  • 1. Data: 2003-04-27 12:09:48
    Temat: nazwa firmy...
    Od: "Tomek" <d...@w...pl>

    Witam
    Czy mozna zostac zaskarzonym i pociagnietym do odpowiedzialnosci przed
    sadem, jezeli;
    Nazwa starej firmy (spolki) to: P.P.H.U. XXXXXX (tu znawa firmy) S.C.
    A wspolwlasciciel ktory odlaczyl sie od spolki (byl okradany) zalozym forme
    o nazwie F.P.H.U XXXXXX( to samo co w tamtej, lecz inny kolor) - BIS - na
    koncy nazwy firmy.
    Aha, i przypomnam ze nazw takich firm w całym kraju jest kilkadziesiąt. I
    żadna z nich nie została zastrzeżona prawnie.
    Pozdrawiam i prosze o szybką odpowiedz.
    T.S

  • 2. Data: 2003-04-27 23:23:18
    Temat: Re: nazwa firmy...
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@u...infinium.pl>

> [...]
    forme
    > o nazwie F.P.H.U XXXXXX( to samo co w tamtej, lecz inny kolor) - BIS - na

    Moim zdaniem (zastrzegam, nie jestem prawnikiem) - o nazwe nie, jesli nie
    zostala zastrzezona, lub nie jest nazwą spółki prawa handlowego. Natomiast
    jeśli posługujesz się znakiem graficznym tamtej firmy, to sprawa może być
    sporna, w związku z:
    1) prawami autorskimi do logotypu
    2) ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 1993, Nr 47, poz.
    211 z późn. zm.) - Art. 3 i następne

    Kwestie sporne mogą wiązać sie z prawami własności do ww. nazwy i logotypu,
    związanym ize spólłką cywilną.
    Ja jednak odradzałbym szczególnie używanie logo, podobnego do logo starej
    firmy.

    Pozdrawiam

    Hubert