  • 1. Data: 2002-05-21 08:37:29
    Temat: licencjat w wordzie
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

    W tym roku pisze prace licencjacka.
    Niedawno dowiedziałem sie, ze musze oddac ja na dyskietce koniecznie
    zapisana w Wordzie.
    Tak sie sklada, ze ja uzywam innego edytora - darmowego Star Office`a .
    Czy ktos moglby mi wyjasnic, czy sa jakies przepisy regulujace te kwestie?
    Czy uczelnia ma prawo zmusic mnie do wyboru konkretnego programu w dodatku
    platnego?

  • 2. Data: 2002-05-21 08:41:54
    Temat: Re: licencjat w wordzie
    Od: "v" <v...@p...onet.pl>

    nie podadza podstawe prawna
    Użytkownik Juulius <k...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acd10s$30h$...@o...icpnet.pl...

  • 3. Data: 2002-05-21 12:03:14
    Od: g...@a...eu.org (Gerard)

    Juulius napisał(a):
    > W tym roku pisze prace licencjacka.
    > Niedawno dowiedziałem sie, ze musze oddac ja na dyskietce koniecznie
    > zapisana w Wordzie.
    > Tak sie sklada, ze ja uzywam innego edytora - darmowego Star Office`a .

    Nie zapisaną w Wordzie, tylko zapisaną w formacie Worda (.doc).
    Star Office ma możliwość wyeksportowania dokumentów między innymi
    właśnie do formatu Worda. Skorzystaj z niej i się nie przejmuj.
    Właściwie to nawet lepiej by było skorzystać z formatu RTF. Word go
    odczytuje, a przynajmniej nie ma problemów z różnymi wersjami Worda.

    > Czy uczelnia ma prawo zmusic mnie do wyboru konkretnego programu w dodatku
    > platnego?

    A pomyśl na odwrót - czy Ty możesz sobie wybrać dowolny program dla dowolnej
    platformy, zapisać swoją pracę licencjacką w jakimś egzotycznym formacie
    i oczekiwać od uczelni, że będzie kombinować, jak ją odczytać?
    Nie wiem, jak to wygląda od strony prawnej, ale od strony technicznej
    utworzenie plików Worda jest trywialne (patrz wyżej).

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 4. Data: 2002-05-21 15:48:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Juulius wrote:

> [...]
    > Czy uczelnia ma prawo zmusic mnie do wyboru konkretnego programu w dodatku

    Raczej nie, jadnak moze wymagac zapisania pracyw jakims tam formacie w celu
    unifikacji roznych prac. Po prostu maja zakupionego worda i chca w nim
    ogladac prace.
    Jezeli sobie zapiszesz go w swoim_wlasnym_formacie_ktory_znasz_tylko_Ty to
    niestety uczelnia pomimo najszczerszych checi go nie odczyta.

  • 5. Data: 2002-05-21 17:19:52
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

> [...]
    > Właściwie to nawet lepiej by było skorzystać z formatu RTF. Word go
    > odczytuje, a przynajmniej nie ma problemów z różnymi wersjami Worda.

    Tak się składa, że pisze pracę w języku obcym i obawiam się, że zamiast
    liter ze znakami diaktrycznymi, których nie ma w polskim alfabecie mogą
    pojawić się jakieś krzaczki,kwadraciki, znaki zapytania, itp.

> [...]
    > platformy, zapisać swoją pracę licencjacką w jakimś egzotycznym formacie
    > i oczekiwać od uczelni, że będzie kombinować, jak ją odczytać?

    A co by się stało, gdybym oddał pracę napisaną ręcznie?
    Czy jest jakiś przepis mówiący o tym, że musi być napisana na komputerze?

  • 6. Data: 2002-05-21 17:57:25
    Od: g...@a...eu.org (Gerard)

    Juulius napisał(a):
    > Tak się składa, że pisze pracę w języku obcym i obawiam się, że zamiast
    > liter ze znakami diaktrycznymi, których nie ma w polskim alfabecie mogą
    > pojawić się jakieś krzaczki,kwadraciki, znaki zapytania, itp.

    Znakami diakrytycznymi :)
    Najlepiej napisz kilka zdań, wyeksportuj i sprawdź u znajomego na Wordzie.
    Ale problemów raczej nie powinno być - o ile piszesz jakąś ogólnie
    dostępną czcionką.

    > A co by się stało, gdybym oddał pracę napisaną ręcznie?

    Wykaligrafowaną? :)

    > Czy jest jakiś przepis mówiący o tym, że musi być napisana na komputerze?

    O ile wiem, to już od wielu lat oddaje się prace pisane na maszynie
    lub komputerze. Mają tu znaczenie zarówno względy estetyczne, jak i
    praktyczne - łatwość odczytania, jak również (w razie konieczności)
    udostępnienia.
    W razie wątpliwości zawsze możesz spytać w dziekanacie.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 7. Data: 2002-05-21 19:03:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    > A co by się stało, gdybym oddał pracę napisaną ręcznie?
    > Czy jest jakiś przepis mówiący o tym, że musi być napisana na komputerze?

    Mysle ze jezeli napiszesz prace recznie motywujac to brakiem pieniedzy (lub
    ochoty wydania pieniedzy) na komputer/oprogramowanie to nikt Ci za to nic
    nie zrobi.

    Wiadomo ze przepisu zadnego nie ma. Chociaz np. senat uczelni chyba mogl by
    cos takiego zarzadzic.

    Proponuje zebys zamiast szukac jakis sensacji napisal prace w formacie txt
    w jednym z edytorow dostepnych na licencji GNU (polecam PINE), po czym udal
    sie na uczelnie gdzie zapewne jest jakis komputer z Word-em dostepny dla
    studentow, gdzie przekonwertujesz sobie plik na .doc i wszyscy beda
    zadowoleni.

    Uprzedzam Twoje nastepne pytanie "czy jest jakis przepis pozwalajacy
    uczelni na zmuszenie mnie do napisania pracy?". Odpowiadam... nie ma... nie
    ma nawet zadnego przepisu nakazujacego Ci studiowac na tej uczelni ;-)

    uff...

  • 8. Data: 2002-05-22 11:57:21
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

> [...]
    nie
    > ma nawet zadnego przepisu nakazujacego Ci studiowac na tej uczelni ;-)

    Ale jakby sie czepiac, to skladalem na pierwszym roku podanie o przyjecie
    mnie na jednolite piecioletnie studia magisterskie.
    A tu na poczatku trzeciego roku dowiaduje sie, ze obowiazkowo od tego roku
    akademickiego studenci 3-go roku musza napisac i obronic prace licencjacka i
    zdac egzamin wstepny na sum.
    Oczywiscie program nauczania sie nie zmienil.
    Studenci niektorych wydzialow sie zbuntowali i uzyskali jakies ulgi w tym
    wzgledzie

  • 9. Data: 2002-05-22 20:21:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 21 May 2002 19:19:52 +0200), "Juulius"
    <k...@o...pl> był(a) napisał(a):

    >A co by się stało, gdybym oddał pracę napisaną ręcznie?
    >Czy jest jakiś przepis mówiący o tym, że musi być napisana na komputerze?

    Niestety nie da się we współczesnym świecie tego uniknąć. Legalna
    Mafia Polska (tm) też wymaga zastosowania systemu MS, własnego
    programu oraz własnych zasad przekazywania dokumentów, choć
    wprowadzone ograniczenia licencyjne (bynajmniej nie techniczne!)
    sprawiają, że obsługa Legalnej Mafii Polskiej (tm) wymaga większej
    ilości czasu oraz sporej wiedzy, co kosztuje. I co im zrobisz? NIC!

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2002-05-23 07:32:09
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    "Juulius" <k...@o...pl> skribis:

> [...]
    >Czy ktos moglby mi wyjasnic, czy sa jakies przepisy regulujace te kwestie?

    Chopie, to uczelnia nie sad - mozesz ich wszystkich zaskarzyc, a potem
    dostac 3- za prace :)

    >Czy uczelnia ma prawo zmusic mnie do wyboru konkretnego programu w dodatku
    >platnego?

    to juz inni napisali - mozesz wyeksportowac. Jest tez Word Viever, do
    ogladania plikow .doc, chyba darmowy.
    Pozdrawiam, Leh
    --
    Ciekawa strona: <http://blueheaven.prv.pl>
    Wszystkie twierdzenia sa w pewnym sensie prawdziwe, w pewnym sensie falszywe,