  • 1. Data: 2008-03-07 12:29:47
    Temat: konkurs i dane osobowe
    Od: "robin" <c...@p...onet.pl>

    Czy dopuszczalna jest sytuacja gdy organizator konkursu wzięcie w nim udziału
    traktuje jako zgodę na przetwarzanie danych danych osobowych uczestnika w
    celach marketingowych, czyli innych niż przeprowadzenie samego konkursu.

  • 2. Data: 2008-03-07 12:33:49
    Temat: Re: konkurs i dane osobowe
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    robin pisze:
> [...]
    > celach marketingowych, czyli innych niż przeprowadzenie samego konkursu.

    Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych może być jednym
    z warunków wzięcia udziału w konkursie, jeśli ktoś się z tym nie zgadza,
    nie musi brać w nim udziału.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-03-07 12:34:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych może być jednym
    > z warunków wzięcia udziału w konkursie, jeśli ktoś się z tym nie zgadza,
    > nie musi brać w nim udziału.

    Dodam jeszcze, że po udzieleniu takiej zgody zawsze można ją wycofać.

  • 4. Data: 2008-03-07 12:53:31
    Od: "robin" <c...@p...onet.pl>

    >   Zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych może być jednym
    > z warunków wzięcia udziału w konkursie, jeśli ktoś się z tym nie zgadza,
    > nie musi brać w nim udziału.

    Jak w takim razie rozumieć definicję zgody na przetwarzanie danych osobowych
    zawartą w art 7 pkt 5 ustawy o ochronie danych osobowych: "ilekroć w ustawie
    jest mowa (...) zgodzie osoby, której dane dotyczą - rozumie się przez to
    oświadczenie woli, którego treścią jest zgoda na przetwarzanie danych
    osobowych tego, kto składa oświadczenie; zgoda nie może być domniemana lub
    dorozumiana z oświadczenia woli o innej treści"? Czy wziecie udziału w
    konkursie nie jest wyrazniem woli "o innej treści"?

  • 5. Data: 2008-03-07 13:04:28
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 07 Mar 2008 13:53:31 +0100, robin napisał(a):

    > Czy wziecie udziału w konkursie nie jest wyrazniem woli "o innej
    > treści"?

    Jest.
    Dlatego Liwiusz dobrze Ci poradził, że wraz z oświadczeniem woli o
    wzięciu udziału w konkursie uczestnicy mogą składać dodatkowe
    oświadczenie, o innej treści.
    Ale wywodzić zgody na marketing na podstawie zgłoszenia do konkursu,
    nawet jeśli zapisałbyś to w jakimś regulaminie, nie możesz.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 6. Data: 2008-03-07 19:55:15
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Fri, 07 Mar 2008 13:34:17 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Dodam jeszcze, że po udzieleniu takiej zgody zawsze można ją wycofać.

    Interesuje mnie w takim razie przypadek, kiedy, firma zebrała dane osobowe
    dla konkursu + w celach marketingowych i takie dane w celach marketingowych
    przekazała 5 innym firmom.
    Po przekazaniu, klient wycofał zgodę...
    Na kim ciąży obowiązek powiadomienia tych 5 firm ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net