  • 1. Data: 2010-04-08 08:40:56
    Temat: lokal komunalny
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    Witam,
    sytuacja wygląda tak:
    główny najemca to babcia. Z babcią mieszkam ja (wnuk) od ok 15 lat,
    jestem tam też zameldowany od tylu lat. Babcia zmarła. Złożyłem do
    urzędy papiery aby zostać głównym najemcą. Czekam ponad miesiąc i
    dostałem pismo w którym karzą mi się wyprowadzić w ciągu 30 dni, bo nie
    spełniam wymogów na lokal komunalny. Proszę o jakąś poradę co można
    zrobić, bo to jakaś tragedia.

    Łukasz

  • 2. Data: 2010-04-08 09:30:20
    Temat: Re: lokal komunalny
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    A jakie to wymogi?
    Pozdro

    --

    j...@p...pl gg: 207344
    http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

  • 3. Data: 2010-04-08 11:47:17
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "ŁR" <l...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > karzą mi się wyprowadzić w ciągu 30 dni, bo nie spełniam wymogów na lokal
    > komunalny. Proszę o jakąś poradę co można zrobić, bo to jakaś tragedia.

    Poczytaj to: Kodeks cywilny.
    Art. 691. § 1. W razie śmierci najemcy lokalu mieszkalnego w stosunek najmu
    lokalu wstępują: małżonek niebędący współnajemcą lokalu, dzieci najemcy i
    jego współmałżonka, inne osoby, wobec których najemca był obowiązany do
    świadczeń alimentacyjnych, oraz osoba, która pozostawała faktycznie we
    wspólnym pożyciu z najemcą.

    § 2. Osoby wymienione w § 1 wstępują w stosunek najmu lokalu mieszkalnego,
    jeżeli stale zamieszkiwały z najemcą w tym lokalu do chwili jego śmierci.

    § 3. W razie braku osób wymienionych w § 1 stosunek najmu lokalu
    mieszkalnego wygasa.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 4. Data: 2010-04-09 07:19:52
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    W dniu 2010.04.08 11:30, Jacek23 pisze:
    > A jakie to wymogi?
    > Pozdro

    Z tego co tam pisze to za wysokie zarobki.

  • 5. Data: 2010-04-09 07:26:00
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    W dniu 2010.04.08 13:47, mecenas pisze:
> [...]
    > jego współmałżonka, inne osoby, wobec których najemca był obowiązany do
    > świadczeń alimentacyjnych, oraz osoba, która pozostawała faktycznie we

    Co to znaczy "najemca był obowiązany do świadczeń alimentacyjnych"? Czy
    jeżeli tam mieszkałem to znaczy, że: pozostawałem we wspólnym pożyciu z
    najemcą?

    Łukasz

  • 6. Data: 2010-04-09 08:04:48
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "ŁR" napisał w wiadomości news:4bbed68b@news.home.net.pl...

    > Co to znaczy "najemca był obowiązany do świadczeń alimentacyjnych"? Czy
    > jeżeli tam mieszkałem to znaczy, że: pozostawałem we wspólnym pożyciu z
    > najemcą?

    Przeczytaj jeszcze raz powoli i ze zrozumieniem.
    "inne osoby, wobec których najemca był obowiązany do świadczeń
    alimentacyjnych" chodzi np. o dzieci ze związku nieformalnego, konkubinatu
    bądź z poprzedniego małżeństwa na które płaci najemca lokalu.
    "osoba, która pozostawała faktycznie we wspólnym pożyciu z najemcą"- a tu
    np.o tzw.konkubinę bądź konkubenta najemcy lokalu
    W twoim wypadku raczej chodzi o ten fragment:
    "dzieci najemcy i jego współmałżonka"

    Pzdr.
    --
    Gray