiadomo
cinews:686cd421-e5f1-4305-a900-e087323bfeec@e7g2000v
bw.googlegroups.com...
>
> > Mam tak sytuacj : Pracuje w sklepie sieci kom rkowej , klientka
> > kupi a telefon oko o rok temu, w czerwcu zg osi a telefon z tytu u
> > niezgodno ci z umow do reklamacji, telefon zosta przekazany do
> > serwisu. Od chwili przekazania telefonu do serwisu min o wi cej juz
> > ni 14 dni, niestety od serwisu nie otrzymali my adnej informacji co
> > si dzieje z telefonem a klient domaga si nowego aparatu teraz. Czy
> > wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzie serwis?
> > Czy jest jakie dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu?
>
> > ....................................................
.........................................
>
> > A czy czasem nie mia a na to tylko p roku?
>
> niezgodność z umową ogólnie jest przez 2 lata, rękojmia 1 rok
tylko czy teraz jak klienta nie powiadomiliśmy w ciągu 14 dni ( bo
serwis nam tez żadnej informacji nie przekazał) to musimy mu nowy
wydać czy tez to może jednak byc telefon naprawiony?
-
7. Data: 2011-07-17 09:54:24
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: mariolek <l...@g...com>
On 16 Lip, 23:04, mariolek <l...@g...com> wrote:
> On 16 Lip, 22:59, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
>
> > U ytkownik "mariolek" <l...@g...com> napisa w wiadomo
cinews:686cd421-e5f1-4305-a900-e087323bfeec@e7g2000v
bw.googlegroups.com...
>
> > Mam tak sytuacj : Pracuje w sklepie sieci kom rkowej , klientka
> > kupi a telefon oko o rok temu, w czerwcu zg osi a telefon z tytu u
> > niezgodno ci z umow do reklamacji, telefon zosta przekazany do
> > serwisu. Od chwili przekazania telefonu do serwisu min o wi cej juz
> > ni 14 dni, niestety od serwisu nie otrzymali my adnej informacji co
> > si dzieje z telefonem a klient domaga si nowego aparatu teraz. Czy
> > wina spada na nas jako sklep czy teraz powinien odpowiedzie serwis?
> > Czy jest jakie dobre wyjscie z tej sytuacji dla nas jako sklepu?
>
> > ....................................................
.........................................
>
> > A czy czasem nie mia a na to tylko p roku?
>
> niezgodność z umową ogólnie jest przez 2 lata, rękojmia 1 rok
czy faktycznie może to być naprawiony telefon jesli klient w
reklamacji prosi o nowy??
-
8. Data: 2011-07-17 10:20:39
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: Mario <m...@g...pl>
> czy faktycznie może to być naprawiony telefon jesli klient w
> reklamacji prosi o nowy??
dżizas... i Ty jestes sprzedawca?
skoro twierdzisz, ze to nie gwarancja tylko niezgodnosc towaru z umowa
to wystarczy, ze zagladniesz na google i wstukasz sobie odpowiednia
ustawe...
prosic moze sobie o co chce... wy mozecie go naprawic i bedzie ok...
jesli minelo 14 dni a nie daliscie jej odpowiedzi to uznaliscie
reklamacje za zasadna i teraz macie cos w stylu "rozsadnego" czasu na
naprawe... jak sie nie da naprawic albo bedziecie mieli takie widzi
misie to mozecie oddac nowy telefon...
pzdr
-
9. Data: 2011-07-17 10:28:23
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-07-17 11:51, mariolek pisze:
> tylko czy teraz jak klienta nie powiadomiliśmy w ciągu 14 dni ( bo
> serwis nam tez żadnej informacji nie przekazał) to musimy mu nowy
> wydać czy tez to może jednak byc telefon naprawiony?
Reklamacja została uznana, czyli ma być zrobione to, czego żądał klient.
--
Liwiusz
-
10. Data: 2011-07-17 10:29:53
Temat: Re: niezgodność z umową
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-07-17 12:20, Mario pisze:
> prosic moze sobie o co chce... wy mozecie go naprawic i bedzie ok...
>
> jesli minelo 14 dni a nie daliscie jej odpowiedzi to uznaliscie
> reklamacje za zasadna i teraz macie cos w stylu "rozsadnego" czasu na
> naprawe... jak sie nie da naprawic albo bedziecie mieli takie widzi
> misie to mozecie oddac nowy telefon...
Skoro może prosić o nowy, a sprzedawca prośbę uznał (przez brak
odpowiedzi), to naprawa, zamiast wymiany telefonu nie jest najlepszym
pomysłem.
Zatem tak, rozsądny czas, ale na dostarczenie nowego modelu, a nie
naprawę starego.
--
Liwiusz