  • 1. Data: 2011-03-23 08:05:24
    Temat: karta nauczyciela - umowa na czas określony
    Od: komar <k...@1...cc>

    Witam,
    czy nauczycieli dotyczy przywilej "zwykłych" pracowników, że trzecia umowa o pracę
    powinna
    być zawarta na czas nieokreślony? Czy kodeks pracy chroni w jakiś sposób nauczycieli,
    czy
    ich obowiązuje tylko karta nauczyciela? Gdzie można się zwrócić w razie
    nieprawidłowości
    związanych z zatrudnieniem itp. do sądu pracy? Kto jest w hierarchii nad dyrektorem
    placówki?

    komar

  • 2. Data: 2011-03-23 10:02:37
    Temat: Re: karta nauczyciela - umowa na czas określony
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku komar napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

> [...]
    > o pracę powinna być zawarta na czas nieokreślony? Czy kodeks pracy chroni
    > w jakiś sposób nauczycieli, czy ich obowiązuje tylko karta nauczyciela?
    Nauczyciel zaczyna od stopnia stażysty i ma pi razy drzwi okres roku
    szkolnego, na przejście na stopień nauczyciela kontraktowego. Szkoła
    zatrudniając go powinna mu to umożliwić, choć znane są mi przypadki szkół
    zatrudniających ludzi specjalnie tak, by zabrakło im czasu na dokończenie
    stażu, ale nie można powiedzieć, że taka jest prakesologia.
    Stażysta nawet jeśli pozytywnie zaliczy staż, nie musi być zatrudniony
    dalej. Potem się jest kontraktowym i dopiero po zdobyciu stopnia
    nauczyciela mianowanego jest ochrona przed zwolnieniem. Z kontraktowym
    można zawierać umowy na rok. Nawet przez dwadzieścia lat, jeśli nie
    zdobędzie stopnia nauczyciela mianowanego.

    > Gdzie można się zwrócić w razie nieprawidłowości związanych z
    > zatrudnieniem itp. do sądu pracy?
    Można do sądu.

    > Kto jest w hierarchii nad dyrektorem placówki?
    Organ prowadzący szkołę. Zazwyczaj lokalny urząd gminy lub miasta, czasem
    powiat.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 3. Data: 2011-03-23 11:24:25
    Temat: Re: karta nauczyciela - zaoczni
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Podepne się pod temat. A co z nauczycielami pracującymi tylko w szkołach
    zaocznych (prywatnych na prawach publicznych). Czy obowiązuje ich też karta
    nauczyciela ? Czy mają tez prawa wynikające z tej karty np. tańsze przejazdy PKP
    i mogą otrzymać legitymacje nauczyciela ?

  • 4. Data: 2011-03-23 12:09:05
    Od: komar <k...@1...cc>

    dziękuję za odpowiedź.

    komar

  • 5. Data: 2011-03-23 12:11:52
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku mz napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

> [...]
    > karta nauczyciela ? Czy mają tez prawa wynikające z tej karty np. tańsze
    > przejazdy PKP i mogą otrzymać legitymacje nauczyciela ?
    Nie jestem pewny, ale wydaje mi się, ze prywatny pracodawca ma pełną swobodę
    zatrudniania i nie musi się trzymać Karty Nauczyciela.
    Wydaje mi się to dość konsekwentne, bo miałem znajomych pracujących w
    prywatnych szkołach i zarabiali o wiele więcej niż w państwowych, więc
    jasne jest w takim wypadku, że nie dotyczyła ich Karta Nauczyciela.
    Natomiast żadne tańsze przejazdy PKP (o ile jeszcze istnieją) na pewno nie
    dotyczą nauczycieli szkół prywatnych.

  • 6. Data: 2011-03-23 22:57:10
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "komar" <k...@1...cc> napisał w wiadomości

    > czy nauczycieli dotyczy przywilej "zwykłych" pracowników, że trzecia umowa
    > o pracę powinna być zawarta na czas nieokreślony?
    Nie. KN określa warunki zatrudnienia nauczycieli, w tym rodzaj zawarcia
    stosunku pracy, ale w szkołach, w których ona obowiązuje.

    > Czy kodeks pracy chroni w jakiś sposób nauczycieli, czy ich obowiązuje
    > tylko karta nauczyciela?
    Priorytetem w przypadku nauczycieli jest KN. KP stosuje się jedynie do spraw
    nieuregulowanych w KN.

    > Gdzie można się zwrócić w razie nieprawidłowości związanych z
    > zatrudnieniem itp. do sądu pracy?
    To zawsze można.

    > Kto jest w hierarchii nad dyrektorem placówki?
    Organ prowadzący i organ nadzoru pedagogicznego (ten ostatni dla szkół
    publicznych i posiadających prawa publicznych).

    --
    Jotte