  • 1. Data: 2012-03-21 10:46:34
    Temat: likwidacja dg z powodu ciązy
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Wiitam
    Żona zamyka dg miesiąc przed urodzeniem dziecka ( a może korzystniej tuż
    po )
    co jej przysługuje po urodzeniu ?
    zasiłek dla bezrobotnych (prowadziła firme 2 lata a przed tym pracowała na
    etacie bez przerwy 2)
    czy może zasiłek macierzyński
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-03-21 11:25:17
    Temat: Re: likwidacja dg z powodu ciązy
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-21, Szumek <k...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Żona zamyka dg miesiąc przed urodzeniem dziecka ( a może korzystniej tuż
    > po ) co jej przysługuje po urodzeniu ?

    A płaciła nieobowiązkową składkę na ubezpieczenie chorobowe (nie mylić ze składką
    zdrowotną)?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2012-03-21 11:31:32
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-03-21 11:46, Szumek pisze:
> [...]
    > co jej przysługuje po urodzeniu ?
    > zasiłek dla bezrobotnych (prowadziła firme 2 lata a przed tym pracowała na

    kto jej to doradzil pani z ZUS czy jakis osiedlowy głupek ?

    Niech idzie do lekarza wysepic zwolnienie a jest w ciazy wiec problemu
    nie bedzie. Pozniej macierzynski i becikowe. Myslalem ze w tym kraju to
    kazdy to wie jak w takiej sytuacji sobie radzic ale TVN jak widac krecia
    robote robi z efektami.

  • 4. Data: 2012-03-21 11:53:10
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości

> [...]
    > to wie jak w takiej sytuacji sobie radzic ale TVN jak widac krecia robote

    płaciła ubezpieczenie chorobowe , oraz niski zus
    słyszałem że będąc na macierzyńskim trzeba dalej opłacać zus a wtedy wyjdzie
    pełny z 900 zł
    a zasiłku dostanie pewnie z 500 z racji że był opłacany niski zus
    więc chyba się nie bardzo opłaca
    chyba że ktoś mnie wprowadził w błąd, to prosze o sprostowanie
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-03-21 12:00:33
    Od: K <...@...c>

> [...]
    > więc chyba się nie bardzo opłaca
    > chyba że ktoś mnie wprowadził w błąd, to prosze o sprostowanie

    Kobiecie prowadzącej działalność gospodarczą, objętej ubezpieczeniem
    chorobowym, która w okresie tego ubezpieczenia urodzi dziecko,
    przysługuje zasiłek macierzyński w wysokości miesięcznie 100% podstawy
    wymiaru zasiłku, czyli kwoty zadeklarowanej jako podstawa wymiaru
    składek na ubezpieczenie chorobowe, po odliczeniu kwoty odpowiadającej
    13,71% podstawy wymiaru składki na to ubezpieczenie (tzw. przychód za
    pełne miesiące kalendarzowe ubezpieczenia chorobowego).

  • 6. Data: 2012-03-21 12:03:12
    Od: K <...@...c>

    http://www.babyboom.pl/forum/porady-prawnika-f344/ur
    lop-macierzynski-na-dzialalnosci-gospodarczej-55693/

  • 7. Data: 2012-03-21 12:04:50
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-03-21 13:03, K pisze:
    > http://www.babyboom.pl/forum/porady-prawnika-f344/ur
    lop-macierzynski-na-dzialalnosci-gospodarczej-55693/

    Tak w ogole to az dziwne ze jest miesiac przed urodzeniem i nie jest na
    chorobowym w tym kraju chyba kazda myslaca kobieta idzie w 6 miesiacu na
    chorobowe. No chyba ze jej tatus jest prezesem ZUS to wtedy nie.

  • 8. Data: 2012-03-21 12:27:12
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

> [...]
    > chorobowym w tym kraju chyba kazda myslaca kobieta idzie w 6 miesiacu na
    > chorobowe. No chyba ze jej tatus jest prezesem ZUS to wtedy nie.

    była konieczność prowadzenia 1 osobowej działalności i wystawiania faktur
    a z tego co mi wiadomo na chorobowym i macierzyńskim nie można
    teraz poprostu przychodzi czas płacenia wiekszego zusu oraz brak czasu na DG
    stąd taka decyzja

    juz znalazłem zasiłek przy małym zusie wyniesie 368 zł :-)

  • 9. Data: 2012-03-21 12:37:06
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-03-21 13:27, Szumek pisze:
> [...]
    > stąd taka decyzja
    >
    > juz znalazłem zasiłek przy małym zusie wyniesie 368 zł :-)

    Poszukaj dobrze i zrob tak jak wiekszosc czyli wplac za ten ostatni
    miesiac wieksza skladke i dostaniesz wiekszy zasilek.

    Pamietaj ze jak zamnkniesz DG w tym momencie to nie dostaniesz zadnego
    zasilku a tez moizesz zapomniec o zasilku dla bezrobotnych bo dla tych
    co placa najnizsza skladke sie nie nalezy.

    Ta najnizsza skladka jest liczona od 1/4 etatu.

  • 10. Data: 2012-03-21 18:23:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-21 13:37, K pisze:

    > Poszukaj dobrze i zrob tak jak wiekszosc czyli wplac za ten ostatni
    > miesiac wieksza skladke i dostaniesz wiekszy zasilek.

    Nie dostanie, bo liczy się średnia. Trzeba było pomyśleć wcześniej,
    wyrejestrować się z chorobowego, po miesiącu zarejestrować się z
    najwyższą deklarowaną składką i od tego czasu miałoby się maksymalne
    świadczenie.

    --
    Liwiusz