  • 1. Data: 2008-10-24 13:19:17
    Temat: kominiarz - obowiązek?
    Od: "ATom" <d...@g...pl>

    czy istnieje jakiś obowiązek udostępniania kominiarzowi dostep do komina

    mieszkam w dowch miastaeczkach
    w jednym przychodzi i mowi ze to obowiązek i mam płacić mu

    a w innym miasteczku u rodziców nie było z 5 lat kominiarza

    czy jest jakiś przepis regulujący to? jak się rozliczać?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-10-24 13:25:18
    Temat: Re: kominiarz - obowiązek?
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Przegląd kominiarski może się przydać po fakcie w razie jakiegoś
    nieszczęścia typu pożar/zaczadzenie. Firma ubezpieczeniniowa może przy braku
    przeglądu komiarskiego odmówić wypłaty odszkodowania. Z tego względu raz na
    rok warto kominiarzowi zpałacić i kwit zachować
    Jacek

  • 3. Data: 2008-10-24 13:42:15
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ATom" <d...@g...pl> napisał

    > czy istnieje jakiś obowiązek udostępniania kominiarzowi dostep do
    > komina

    Właściciel/zarządca budynku ma obowiązek przeprowadzania
    okresowych przeglądów i konserwacji przewodów kominowych.
    Wykonawcę (kominiarza) może sobie wybrać. W szczegółach
    to będzie zależeć od tego czy to dom jednorodzinny czy
    kamienica, czy jesteś właścicielem czy lokatorem itp.

  • 4. Data: 2008-10-24 13:49:49
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    ATom pisze:

    > czy jest jakiś przepis regulujący to? jak się rozliczać?

    Obowiązek taki istnieje, mówi o tym prawo budowlane w art. 62 ust. 1,
    dotyczy to nie tylko kominów ale i instalacji gazowych (co roku) oraz
    elektrycznych i piorunochronnych (co pięć lat). Natomiast to Ty
    decydujesz o wyborze firmy, która Ci ten przegląd wykona.

    Tak więc nie musisz zlecać tego kominarzowi który do Ciebie przyjdzie,
    możesz znaleźć sobie dowolnego kominiarza który będzie Tobie odpowiadał
    pod względem ceny, zakresu czy jakości usługi.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2008-10-24 13:57:28
    Od: "ATom" <d...@g...pl>

    Dzięki serdeczne wszystkim za wyjaśnienia

    pozdrawiam