  • 1. Data: 2005-08-25 15:17:20
    Temat: meldunek tymczasowy a praca
    Od: "abx" <a...@o...pl>

    Witam,
    Posiadam meldunek stały ( w oparciu o którego dostałem pracę ),
    oraz meldunek tymczasowy.
    Chciałbym wymeldować się z pobytu stałego. Pozostałby mi tylko meldunek
    tymczasowy. Czy taka zmiana nie będzie miała wpływu na moją pracę(
    konkretnie na pracodawce podatki itp?), czy tak można postąpić?
    PZDR
    abx

  • 2. Data: 2005-08-25 22:39:02
    Temat: Re: meldunek tymczasowy a praca
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "abx" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałbym wymeldować się z pobytu stałego. Pozostałby mi tylko
    > meldunek
    > tymczasowy. Czy taka zmiana nie będzie miała wpływu na moją pracę(
    > konkretnie na pracodawce podatki itp?),

    nie bedzie miala, chyba ze bedziesz chcial, zeby miala

    > czy tak można postąpić?

    mozna, a czemu nie ?

    marekz

  • 3. Data: 2005-08-26 06:30:13
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    abx napisał(a):
> [...]
    > tymczasowy. Czy taka zmiana nie będzie miała wpływu na moją pracę(
    > konkretnie na pracodawce podatki itp?), czy tak można postąpić?
    Na prace nie, ale na pensje/podatki. Z tego co wiem, to w zaleznosci od
    relacji miejsce zamieszkania - miejsce pracy, moga byc rozne koszty
    pracy, zatem rozna czesc pensji do opodatkowania. Tak jest na bank w
    przypadku umowy-zlecenie a ostatnio slyszalem opinie ze w przypadku
    umowy-o-prace tez (ale moze lepiej zapytaj sie na pl.soc.prawo.podatki)
    PS to juz chyba nie te czasy, ze prace sie dostaje w oparciu o meldunek ;P
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-08-28 15:05:21
    Od: "pedro" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    abx <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > tymczasowy. Czy taka zmiana nie będzie miała wpływu na moją pracę(
    > konkretnie na pracodawce podatki itp?), czy tak można postąpić?

    jeżeli wymeldujesz się z pobytu stałego, to powinieneś zameldować się na pobyt
    stały w nowym miejscu. trzeba gdzieś być zameldowanym na pobyt stały.
    wysokość kosztów uzyskania przychodu w przypadku pracy na etat jest związana z
    miejscem zamieszkania - można sobie odliczyć wyższe koszty, jeżeli mieszka się
    na stałe w innej miejscowości, niż pracuje się.
    nadal obowiązuje art. 31 ustawy o ewidencji ludności nakazujący pracodawcy
    sprawdzenie przy zatrudnieniu osoby w tym zakładzie, czy dopełniła ona
    obowiązku meldunkowego. ten obowiązek jest realizowany tylko przy przyjęciu
    nowego pracownika. pracodawca nie ma takiego obowiązku, jeżeli już zatrudnił
    pracownika.