-
1. Data: 2006-01-24 11:10:03
Temat: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
Od: "vonski" <z...@u...cy>
Witam szanownych grupowiczow.
Mam pytanie odnosnie bezprawnej moim zdaniem polityki firmy Manta wobec
klientow.
Dla nie zorientowanych: firma Manta (polska) produkuje roznego rodzaju
sprzet rtv raczej low-endowej jakosci. M.in. slynne juz odtwarzacze dvd
Emperor, ktore odczytuja rowniez format divx z polskimi napisami.
Odtwarzacze ida jak cieple bulki, bo za ta cene nie mozna kupic nic
lepszego (200-300zl w zaleznosci od modelu). Problemem jest za to
oprogramowanie do w/w odtwarzaczy.
Firma manta regularnie (za co jej zreszta chwała) wypuszcza
uaktualnienia oprogramowania do swoich odtwarzaczy. Sa ta male pliki
bin, ktore nagywa sie na cd, wklada do odtwarzacza, i po kilku minutach
mamy uaktualniony firmware w odtwarzaczu. Aktualizacje najczesciej
wprowadzaja poprawy wykrytych błedów, obsługe nowych kodekow, obsluge
napisow itd.
Firmware jest udostepniany _przez_ firme Manta, jako _oficjalne_
oprogramowanie (nie mowie o wersjach beta, na ktore porywa sie wielu
niecierpliwych). Natomiast firma Manta, w swoich gwarancjach zastrzega
sobie, ze gwarancja _nie obejmuje_ awari odtwarzacza podczas upgrade'u
oprogramowania. No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ???
Ich odtwarzacz, ich oprogramowanie, najczesciej rowniez ich plyta,
wykonuje upgrade, odtwarzacz "pada", i naprawic moze go tylko
autoryzowany servis, za cene, bagatela, ok 100zl, czyli ponad 1/3
calosci sprzetu.
Zeby bylo ciekawiej: ostatni model tej firmy - Emperor III, w swojej
sklepowej wersji nie oferuje nawet wszystkich funkcji, ktore sa wypisane
wielka czcionka na pudelku !! Sa one dostepne dopiero po wgraniu nowego
oprogramowania.
Czy moza cos z nimi zrobic ?? Czy warto z tym isc do sadu konsumentow,
czy sa jakies szanse ??
W sumie koszt jest smieszny (70-100zl), ale nawet na forum Manty mozna
wyczytac, ze takich ludzi jest mnostwo, i Emperor III czeciej nie dziala
niz dziala.
Z gory dziekuje za pomoc.
--
Pzdr. vonski
"What is love? Love is to play
every game, as if it's your last"
-
2. Data: 2006-01-24 11:19:36
Temat: Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
Od: "rezist.com" <s...@p...com>
> Dla nie zorientowanych: firma Manta (polska) produkuje roznego rodzaju
> sprzet rtv raczej low-endowej jakosci.
Manta niczego nie produkuje. To tylko taka mala uwaga.
--
tomek nowak
http://rezist.com
http://anvilstrike.com
-
3. Data: 2006-01-24 11:32:11
Temat: Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>
In the darkest hour on Tue, 24 Jan 2006 12:10:03 +0100,
vonski <z...@u...cy> screamed:
> Firmware jest udostepniany _przez_ firme Manta, jako _oficjalne_
> oprogramowanie (nie mowie o wersjach beta, na ktore porywa sie wielu
> niecierpliwych). Natomiast firma Manta, w swoich gwarancjach zastrzega
> sobie, ze gwarancja _nie obejmuje_ awari odtwarzacza podczas upgrade'u
> oprogramowania.
Popatrz popatrz - równie niepoważna firma NEC, produkująca np. nagrywarki
DVD, swój firmware udostępniany _przez_ firmę NEC, jako _oficjalne_
oprogramowanie (nie mówię o wersjach beta, na które porywa się wielu
niecierpliwych) również tak samo czyni.
> No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ???
Ma ... Dlaczego ma odpowiadać za zmianę (nieumiejętną) firmware przez lewych
użytkowników?
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
[ 12:29:44 user up 10866 days, 0:24, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]
I don't want to be young again, I just don't want to get any older.
-
4. Data: 2006-01-24 11:46:35
Temat: Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Artur M. Piwko napisał(a):
>>No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ???
>
>
> Ma ... Dlaczego ma odpowiadać za zmianę (nieumiejętną) firmware przez lewych
> użytkowników?
Tu pewnie nie chodzi o lewych uzytkownikow, a o to, ze w polowie
"prawej" zmiany nagrywarka sie nagle zawiesi i juz nigdy nie wstanie.
Nie mowiac o przypadkach losowych, kiedy ktos bedzie mial przerwe w
zasilaniu podczas upgradu firmware-u.
Zasadniczo sprzet elektroniczny nalezy projektowac tak, zeby po
wylaczeniu zasilania nie trzeba bylo go kazdorazowo za 100zl przywracac
do zycia. A przynajmniej nalezaloby wyraznie napisac (najlepiej na
opakowaniu), ze urzadzenia nie wolno podlaczac do miejskiej sieci
energetycznej bez zasilacza awaryjnego.
-
5. Data: 2006-01-24 12:08:59
Temat: Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>
In the darkest hour on Tue, 24 Jan 2006 12:46:35 +0100,
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> screamed:
> Nie mowiac o przypadkach losowych, kiedy ktos bedzie mial przerwe w
> zasilaniu podczas upgradu firmware-u.
> Zasadniczo sprzet elektroniczny nalezy projektowac tak, zeby po
> wylaczeniu zasilania nie trzeba bylo go kazdorazowo za 100zl przywracac
> do zycia. A przynajmniej nalezaloby wyraznie napisac (najlepiej na
> opakowaniu), ze urzadzenia nie wolno podlaczac do miejskiej sieci
> energetycznej bez zasilacza awaryjnego.
>
Upgrade urządzeń Manty jest trochę nieporęczny - po przeflashowaniu
urządzenie powinno się np. samo wyłączyć - w przypadku urządzenia, które
ja mam następuje reset i ponowne odczytanie płyty z danymi. Jeśli się
wyłączy za wcześnie/późno jest problem. I podejrzewam że przed tym
chcą się zabezpieczyć.
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
[ 13:07:23 user up 10866 days, 1:02, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]
A bird in the hand is safer than one overhead.
-
6. Data: 2006-01-24 12:24:06
Temat: Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
Patrze, patrze a tu vonski porozsypywal nastepujace haczki:
> Mam pytanie odnosnie bezprawnej moim zdaniem polityki firmy Manta wobec
> klientow.
> (...)
> Firmware jest udostepniany _przez_ firme Manta, jako _oficjalne_
> oprogramowanie (nie mowie o wersjach beta, na ktore porywa sie wielu
> niecierpliwych). Natomiast firma Manta, w swoich gwarancjach zastrzega
> sobie, ze gwarancja _nie obejmuje_ awari odtwarzacza podczas upgrade'u
> oprogramowania. No i moje pytanie: czy maja do tego prawo ???
IHMO tak... gwarancja to dobra wola producenta, wiec to on decyduje o
tym jakie sa warunki gwarancji
> Zeby bylo ciekawiej: ostatni model tej firmy - Emperor III, w swojej
> sklepowej wersji nie oferuje nawet wszystkich funkcji, ktore sa wypisane
> wielka czcionka na pudelku !! Sa one dostepne dopiero po wgraniu nowego
> oprogramowania.
Hmmm... kupowalem ostatnio EmperoraIII dla szwagra, nie wiem jakie
oryginalny soft ma mozliwosci - od razu wgralem update:)
> Czy moza cos z nimi zrobic ?? Czy warto z tym isc do sadu konsumentow,
> czy sa jakies szanse ??
IHMO tylko jesli faktycznie jest tak ze sprzet z oryginalnym softem nie
udostepnia funkcji wymienionych na opakowaniu (aczkolwiek wtedy mozna
reklamowac ze towar jest niezgodny z umowa)
Natomaist jesli chodzi o wylaczenie z gwarancji updatu firmware'u - tak
samo jest (bylo) w przypadku biosow i plyt glownych czy firmware'ow do
napedow cd/dvd
--
Michal "badzio" Kijewski
JID: badzio(at)chrome(dot)pl
GG: 296884, ICQ: 76259763
Skype: badzio
-
7. Data: 2006-01-24 16:08:16
Temat: Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
In article <s...@b...tu.kielce.pl>, Artur M.
Piwko wrote:
> Upgrade urządzeń Manty jest trochę nieporęczny - po przeflashowaniu
> urządzenie powinno się np. samo wyłączyć - w przypadku urządzenia, które
> ja mam następuje reset i ponowne odczytanie płyty z danymi. Jeśli się
> wyłączy za wcześnie/późno jest problem. I podejrzewam że przed tym
> chcą się zabezpieczyć.
To nie tylko Manta, innych, powiedzmy, że bardziej brandowych
urządzeń, też takie zastrzeżenie dotyczy.
Renata
-
8. Data: 2006-01-24 19:35:13
Temat: Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
Dnia 24 sty o godzinie 13:24, na pl.soc.prawo, badzio napisał(a):
> Natomaist jesli chodzi o wylaczenie z gwarancji updatu firmware'u - tak
> samo jest (bylo) w przypadku biosow i plyt glownych
W której gwarancji jest taki zapis? Jakiej płyty głównej to dotyczyło? Jaki
model? Jaki producent?
Pytam z czystej ciekawości - bo jeszcze takiego zapisu nie spotkałem - a
trochę "tego" już miałem ;)
--
Pozdro... Artur Ch.
GG: 997997 ICQ: 99380423
From: zaROTowany
http://www.elektro-instal.com/naprawa_komputera.pdf
-
9. Data: 2006-01-24 20:05:56
Temat: Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
Od: o`rety <o`rety@pl.pl>
Użytkownik vonski napisał:
> Witam szanownych grupowiczow.
> Mam pytanie odnosnie bezprawnej moim zdaniem polityki firmy Manta wobec
> klientow.
...
Chyba nie doczytales dokladnie instrukcji. Chodzi o to, ze wylaczenie
napiecia podczas upgradu powoduje uszkodzenie sprzetu, a ty jako
uzyszkodnik masz zapewnic to napiecie, np za pomoca upsa. Producent nie
bierze odpowiedzialnosci za uszkodzenia powstale na skutek przerwania
dostaw napiecia podczas upgradu. To tyle.
-
10. Data: 2006-01-24 20:06:47
Temat: Re: niepowazna firma Manta i ich "gwarancja"
Od: badzio <b...@n...epf.pl>
Artur Ch. napisał(a):
> W której gwarancji jest taki zapis? Jakiej płyty głównej to dotyczyło? Jaki
> model? Jaki producent?
> Pytam z czystej ciekawości - bo jeszcze takiego zapisu nie spotkałem - a
> trochę "tego" już miałem ;)
Kiedys kupujac czesci w hurtowni/sklepie, dostawalem gwarancje
sprzedawcy (producent nie dawal swoich gwarancji, fakt ze tyczylo sie to
raczej plyt klasy ECS niz Asus) - w tejze gwarancji byl punkt ze
gwarancja traci waznosc w przypadku update'u biosu/firmware'u. Tego typu
uwagi widzialem na gwarancjach z roznych sklepow jak znajomi kupowali.
--
Michal "badzio" Kijewski
JID: badzio(at)chrome(dot)pl
GG: 296884, ICQ 76259763
Skype: badzio