  • 1. Data: 2006-09-15 12:59:08
    Temat: nazwisko po slubie (myslnik lub bez)
    Od: "Tomasz Gasecki" <N...@g...pl>

    Witam,

    dowiedzialem sie dzis w USC ze nazwisko dwuczłonowe MUSI być z myslnikem i
    NIE MA innej mozliwosci.
    Z tego co sprawdzilem w Kodeksie Rodzinnym nic nie ma na temat myslnika w
    przypadku nazwiska dwuczlonowego.
    Mojej przyszlej żonie zależy zeby tego myslnika jednak nie mieć.
    Jest jakis sposób żeby to wymóc na USC ? Wg mnie to jakis widzimis
    kierownika. Bo mam znajome które nie miały tego problemu.

    na jaką podstawę prawną sie mogę powołać?

    Pozdrawiam

    Tomek

    PS Jeżeli to było to przepraszam ale w faq ani w archiwum nie znalazlem

  • 2. Data: 2006-09-15 13:09:01
    Temat: Re: nazwisko po slubie (myslnik lub bez)
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomasz Gasecki napisał(a):

    > Mojej przyszlej żonie zależy zeby tego myslnika jednak nie mieć.

    Nie zastanawia cię to? Dziwny charakter ma twoja narzeczona. Ważny dla
    niej jest myślnik, czy tez jego brak.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-09-15 13:11:42
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 15-09-2006 o 15:09:01 Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Nie zastanawia cię to? Dziwny charakter ma twoja narzeczona. Ważny dla
    > niej jest myślnik, czy tez jego brak.

    Niektorym moze bardzo zalezec na myslniku (lub na jego braku).
    Magdalena Ruchała-Bosko brzmi i wyglada lepiej niz wersja bez myslnika ...
    a przyklad wcale nie taki z kosmosu - w tym przypadku akurat wypadalo
    zrezygnowac z nazwiska panienskiego :P

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 4. Data: 2006-09-15 13:16:18
    Od: "Tomasz Gasecki" <N...@g...pl>

    | Nie zastanawia cię to? Dziwny charakter ma twoja narzeczona. Ważny dla
    | niej jest myślnik, czy tez jego brak.

    Zastanawia mnie raczej widzimis urzedu i denerwuje narzucanie.
    Skoro myślnik jest ważny to jestem w stanie to uszanować.

    A pytanie było nie o charakter narzeczonej tylko o USC, bo akurat Szanowny
    Kolega ani nie ma wiedzy ani prawa by to oceniac tylko regulacje w sprawie
    nazwiska.

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 5. Data: 2006-09-15 13:21:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomasz Gasecki napisał(a):

    [ciach ...]

    Dobra, ja tylko ostrzegam :)
    A w kwestii meritum - to wymysł USC. Zarządzać wydania decyzji odmownej
    i zaskarżyć.

    Konieczny K. artykuł P PS 2003/5/61 - t.3
    Nazwisko małżonków.

    _Żaden_ _przepis_ _prawa_ nie reguluje graficznej formy połączenia
    nazwisk złożonych, w praktyce ustalił się logiczny zwyczaj łączenia obu
    nazwisk myślnikiem.

  • 6. Data: 2006-09-15 13:53:20
    Od: "Tomasz Gasecki" <N...@g...pl>

> [...]
    |
    | _Żaden_ _przepis_ _prawa_ nie reguluje graficznej formy połączenia
    | nazwisk złożonych, w praktyce ustalił się logiczny zwyczaj łączenia obu

    Dziękuję ... gdybyś tylko mógł rozwinąć skrót K. artykuł P PS 2003/5/61 -
    t.3
    Niestety pytam bo nie mam nic wspólnego z prawem,
    P PS ?

    Tomek

  • 7. Data: 2006-09-15 14:03:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tomasz Gasecki napisał(a):

    > Dziękuję ... gdybyś tylko mógł rozwinąć skrót K. artykuł P PS 2003/5/61 -
    > t.3
    > Niestety pytam bo nie mam nic wspólnego z prawem,
    > P PS ?

    Przegląd Sądowy z 2003 roku, numer 5, strona 61 - tam jest zamieszczony
    artykuł o którym mówię i dotyczy on generalnie nazwisk małżonków.

    Pewnie w jakiejś poważniejszej bibliotece do znalezienia.
    Ale to urząd wydając decyzję odmowną będzie musiał wskazać podstawę
    prawną, a z tym będzie problem.

  • 8. Data: 2006-09-15 14:23:47
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 15 Sep 2006 14:59:08 +0200, Tomasz Gasecki napisał(a):

    > Z tego co sprawdzilem w Kodeksie Rodzinnym nic nie ma na temat myslnika w
    > przypadku nazwiska dwuczlonowego.

    W KRodz masz wyraźnie napisane że albo zachowujesz nazwisko
    albo łączysz z nim drugie. Nie możesz tam zostawić spacji bo to będą
    dwa nazwiska - a każdy może mieć tylko jedno (jedno lub dwuczłonowe).
    A jedynym znakiem jaki nadawał sie do łączenia jest łącznik - nie
    żaden "myślnik" - chyba pominąłeś jedną lekcję na j. polskim ;-)
    Jeżeli znasz jeszcze jakiś łącznik oprócz tej poziomek kreseczki
    to też możesz go użyć (znaczy Twoja żona) ;-)

    Przy okazji możesz wypomnieć ludkom w USC że nazwisko nie może
    być z myślnikiem i poleć jakiś podręcznik gramatyki ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2006-09-15 14:52:54
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 15-09-2006 o 16:23:47 Henry (k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Przy okazji możesz wypomnieć ludkom w USC że nazwisko nie może
    > być z myślnikiem i poleć jakiś podręcznik gramatyki ;-)

    Potwierdze tylko, ze 'łącznik' i 'myślnik' to dwie zupelnie rozne rzeczy
    ... nawet w moim edytorze tekstu mozna wybrac, o ktore chodzilo stawiajac
    znak '-'. Lacznik jest krotszy i ma za zadanie laczyc dwa czlony. Myslnik
    robi przerwe lub wtracenie i - graficznie - jest dluzszy :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 10. Data: 2006-09-15 15:24:36
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

> [...]
    > stawiajac znak '-'. Lacznik jest krotszy i ma za zadanie laczyc dwa
    > czlony. Myslnik robi przerwe lub wtracenie i - graficznie - jest dluzszy :)

    Popraw sobie sygnaturkę :-)

    --
    Kaja