  • 1. Data: 2003-03-21 14:20:41
    Temat: listy dluznikow a ochrona danych osobowych
    Od: "Marcin" <j...@h...pl>

    witam,
    Interesuje mnie od strony prawnej czy istnieje jakis sposob na stworzenie
    listy dluznikow. nie jestem prawnikiem wiec za bardzo nie znam sie na
    prawie, ale moze ktos z tu obecnych sie wypowie.

    Marcin.

  • 2. Data: 2003-03-21 14:44:52
    Temat: Re: listy dluznikow a ochrona danych osobowych
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Interesuje mnie od strony prawnej czy istnieje jakis sposob na stworzenie
    >listy dluznikow. nie jestem prawnikiem wiec za bardzo nie znam sie na
    >prawie, ale moze ktos z tu obecnych sie wypowie.

    Owszem. Istnieje. Mozesz wystawic naleznosc na sprzedaz.

    januszek

  • 3. Data: 2003-03-21 14:48:58
    Od: "Marcin" <jawa_(-at-)_@hm.pl>

    > Owszem. Istnieje. Mozesz wystawic naleznosc na sprzedaz.

    myslalem raczej o jakims innym sposobie.
    przeczytalem wlasnie jakies streszczenia z ustawy o ochronie danych
    osobowych i nic z tego nie wynika.
    mialem pomysl aby tylko np zrobic baze NIPow i na tej podstawie robic liste,
    ale chyba to nie przejdzie ze wzgledu na ustawe...

    Marcin.

    --
    UWAGA:
    Adres antyspamowy... przy odpowiedzi bezposrednio

    Marcin.

  • 4. Data: 2003-03-21 17:45:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A kto Ci broni zaoferować wierzytelność, umieścić w bazie danych NIP i
    pozwolić po nim wyszukiwać. Problem w tym, jaki charakter ma lista. Jeśli
    napiszesz, że Kowalski jest niewypłacalny, to może Cię pozwać na drodze
    cywilnej. Dobre imię, cześć, nieuczciwa konkurencja, czy co tam jeszcze. Jak
    napiszesz, że Kowalski jest winien Malinowskiemu 100 zł, i jeśli ktoś chce
    za Kowalskiego zapłacić, to może, to będzie moim zdaniem OK. Oferta jak
    oferta, a w gruncie rzeczy na to samo wyjdzie.
    Po raz kolejny zwracam uwagę, że celem ustawy o ochronie danych osobowych -
    moim zdaniem - nie była ochrona pojedynczych danych Kowalskiego, tylko
    zbirów danych osobowych w charakterze baz danych. Później w praktyce
    wypatrzono tę ustawę zupełnie.

  • 5. Data: 2003-03-23 20:11:28
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "Marcin" <j...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > listy dluznikow. nie jestem prawnikiem wiec za bardzo nie znam sie na
    > prawie, ale moze ktos z tu obecnych sie wypowie.

    istnieje (po kolei):

    1) przeczytać ustawę o uostępnianiu informacji gospodarczych (z lutego 2003)
    2) założyc jako SA Biuro Informacji Gospodarczej (kapitał zakładowy 4 mln
    zł,o ile mnie pamięć nie myli)
    3) podpisać umowy z klientami

    i już :-)