  • 1. Data: 2007-03-19 17:40:45
    Temat: jak uzyskac duplikat f-ry, jesli to nie ja kupilem??
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    witam,
    kupilem pda na alegro dwa miesiace temu... mial byc komplet, sprzedajacy
    zapomnial podac przez swojego znajomego ktory mi przywiozl pda faktury.
    Odebralem urzadzenie, ale przezornie kliknalem kup teraz na alegro, mimo ze
    mialem tego nie robic - dla pewnosci... jak sie okazalo - sprzedajacy
    obiecuje podeslac kopie f-ry juz dwaa miesiace, teraz nie odbiera tel i nie
    odpisuje na maile, a telefon sie zaczal wieszac na tyle czesto ze musze go
    oddac do serwisu....
    Telefon byl kupiony w erze na firme, czy w zwiazku z tym, bedzie zgodne z
    przepisami jesli poprosze ere o wydanie duplikatu f-ry, ew podbicie
    gwarancji i ew jakis dowod kiedy bylo to sprzedane ( o kombinachjach nie ma
    mowy, bo gwar. jest wazna z dowodem sprzedazy, wiec czysta gwarancja nie
    jest zadna wieczysta... ).
    Postraszylem dzisiaj sprzedajacego skarbowka, moze to cos da.. szczegolnie
    ze konto nalezy do kobitki a tel kupilem od jej brata - gosc ma firme w
    wawie nie jakis gowniarz, tylko facet w wieku jak sadze ok 50.
    Pozdrawiam
    Michał Trych

  • 2. Data: 2007-03-19 21:13:32
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007 18:40:45 +0100, "Michał Trych"
    <m...@U...pl> wrote:

> [...]
    >mowy, bo gwar. jest wazna z dowodem sprzedazy, wiec czysta gwarancja nie
    Jesli era byla sprzedawca to oczywiscie powinna Ci wystawic duplikat.
    Ale z opisu wynika ze sprzedawca byl ktos inny. W tej sytuacji era nie
    ma jak wystawic duplikatu bo nie wystawiala FV.

    BTW: Pare lat temu w Urzedzie Pocztowym w Szczecinie obsluga
    twierdzila ze za sprzedane w UP karty do automatow TPSA faktur nie
    moze wystawic i ze faktury za te karty wystawi mi... TPSA. Wystarczyl
    mail do DOP i nagle obsluga zaczela wystawiac faktury za to co
    sprzedaje :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2007-03-19 21:18:40
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > Jesli era byla sprzedawca to oczywiscie powinna Ci wystawic duplikat.
    > Ale z opisu wynika ze sprzedawca byl ktos inny. W tej sytuacji era nie
    > ma jak wystawic duplikatu bo nie wystawiala FV.

    Wlasnie ja nie potrzebuje jako tako odliczyc vat i f-re na mnie, potrzebuje
    kopie dowodu zakupu tego pda, stad liczylem ze mize jakos sie uda dogadac z
    kims w erze zeby poprostu znalezli kto kupil to pda , a nie sadze zeby to
    byl problem, i wydal mi kopie fry pierewszego wlasciciela. problem moze byc
    w ochronie danych osobowych...
    Sadze ze jesli bym znalazl jakis normalnych ludzi w erze to moze by mi
    napisali jakies pismo ze pda kupione bylo w tym i tym dniu i koniec... to
    juz nie problem tylko kwestia checi...

    pozdrawiam
    michal trych

  • 4. Data: 2007-03-19 21:29:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007 22:18:40 +0100, "Michał Trych"
    <m...@U...pl> wrote:

    >Wlasnie ja nie potrzebuje jako tako odliczyc vat i f-re na mnie, potrzebuje
    >kopie dowodu zakupu tego pda,
    Umowe kupna-sprzedazy zawarles poprzez allegro. Wydrukuj strone
    aukcji. Byc moze gwarant to przyjmie.

> [...]
    >byl problem, i wydal mi kopie fry pierewszego wlasciciela. problem moze byc
    Nie wiadomo kto sprzedal ten telefon na poczatku. Wcale nie musiala to
    byc Era. Punkty handlowe operatorow to samodzielne dzialalnosci,
    podatkowo odrebne podmioty od Ery.

    A co do ochrony danych to nie mieszaj pojec. Jesli oczekiwales faktury
    to znaczy ze sprzedawca "jest firmą" - a skoro tak to nie chronia jego
    danych przepisy ustawy o ktorej myslales. Inna sprawa ze sprawe jego
    zakupow (od Ery lub z innego punktu handlowego) chroni tajemnica
    handlowa.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl