  • 1. Data: 2008-10-22 13:34:23
    Temat: kara pieniężna za niestawienie się jako świadek
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    Witam,

    Otrzymałem 500 zł kary za to że nie stawiłem się na rozprawe do sądu jako
    świadek. Byłem wtedy na wakacjach 2 tygodnie w chorwacji. Co zrobić? Jak to
    udowodnić nie mam pieczątki w Paszporcie. Czy mogę się odwołać tzn. taki
    powód podać?. Czy inaczej?

  • 2. Data: 2008-10-22 13:43:22
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Paź, 15:34, "bbl" <b...@y...com> wrote:
> [...]
    > udowodnić nie mam pieczątki w Paszporcie. Czy mogę się odwołać tzn. taki

    proponuję dalej olewać pisma z sądu, może im przejdzie. Ileż można tak
    męczyć człowieka.

  • 3. Data: 2008-10-22 14:19:10
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "bbl" <b...@y...com> wrote
    > Byłem wtedy na wakacjach 2 tygodnie w chorwacji. Co zrobić? Jak to
    > udowodnić nie mam pieczątki w Paszporcie.

    A czy wezwanie było prawidłowo doręczone, pokwitowałeś Ty?
    Jeśl tak, to trzeba było napisać wcześniej pismo do sądu z prośbą o
    przesunięcie terminu. Jeśli jednak nie mają dowodu, że odebrałeś to powłaj
    się na to, że nie wiedziałeś.

  • 4. Data: 2008-10-22 14:41:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bbl pisze:
    > Witam,
    >
    > Otrzymałem 500 zł kary za to że nie stawiłem się na rozprawe do sądu jako
    > świadek. Byłem wtedy na wakacjach 2 tygodnie w chorwacji. Co zrobić? Jak to

    Czyli co - dostałeś wezwanie z sądu, że za parę miesięcy masz się
    stawić, a potem je olałeś i zaplanowałeś sobie wakacje akurat na czas
    rozprawy?

  • 5. Data: 2008-10-22 14:49:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    przypadek pisze:

    > proponuję dalej olewać pisma z sądu, może im przejdzie. Ileż można tak
    > męczyć człowieka.

    A co powiedzieć potem komornikowi ?

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 6. Data: 2008-10-22 15:01:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > A co powiedzieć potem komornikowi ?

    Dzień Dobry ;)

  • 7. Data: 2008-10-22 15:19:25
    Od: "bbl" <b...@y...com>

    wiadomości news:vmq3t5-45s.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Czyli co - dostałeś wezwanie z sądu, że za parę miesięcy masz się
    > stawić, a potem je olałeś i zaplanowałeś sobie wakacje akurat na czas
    > rozprawy?

    Tak, co miałem zrezygnować z wakacji? bo jakiś palant podał mnie jako
    świadek bez mojej zgody?.

  • 8. Data: 2008-10-22 15:26:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    bbl pisze:

    > Tak, co miałem zrezygnować z wakacji? bo jakiś palant podał mnie jako
    > świadek bez mojej zgody?.

    Ale skąd pomysł że twoja zgoda jest potrzebna ?
    Po prostu Chorwacja będzie cię kosztować 500 zł więcej.
    A na marinesie gdybyś był dobrze wychowany to poinformowałbyś sąd o
    swojej przewidywanej nieobecności i nie byłoby problemu. Nauka też
    kosztuje.

  • 9. Data: 2008-10-22 15:53:48
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 22 Paź, 17:19, "bbl" <b...@y...com> wrote:

    > Tak, co miałem zrezygnować z wakacji? bo jakiś palant podał mnie jako
    > świadek bez mojej zgody?.

    Powodzenia jak ci chałupę okradną (już nie chce mi się gorszych rzeczy
    wymyślać), a sąsiadom też nie będzie się chciało zostać świadkami.
    Tylko nie narzekaj później, jak to w tym kraju niebezpiecznie.

  • 10. Data: 2008-10-22 16:42:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bbl pisze:

    > Tak, co miałem zrezygnować z wakacji?

    Zrezygnować, przesunąć albo przynajmniej uzgodnić wyjazd z sądem. Czasu
    było na pewno dość - ja np. dostałem wezwanie z 3-miesięcznym wyprzedzeniem.

    A tak za olewanie sądowych wezwań - zapłacisz. I ciesz się, że tak mało.
    I że sąd nie uznał za stosowne doprowadzić świadka przymusowo.

    > bo jakiś palant podał mnie jako
    > świadek bez mojej zgody?.

    ROTFL

    Ty tak na trzeźwo?