  • 1. Data: 2002-02-22 11:23:29
    Temat: jak to zrobi? - stowarzyszenie?
    Od: "fewrem" <f...@k...net.pl>

    witam

    chcialbym sie dowiedziec jak zalozyc stowarzyszenie np. mieszkancow bloku.
    syt. jest nastepujaca:
    w bloku jest siec lokalna i chcielibysmy stac sie stowarzyszeniem, zeby
    nasza platnosc za internet
    naszemu uslugodawcy byla legalna i zgodna z prawem,
    jak to zrobic? co potrzeba?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-02-22 12:27:48
    Temat: Re: jak to zrobi? - stowarzyszenie?
    Od: <z...@u...edu.pl>

    > witam
    >
    > chcialbym sie dowiedziec jak zalozyc stowarzyszenie
    Należy uchwalić statut, wybrać komitet założycielski i zarejestrować
    stowarzyszenie w Krajowym Rejestrze Sądowym, który działa przy niektórych
    sądach rejonowych.
    np. mieszkancow bloku.
> [...]
    > nasza platnosc za internet
    > naszemu uslugodawcy byla legalna i zgodna z prawem,
    Szczegóły na ten temat można znaleźć w prawie o stowarzyszeniach Dz.U. nr 79,
    poz. 855 z 2001r.

  • 3. Data: 2002-02-22 13:38:34
    Od: "fewrem" <f...@k...net.pl>

    > Należy uchwalić statut, wybrać komitet założycielski i zarejestrować
    > stowarzyszenie w Krajowym Rejestrze Sądowym, który działa przy niektórych
    jak uchwalic ten statut, wypisac pare regulek prawnych?
    ile osob ma byc w komitecie zalozycielskim? (minimalnie)
    na czym polega rejestracja na zgloszeniu statutu do Krajowego Rejestru
    Sadowego?
    jaki jest kosz?
    czy potrzebne sa podpisy czlonkow tego przyszlego stowarzyszania, czy musza
    podpisac jakies dokument?
    czy trzeba cos zglaszac do spoldzielni?
    wlasnie nie bardzo wiem jak to w praktyce sie odbywa wszystko

  • 4. Data: 2002-02-22 14:52:51
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, fewrem wrote:

    > witam
    >
    > chcialbym sie dowiedziec jak zalozyc stowarzyszenie np. mieszkancow bloku.

    Poczytaj ustawę o stowarzyszeniach.

    > jak to zrobic? co potrzeba?

    Statut i 15 pełnoletnich członków. Potem zgoda wojewody i wpis do KRS.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 5. Data: 2002-02-22 16:29:47
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik "fewrem" <f...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | nasza platnosc za internet
    | naszemu uslugodawcy byla legalna i zgodna z prawem,

    Zajrzyj sobie na stronę http://www.ngo.pl/html/zagadnienia_ogolne.html
    Tam wszystko jest: ustawa o stow., wzory statutu, wzory pism, itd.

    Pozdrawiam

    Bartek

    **************************************
    Twoje Prawa Człowieka, czyli o prawach, które posiadasz
    tylko z jednego powodu - jesteś CZŁOWIEKIEM.
    http://www.prawaczlowieka.net

  • 6. Data: 2002-03-05 11:14:08
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Jak wynika z dalszych postów jesteście członkami spółdzielni. Upewnijcie się,
    czy spółdzielnia wyraża zgodę na instalację sieci w budynku. Do czego
    potrzebna jest wam forma stowarzyszenia - nie rozumiem. Przecież możecie
    płacić jako osoby fizyczne.
    Piotr