  • 1. Data: 2007-09-05 07:51:37
    Temat: kilka umow(niezaleznych) i problemy
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    Otoz pewna firma robial rozne roboty (niczym nie powiazanae, ten sam
    jest tylko zamawiajacy i wykionawca), na kazda z nich zawierala
    oddzielne umowy, i jest problem z uzyskaniem zaplaty za ostatni umowe
    bo:
    zamawiajacy twierdzi ze w realizacji tejze umowy jest wszystko OK, ale
    cos bylo nie tak w umowie poprzedniej, i on za ta ostatnia umowe nie
    zaplaci.
    Czy wolno mu cos takiego zrobic?, jak sie przed tym bronic? na
    podstawie jakich przepisow?

  • 2. Data: 2007-09-05 18:52:50
    Temat: Re: kilka umow(niezaleznych) i problemy
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Pomimo, e strony umów s te same, to moim zdaniem, nie powinno si
    patrze na nie cznie. Ka da umowa istnieje oddzielnie, i nale a o by
    oddzielnie rozpatrywa stosunki jakie zachodz miedzy stronami... chyba
    ze z samych tre ci umów co innego wynika.
    Istnieje tak e instytucja potr cenia... mo e by mog aby mie
    zastosowanie w Twoim przypadku. Instytucja ta jest bardzo trudna i
    sprawia wiele k opotu w zastosowaniu jej (oceny sytuacji prawnej w
    jakiej strony si znajduj ).
    Zbyt ma a ilo informacji, nie pozwala na wskazanie pe nej,
    zadawalaj ce Ci odpowiedzi.

    Przyk adowe strony o potr ceniu;

    http://www.czasopisma.pwp.pl/pph-200409.xml?katalog=
    2004096

    http://animatek.w.interia.pl/konwersja.html

  • 3. Data: 2007-09-05 18:55:38
    Od: Qbek <q...@w...pl>

[...]

    Ps. nie wiem czemu polskie litery co zjad o..

  • 4. Data: 2007-09-05 19:03:17
    Od: Sebcio <s...@w...pl>

    On Wed, 05 Sep 2007 11:55:38 -0700, Qbek <q...@w...pl> wrote:

> [...]
    =2004096

    >http://animatek.w.interia.pl/konwersja.html
    >
    >Ps. nie wiem czemu polskie litery co zjad o..

    No ja doszedzlem do dokladnie tych samych wnioskow, co wiecej, ta
    ostatnia umowa zostala juz w pelnie zrealizoiwana, robota odebrana,
    faktura wystawiona, minal juz termin zaplaty a mi zleceniodawca
    wyskakuje z tekstem ze nie zaplaci polki czegos tam nie poprawie w
    realziacji umowy ktorejs tam poprzednio z koleji