-
1. Data: 2002-01-10 02:22:10
Temat: ktokolwiek wie...niech podpowie
Od: "str" <b...@k...onet.pl>
witam ... może to i głupie pytanie ?
sprawa dotyczy gwarancji.
sprzęt kupiony - maj 1999 r. (gwar. 24 m-ce)
w lutym 2001 r. - stwierdzono uszkodzenie nie do naprawy -
- wymiana na nowy.
styczeń 2002 r. - znowu awaria ( te same objawy) prawdopodobnie
nie do usunięcia.
-------------------------------------------
serwis twierdzi , że po wymianie sprzętu ... nowy sprzęt
ma rękojmię tylko 3 m-ce ...!
miał ktoś z grupowiczów podobne problemy ?
str
-
2. Data: 2002-01-10 10:19:16
Temat: Re: ktokolwiek wie...niech podpowie
Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>
> witam ... może to i głupie pytanie ?
> sprawa dotyczy gwarancji.
> sprzęt kupiony - maj 1999 r. (gwar. 24 m-ce)
> w lutym 2001 r. - stwierdzono uszkodzenie nie do naprawy -
> - wymiana na nowy.
> styczeń 2002 r. - znowu awaria ( te same objawy) prawdopodobnie
> nie do usunięcia.
Rękojmie nie ma tu nic do rzeczy - jeśli poprzednio korzystałeś z uprawnień
z tytułu gwarancji to przy wymianie sprzętu na nowy - okres gwarancji
biegnie od nowa - jeśli serwis będzie się upierał wskaż na przepis kodeksu
cywilnego:
Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie
na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje
się odpowiednio do części wymienionej.
Jeśli i to nie poskutkuje - idź do powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.
Marcin
-
3. Data: 2002-01-10 11:37:06
Temat: Re: ktokolwiek wie...niech podpowie
Od: <m...@p...com>
>
> > witam ... może to i głupie pytanie ?
> > sprawa dotyczy gwarancji.
> > sprzęt kupiony - maj 1999 r. (gwar. 24 m-ce)
> > w lutym 2001 r. - stwierdzono uszkodzenie nie do naprawy -
> > - wymiana na nowy.
> > styczeń 2002 r. - znowu awaria ( te same objawy) prawdopodobnie
> > nie do usunięcia.
>
> Rękojmie nie ma tu nic do rzeczy - jeśli poprzednio korzystałeś z uprawnień
> z tytułu gwarancji to przy wymianie sprzętu na nowy - okres gwarancji
> biegnie od nowa - jeśli serwis będzie się upierał wskaż na przepis kodeksu
> cywilnego:
>
> Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
> uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
> dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie
> na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
> naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje
> się odpowiednio do części wymienionej.
>
> Jeśli i to nie poskutkuje - idź do powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta.
>
> Marcin
>
>
Nic ując, nic dodać, chyba tylko to, że do XII 1996r. istotnie po okresie
gwarancji istnaiła 3 miesiećzna rękojmia pogwarancyja. Ale po piwrsze jest to
juz historia, a po drugie, nawet w óczesnym stania prawnym gwarancja przy
wymianie rzeczy zaczynała biec na nowo, tak więc gwarant chce Cie oszukać, lbo
z niewiedzy, albio z bezczelności, albo jedno i drugie
pzdr
marek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2002-01-10 13:14:29
Temat: Re: ktokolwiek wie...niech podpowie
Od: "str" <b...@k...onet.pl>
hejka...
dzięki wielkie
pzdr
str
-
5. Data: 2002-01-10 23:45:28
Temat: Re: ktokolwiek wie...niech podpowie
Od: s...@p...wirtualnej_polski.pl (-k a m i l)
W on czas: Thu, 10 Jan 2002 03:22:10 +0100, użytkownik
str <b...@k...onet.pl> otworzył nam oczy:
>serwis twierdzi , że po wymianie sprzętu ... nowy sprzęt
>ma rękojmię tylko 3 m-ce ...!
jezeli serwis tak twierdzi, to łże jak pies! Po wymianie na rzecz nową
nie ma ograniczenia terminu rękojmi. Ba, biegnie on od początku!
Czyli... rok od momentu wymiany!
Proponuje przypomniec im - w ramach "kary" za próbę przekrętu - że
należy Ci się także zwrot kosztów transportu rzeczy.
pozdr.
-k a m i l
--
suhacz3ki-at-poczta.wp.pl
!!! ogłoszenie BEZPŁATNE :-)))
Znajoma kupi modem. Pod linuxa = najlepiej zewnetrzny. Tanio.
Oferty na priv (moj)
-
6. Data: 2002-01-12 21:03:57
Temat: Re: ktokolwiek wie...niech podpowie
Od: s...@p...wirtualnej_polski.pl (-k a m i l)
W on czas: Thu, 10 Jan 2002 11:19:16 +0100, użytkownik
KRZEM <m...@s...pl000> otworzył nam oczy:
>
>
>Rękojmie nie ma tu nic do rzeczy - jeśli poprzednio korzystałeś z uprawnień
w pierwszej chwili takze tak pomyslalem... Ale niekoniecznie - możemy
"wmieszać" do tej sytuacji rękojmię. Na przyklad w przypadku, gdy
wspomniany "serwis" jest wewnetrzna komórka sprzedawcy, zajmujaca sie
kwestiami zwiazanymi z gwarancja sprzedawcy i rekojmia...
Co do dalszej tresci listu, to zgadzam sie w zupelnosci.
pozdr.
-k a m i l
--
suhacz3ki-at-poczta.wp.pl
Zgodnie z nowym, bardziej agresywnym marketingiem produktów firmy
OSRAM, produkty tej firmy będą reklamowane pod marką ZASRAM...
[-kamil]
-
7. Data: 2002-01-12 23:52:32
Temat: Re: ktokolwiek wie...niech podpowie
Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>
| w pierwszej chwili takze tak pomyslalem... Ale niekoniecznie - możemy
| "wmieszać" do tej sytuacji rękojmię. Na przyklad w przypadku, gdy
| wspomniany "serwis" jest wewnetrzna komórka sprzedawcy, zajmujaca sie
| kwestiami zwiazanymi z gwarancja sprzedawcy i rekojmia...
Nie kwestionuje, tylko nie za bardzo rozumiem: klient wybral juz droge
zaspokojenia swojego roszczenia w chwili oddania sprzetu, wiec przez
zlozenie jakiego oswiadczenia woli moze "wmieszac" tu rekojmie, no i po co?
Pozdrawiam serdecznie,
Marcin.