  • 1. Data: 2006-01-22 23:21:59
    Temat: nauczyciel - czy osoba publiczna ?
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy nauczyciel jest osoba publiczna ?
    Czy mozna zdjecia nauczycieli publikowac bez ich zgody na stronach www
    (oczywiscie nie uwlaczaja one godnosci) ??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-01-23 08:20:52
    Temat: Re: nauczyciel - czy osoba publiczna ?
    Od: Roman <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2006 00:21:59 +0100, Baczek napisał(a) w wiadomości:

    > Czy nauczyciel jest osoba publiczna?

    Jest osobą pełniącą funkcje publiczne.

    > Czy mozna zdjecia nauczycieli publikowac bez ich zgody na stronach www
    > (oczywiscie nie uwlaczaja one godnosci)?

    Tylko te, które mają bezpośredni związek z wykonywaną przez nich funkcją
    publiczną.

    Jest jeszcze kwestia wychowania i dobrego smaku. Szkoła jest pewną
    społecznością, nauczyciel jest opiekunem ucznia, jest też często aktorem
    zachowującym się inaczej niż na co dzień. Tak w domu, jak i w szkole
    swojemu dziecku zakazałbym robienia zdjęć komukolwiek bez zgody tej osoby,
    a tym bardziej ich rozpowszechniania.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 3. Data: 2006-01-23 12:56:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1qbrfq05tqxxf.1l0ous8ya7nyr.dlg@40tude.net Roman
    <r...@g...pl> pisze:

    > Jest osobą pełniącą funkcje publiczne.
    Uzasadnij.
    Prosiłbym także o zdefiniowanie terminów "osoba publiczna" oraz "osoba
    pełniąca funkcje publiczne" i - jako że to grupa prawna - umocowanie tych
    definicji w obowiązujących przepisach.
    Bowiem wg mnie nauczyciel jest to całkiem zwyczajny pracownik, nie pełniący
    żadnych funkcji publicznych, cokolwiek by to miało znaczyć. I to niezależnie
    od tego czy pracuje w szkole publicznej (państwowej), szkole prywatnej
    mającej prawa szkoły publicznej czy jakiejkolwiek innej.

    > Tylko te, które mają bezpośredni związek z wykonywaną przez nich funkcją
    > publiczną.
    Wg mnie obowiązują tu zwyczajnie prawa do ochrony dobra osobistego jakim
    jest wizerunek.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-01-23 15:22:20
    Od: Roman <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 23 Jan 2006 13:56:30 +0100, Jotte napisał(a) w wiadomości:

    > Uzasadnij.

    Art. 115 § 19 kk.

  • 5. Data: 2006-01-23 16:03:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1csdz3ksd4hnz$.t363tp6qznvd.dlg@40tude.net Roman
    <r...@g...pl> pisze:

    > Art. 115 § 19 kk.
    Myślisz, że można zrobić woltę podciągającą pod to belfrów?
    Wątpię, nie widzę związku. Przecież woźny w szkole też by sie na to łapał.
    Poszukałem jakiejś wykładni. Nie ma. IMO to nietrafiona próba spekulowania
    niejednoznacznym prawem.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-01-23 16:04:09
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <1csdz3ksd4hnz$.t363tp6qznvd.dlg@40tude.net>, Roman wrote:
    > Dnia Mon, 23 Jan 2006 13:56:30 +0100, Jotte napisał(a) w wiadomości:

    > Art. 115 § 19 kk.

    Ale który punkt? Bo mi coś dzwoni, ale ostrzegam, że tylko dzwoni, że
    jakiś czas temu rozstrząsanow mediach sprawę łapówek dla nauczycieli
    lub dla lekarzy (ma się tę pamięć:)) i wychodziło, że nie bardzo jest
    na jakiej podstawie ukarać, bo to nie są osoby publiczne. No czy jakoś
    tak:) Jedyne, czego jestem pewna to to, że chodziło o łapówki
    (korupcję?) i że nie da się karać, bo nie ma paragrafu.

    Renata

  • 7. Data: 2006-01-23 16:30:47
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dr30gc$dua$1@inews.gazeta.pl>, Michał Wilk wrote:

    > Nauczyciel jest osoba, ktorej uprawnienia i obowiazki wyznacza ustawa (Karta
    > nauczyciela)

    I?

    Renata

  • 8. Data: 2006-01-23 16:33:14
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > na jakiej podstawie ukarać, bo to nie są osoby publiczne.

    Nauczyciel jest osoba, ktorej uprawnienia i obowiazki wyznacza ustawa (Karta

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 9. Data: 2006-01-23 16:37:34
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dr30gc$dua$1@inews.gazeta.pl Michał Wilk
    <m...@g...pl> pisze:

    > Nauczyciel jest osoba, ktorej uprawnienia i obowiazki wyznacza ustawa
    > (Karta nauczyciela)
    Tak to można każdego podciągnąć. Każdego bowiem uprawnienia i obowiązki
    wyznacza konstytucja (to także ustawa), ustawa podatkowa itp.
    IMO - nieprzekonujące.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-01-23 16:39:20
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > I?

    Ale co "i"? Jest wiec osoba pelniaca funkcje publiczna

    Pozdrawiam,
    Michal