  • 1. Data: 2004-10-13 12:00:52
    Temat: kolejna przegrana Polkomtel w sądzie - SOKiK
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Dziś Sąd Okręgowy w Warszawie
    Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

    uznał za niedozwolone postanowienie regulaminu świadczenia usług stanowiące:
    "w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, kwota podlegająca zwrotowi
    zostanie zaliczona na poczet bieżących lub przyszłych zobowiązań Abonenta"
    i zakazał jej stosowania - wyrok nie prawomocny, służy apelacja do Sądu
    Apelacyjnego.

    Po monitorowaniu stanu rozliczeń (przegranym przez Polkomtel w dwóch
    instancjach), może to być jego kolejna i nie ostatnia porażka - jakoś nie
    mają chłopaki ze mną szczęścia w Sądzie ;-}

    Nie odpuszcze chamom, bo ich zachowanie wobec klientów oraz wierzycieli jest
    po prostu bezczelne (post o egzekucji komorniczej z majątku Polkomtel,
    prowadzonej przeze mnie w lipcu).

    zainteresowanych - zapraszam:
    sygnatura akt: Amc 63/02/P
    Sąd Okręgowy w Warszawie
    Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    ul. Kredytowa 3
    II.p

    Kserokopia akt przekazana do:
    UOKiK Departament Polityki Konsumenckiej
    Plac Powstańców Warszawy 1
    VIp.

    Federacja Konsumentów (Warszawa)
    pl. Powstańców Warszawy 1
    IVp.

    p.
    W,

  • 2. Data: 2004-10-13 12:12:00
    Temat: Re: kolejna przegrana Polkomtel w sądzie - SOKiK
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Wirtualna wrote:
    > Po monitorowaniu stanu rozliczeń (przegranym przez Polkomtel w dwóch
    > instancjach), może to być jego kolejna i nie ostatnia porażka - jakoś nie
    > mają chłopaki ze mną szczęścia w Sądzie ;-}

    spokojnie, jeszcze apelacyjny, najwyższy... mają czas ;)
    kiedy został wniesiony pozew?

    KG

  • 3. Data: 2004-10-13 12:13:48
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > spokojnie, jeszcze apelacyjny, najwyższy... mają czas ;)
    > kiedy został wniesiony pozew?
    no cóż, 10 września 2003r.
    i tak miałem szczęście - jeszcze niedawno okres oczekiwania był 2 lata.
    p.
    W,

  • 4. Data: 2004-10-13 12:17:17
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    > spokojnie, jeszcze apelacyjny, najwyższy
    najwyższego się spodziewam, bo sądząc po poziomie odwołań jakie chłopaki
    składają, to z góry skazują sprawy na przegraną, ale składają botak.

    W apelacji w sprawie IV C 1566/04 Sąd Rejonowy w Warszawie IV wyd. Cywilny,
    ul.Barska
    zarzucili sądowi, że twierdząc iż polskie prawo nie definiuje pojęcia
    "usługa" Sąd nie wziął pod uwagę PKWiU oraz <UWAGA> decyzji GUS o zaliczeniu
    usługi do 64.20.1

    jak widać Sąd nie wiedział o tym, że decyzje GUSu są w Polsce źródłem prawa,
    więc stanowiło to przesłankę apelacyjną ;)

    p.
    W,.

  • 5. Data: 2004-10-13 22:56:42
    Od: "volpert" <c...@o...pl>

    > Nie odpuszcze chamom, bo ich zachowanie wobec klientów oraz

    jesli to przeczytaja to po raz pierwszy moga z Toba przed sadem wygrac

  • 6. Data: 2004-10-14 06:37:13
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "volpert" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jesli to przeczytaja to po raz pierwszy moga z Toba przed sadem wygrac

    Życze powodzenia, gdyż gdy przyszedłem z KLAUZULA WYKONALNOSCI WYROKU po
    pieniadze, powiedziano mi domnie, że ich nie dostanę. Sprawą zajął się
    komornik - uważasz że to zniesławienie?

    Sąd prawomocnym wyrokiem ustalił, że świadczenie jest nienależne, co nie
    przeszkadzało Polkomtelowi wysuwać je nadal - na kolejnych fakturach VAT,
    wystawionych po dacie uprawomocnienia się wyroku! Czy to jest zniesławienie?
    Polkomtel sam się zniesławia!

    Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że kpienie sobie z wyroków Sądów
    polskich jest chamstwem i bezczelnością, a dumne mówienie, że co tam wyrok i
    tak pan nie dostanie kasy nie zasługuje na ochronę prawną.

    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-10-14 07:22:12
    Od: Marek mszyma Szymański <n...@g...pl>

    Witam,

    Jakiś czas temu wyglądało to ponoć następująco:

    Jeśli ktoś zostanie prawomocnie skazany za kradzież,
    a Ty na ulicy czy inaczej publicznie będziesz Go nazywał złodziejem,
    może oskarżyć Cię o zniesławienie - i wygrać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek mszyma Szymański, Gdynia

  • 8. Data: 2004-10-15 08:20:04
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Marek mszyma Szymański" <n...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ckl9ho$p3q$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    > a Ty na ulicy czy inaczej publicznie będziesz Go nazywał złodziejem,
    > może oskarżyć Cię o zniesławienie - i wygrać.

    wyroki są jawne i jeśli wyrok nie jest zatarty to wszystko jest ok.

    nie jest zniesławieniem podanie prawdziwej informacji - a ja mam dowody -
    np. oświadczenie komornika o zajęciu rachunku bankowego.

    p.
    W,

  • 9. Data: 2004-10-15 10:45:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cko1nc$abi$1@nemesis.news.tpi.pl>, Wirtualna wrote:
    > wyroki są jawne i jeśli wyrok nie jest zatarty to wszystko jest ok.
    > nie jest zniesławieniem podanie prawdziwej informacji - a ja mam dowody -
    > np. oświadczenie komornika o zajęciu rachunku bankowego.

    A przeczytaj sobie art. 212 i 213 i podziel się tu wnioskami.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-10-15 13:10:34
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:ln9okc.e01.ln@ziutka.router...
    > A przeczytaj sobie art. 212 i 213 i podziel się tu wnioskami.

    Mącior Władysław
    Rzeczpospolita 2004/4/7
    artykuł
    Numer publikacji : 43126
    Zniesławienie a granice wolności słowa.
    Notka bibliograficzna :
    Autor, w kontekście odpowiedzialności dziennikarza za zniesławienie,
    dokonuje krytycznej analizy unormowań zawartych w przepisie art. 213 k.k.
    wyłączających odpowiedzialność za to przestępstwo.

    Tezy publikacji :
    1.
    Istotą tego przestępstwa [zniesławienia] jest możliwość poniżenia w opinii
    publicznej, nie musi więc być ono rzeczywiste. Wobec tego w postępowaniu
    dowodowym nie ma potrzeby wykazania, że niebezpieczeństwo poniżenia
    rzeczywiście istniało.
    2.
    Uderzające jest, że okolicznością [wskazaną w art. 213 k.k.] wyłączającą
    przestępność czynu, a tym samym odpowiedzialność karną, jest tylko
    prawdziwość zarzutu, i to jedynie wtedy, gdy dowód prawdy może być
    ~~~~~~~~~~~~~~
    przeprowadzony. Uderza również to, że uzasadniona dobra wiara, która
    powoduje brak winy, nie wyłącza przestępności czynu, mimo że wina należy do
    istoty każdego przestępstwa.
    Jeżeli zarzut postawiony publicznie albo niepublicznie jest nieprawdziwy,
    ale sprawca działa w przekonaniu opartym na uzasadnionych podstawach, że
    zarzut jest prawdziwy, to dlaczego ma odpowiadać karnie, skoro jego błąd
    jest usprawiedliwiony? Dopiero wtedy, gdy sprawca działa lekkomyślnie, czyli
    bez uzasadnionych podstaw dobrej wiary, powinien odpowiadać za przestępstwo
    zniesławienia.

    A to co ja Polkomtelowi zarzucam, jest potwierdzone dokumentami urzędowymi
    (Sąd i Komornik)

    poprzerzucamy się orzecznictwem?

    p.
    W,