  • 1. Data: 2007-04-24 22:14:21
    Temat: kodeks wykroczen, jakie kary?
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    witam,
    czy orzeczenie kary z kodeksu wykroczen, czyli zakladam ze to wykroczenie a
    nie przestepstwo, to ma jakies dodatkowe skutki uboczne, jak zlamanie
    przepisow kodeksu karnego, ktore o ile sie dobrze orientuje "zostaje w
    papierach"?

    Nie wiem czy sie jasno wyrazlilem, pewnie nie za bardzo fachowo, ale mam
    nadzieje,ze ktos wie o co mi chodzi;)
    Jakie moga byc najgorsze kary za wykroczenie?
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2007-04-24 22:16:49
    Temat: Re: kodeks wykroczen, jakie kary?
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > Jakie moga byc najgorsze kary za wykroczenie?

    Wlasnie znalazlem kodeks wykroczen i widze ze za wykroczenie mozna dostac i
    kare wiezienia, widac zle interpretowalem sprawe.
    moze ktos wyjasnic co oznacza takie zdanie:
    Nie popełnia wykroczenia sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie można mu
    przypisać winy w czasie czynu

    pozdrawiam
    michal

  • 3. Data: 2007-04-24 22:34:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał Trych" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Nie popełnia wykroczenia sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie można mu
    > przypisać winy w czasie czynu

    Na ogol moze to byc niepoczytalnosc (czyli "zolte papiery"), blad co do
    faktu (bzykasz laske wygladajaca jak dwudziecha a to trzynacha - ten
    przyklad to akurat odnosnie kodeksu karnego a nie wykroczen), czasem blad co
    do prawa (ale rzadko - wszak niueznajomosc prawa szkodzi - czyli np jakis
    obcokrajowiec nie wie, ze od 17 kwietnia trzeba trzeba wlaczac swiatla
    mijania i ich nie wlaczyl) , no i jeszcze rozkaz przelozonego (jak np
    dowodca kaze wrzucic zolnierzowi podczas cwiczen granat do piwnicy a tam
    byli ludzie, to zolnierzowi nie mozna przypisac winy - chyba, ze wiedziel,
    ze tam sa ludzie i granat ich zabije, to mozna probowac)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-04-24 23:07:13
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > Na ogol moze to byc niepoczytalnosc (czyli "zolte papiery"), blad co do
    > faktu (bzykasz laske wygladajaca jak dwudziecha a to trzynacha - ten
    > przyklad to akurat odnosnie kodeksu karnego a nie wykroczen),

    Dzieki za wyjasnienie, juz sie mocno wgryzlem w ustawy i temat ktory mnie
    interesowal;)
    pozdrawiam
    michal