  • 1. Data: 2009-05-25 06:24:32
    Temat: nie trzeba wskazywac kto kierowal autem ?
    Od: "mirror" <l...@o...pl>

    http://www.rp.pl/artykul/2,310143_Trudno_ukarac_kier
    owce_w_sluzbowym_aucie_.html

  • 2. Data: 2009-05-25 06:26:01
    Temat: Re: nie trzeba wskazywac kto kierowal autem ?
    Od: spp <s...@o...pl>

    mirror pisze:

    > http://www.rp.pl/artykul/2,310143_Trudno_ukarac_kier
    owce_w_sluzbowym_aucie_.html

    Nie da się ukryć - kolejna paranoja.:(

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-05-25 06:38:07
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    http://www.rp.pl/artykul/2,310143_Trudno_ukarac_kier
    owce_w_sluzbowym_aucie_.html

    > Nie da się ukryć - kolejna paranoja.:(

    zartujesz chyba.
    Kt oma ponosic konsekwencje tego, ze pewnie taka rozprawa odbyla sie na rok
    albo dwa po wykroczeniu?? Czemu to zawsze przedsiebiorca ma ponosic koszty,
    ze fotoradar zle dziala ???

    Gdyby fotoradar byl dobrej jakosci o na fotce byloby widac kto prowadzi to
    nie byloby watpliwosci. Jak mamy sluzby mundurowe do dupy i wyposazenie do
    dupy to nie wymagaj od przedsiebiorcy zeby byl bardziej swiety od papieza

    Icek

  • 4. Data: 2009-05-25 08:01:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    Icek pisze:

    > zartujesz chyba.

    W życiu. :)

> [...]
    > ze fotoradar zle dziala ???
    >
    > Gdyby fotoradar byl dobrej jakosci o na fotce byloby widac kto prowadzi to

    I list gończy w TV bo jak spośród kilku milionów kierowców wyłowić tego
    jednego?

    > Jak mamy sluzby mundurowe do dupy i wyposazenie do
    > dupy to nie wymagaj od przedsiebiorcy zeby byl bardziej swiety od papieza

    A jak kogoś potrąci samochód to też przedsiębiorca się zasłoni 'nie
    pamiętam'?

    Przecież to powinien być podstawowy obowiązek w zakresie gospodarki
    pojazdami. I w większości firm taka ewidencja jest.

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-05-25 08:24:53
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > A jak kogoś potrąci samochód to też przedsiębiorca się zasłoni 'nie
    > pamiętam'?

    wtedy juz sam fakt odjechania jest przestepstwem (moze wykroczeniem)

    > Przecież to powinien być podstawowy obowiązek w zakresie gospodarki
    > pojazdami. I w większości firm taka ewidencja jest.

    juz Ty nie styaraj sie organizowac dodatkowych obowiazkow firmom. Juz ich
    maja i tak za duzo

    Niech zainwestuja w lepsze fotoradary. U nas to tylko doklada sie nakazow,
    zakazow i obowiazkow. Nikt nie pomysli aby ulzyc, dac pole do dzialania i
    prowadzenia efektywnie dzialalnosci gospodarczej. To wszystko to sa
    dodatkowe koszty i obciazanie nimi (jak zwykle) przedsiebiorcow nie jest
    dobrym pomyslem.

    Icek

  • 6. Data: 2009-05-25 09:42:11
    Od: kuba <j...@g...com>

    mirror pisze:
    > http://www.rp.pl/artykul/2,310143_Trudno_ukarac_kier
    owce_w_sluzbowym_aucie_.html

    Kiedyś była na tym forum dyskusja, czy niewskazanie kierowcy jest
    wykroczeniem z art. 97 KW, w której prezentowałem stanowisko, że nie i
    nawet się to potwierdziło w tym orzeczeniu :) Dużo sensowniejszą
    podstawą było art. 65 par 2 KW. Ale to tylko niekompetencja policji.

    Co do istoty sprawy, jest obowiązek wskazania, ale za niewskazanie
    podlega się sankcji tylko na zasadach ogólnych prawa wykroczeń. W
    opisanej sytuacji, nie tylko moim zdaniem nie można przypisać
    właścicielowi firmy winy, ale wręcz nie można powiedzieć, że popełnia on
    czyn (!), czyli odpada najbardziej podstawowa i oczywista przesłanka
    odpowiedzialności.

    pozdrawiam
    kuba

  • 7. Data: 2009-05-25 10:52:19
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > http://www.rp.pl/artykul/2,310143_Trudno_ukarac_kier
    owce_w_sluzbowym_aucie_.html

    Rzeczą najzupełniej normalną, naturalną (i oszczędzającą tego typu
    komplikacji) byłoby używanie auta służbowego za jakimś pokwitowaniem -
    wpisuję się do jakiegoś zeszytu w chwili, gdy biorę kluczyki (data, godzina,
    nazwisko) i odnotowuję fakt zwrotu auta po ich oddaniu. Mała rzecz - zeszyt,
    a o ile upraszcza sprawę!

    To, że prawo czegoś nie reguluje nie oznacza, że problemu nie można
    rozwiązać posługując się logiką lub zdrowym rozsądkiem. No, chyba że prezes
    jest większość czasu "w terenie" tudzież "w delegacji" a firmą faktycznie
    kieruje "pani Zosia"

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 8. Data: 2009-05-25 14:51:33
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    prezes
    > jest większość czasu "w terenie" tudzież "w delegacji" a firmą faktycznie

    zupelnie inaczej wyglada sytuacja gdy PH = jedno auto i zwyczajowo wiadomo
    kto za ktore auto odpowiada. Jak masz sytuacje 10 aut = 30 kierowcow to
    jest spory problem

    Icek

  • 9. Data: 2009-05-25 15:26:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    Icek pisze:

    > zeszyt,

    > Jak masz sytuacje 10 aut = 30 kierowcow to
    > jest spory problem

    Bez jaj. :)

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-05-25 15:38:54
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Bez jaj. :)

    hy hy

    czy myslisz, ze kierowca zawsze bierze auto z garazu firmowego ? Nie
    dopuszczasz mysli, ze ludzie spotykaja sie na miejscie, wymieniaja
    samochodami? Sytuacji w ktorych nastepuje zamiana samochodow jest sporo.
    Wiem z doswiadczenia.

    Icek