  • 1. Data: 2008-09-19 00:24:14
    Temat: jakie prawa - znaczki
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Chcę na stronie internetowej umieścić znaczki pocztowe.
    Znaczków oczywiście nie zaprojektowałem, ale o nich ma być strona, więc
    wykonałem mrówczą pracę, żeby je zeskanować.

    No i wątpliwości mam kilka i gdyby ktoś zechciał się wypowiedzieć, to
    prosiłbym o osobne ich potraktowanie.

    - czy mogę te znaczki umieścić w celach informacyjno/ilustujących ?
    - czy mogę na nich umieścić np. logo swojej strony ?
    - wreszcie, czy w przypadku gdybyś ktoś je z mojej strony ukradł, to czy
    mógłbym dochodzić swoich praw ? - nie mam na myśli oczywiście praw do
    samego znaczka - chodzi mi o pracę, którą wykonałem przy digitalizacji
    itd...

    Po prostu nie do końca rozumiem, kto i czego jest w takim przypadku
    właścicielem.

  • 2. Data: 2008-09-20 22:22:51
    Temat: Re: jakie prawa - znaczki
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 19 Sep 2008 02:24:14 +0200, d852 napisał(a):

    > - czy mogę te znaczki umieścić w celach informacyjno/ilustujących ?

    moim skromnym zdaniem znaczek jest utworem i podlega ochronie prawnej
    zgodnie z ustawą o prawach autorskich, czyli bez zgody (tylko nie wiem
    czyjej, czy PWPW czy PP czy może Ministra ds. łączności) publikować u
    siebie na stronie nie można.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria Bombardier http://tiny.pl/85vd

  • 3. Data: 2008-09-20 23:28:12
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

> [...]
    > zgodnie z ustawą o prawach autorskich, czyli bez zgody (tylko nie wiem
    > czyjej, czy PWPW czy PP czy może Ministra ds. łączności) publikować u

    Zgadzam się, że podlega ochronie prawnej.
    Nie zgadzam się, że w związku z tym nie można go publikować.
    Nie znam się, ale gdyby tak było nie mógłbyś np. wystawić tych znaczków
    na allegro ( a zobacz ile tego jest - razem z grafiką ). To samo z
    banknotami i innymi przedmiotami kolekcjonerskimi.

  • 4. Data: 2008-09-21 00:05:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.09.2008 d852 <d...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Zgadzam się, że podlega ochronie prawnej.
    > Nie zgadzam się, że w związku z tym nie można go publikować.

    Wolno publikować w zakresie zdefiniowanym przez ustawę lub na podstawie
    stosownych umów z włascicielem praw majątkowych.

    > Nie znam się, ale gdyby tak było nie mógłbyś np. wystawić tych znaczków
    > na allegro ( a zobacz ile tego jest - razem z grafiką ). To samo z
    > banknotami i innymi przedmiotami kolekcjonerskimi.

    To jeden z przypadków (reklama utworu celem jego sprzedaży, art. 33'4),
    który dopuszcza ustawa czego pewnie 99.99% alegrowiczów świadomym nie
    jest.

    Wygóglaj sobie - ustawa Prawo Autorskie - i poczytaj rozdział od
    dozwolonym użytku (art. 23 do 34).

    --
    Marcin