  • 1. Data: 2007-08-29 20:44:04
    Temat: jak odebrac pieniadze?
    Od: "ewelina" <e...@o...eu>

    Zostałam poproszona o przysługę, a więc ją spełniam.
    Proszę o zachowanie zbednych komentazry dla siebie gdyz osoba która oczekuje
    na pomocne odpowiedzi nigdy nie bedzie miala szansy przeczytać całości.

    Pan X zostawił samochód mechanikowi Y wraz z sumą pieniędzy w kwocie 6000
    pln. Wyznaczona data odbioru byla na czerwiec , po czym została przeniesiona
    na lipiec a pozniej na koniec sierpnia.
    Aż tu nagle pan Y zostaje zatrzymany przez panów Z w związku z wyjaśnieniem
    śledztwa (podobno grozi mu 1 rok bez możliwości zawiasów- jazda po spożyciu
    + wypadek ze śmiertelną- nie bardzo mi to wszystko pasuje ale prawdy raczej
    nie dojde).
    Czy istnieje jakaś droga aby odebrac te pieniądze, nie było podpisanej
    żadnej umowy ale pan X nie zaprzeczy że otrzymał sume + świadkowie.
    A wiec...? Cekam na posty i z góry dziekuje .....

  • 2. Data: 2007-08-29 20:46:38
    Temat: Re: jak odebrac pieniadze?
    Od: "ewelina" <e...@o...eu>

  • 3. Data: 2007-08-29 21:14:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ewelina" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

    Ustalmy najpierw kilka istotnych kwestii merytorycznych.

    1) Z jakiego tytułu owe 6.000 zł pan X zostawił panu Y. Zapomniał tego w
    samochodzie? Jako zadatek za naprawę tego samochodu? Jako zaliczkę na
    przyszłe koszty naprawy? Jako osobną pożyczkę dla pana Y - co sugerujesz w
    drugim poście, ale wydaje mi się mało wiarygodne?

    2) Po co X zostawił samochód Y? Niby wzmianka o tym, ze Y jest mechanikiem
    sugeruje, że w celu naprawy. Ale nie wiemy, czy tak było. Może mu jedno i
    drugie pożyczył, skoro w drugim poście piszesz o pożyczce.

    3) Jeśli chodziło o naprawę, a te 6.000 zł była zadatkiem lub zaliczką, to
    czy usługę wykonano ostatecznie.

  • 4. Data: 2007-08-29 21:19:46
    Od: "ewelina" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Robert Tomasik" wrote:
> [...]
    > drugie pożyczył, skoro w drugim poście piszesz o pożyczce.
    >
    > 3) Jeśli chodziło o naprawę, a te 6.000 zł była zadatkiem lub zaliczką, to

    1. z tytułu koszty naprawy a raczej ulepszenia samochodu gdyż był on sprawny

    2. ulepszenie samochodu - tuning

    3. 6.000 - całkowity koszt - części + robocizna

  • 5. Data: 2007-08-29 21:58:25
    Od: "ewelina" <e...@o...eu>

    sprawa sie troszkę wyjaśniła, wyrok prawomocny 1 rok bez możliwości
    zawiasów, i prawdopodobnie dojdzie coś jeszcze ale co? tego już nie
    wiem...czyli pan Z będzie nie uchwytny dla pana X przez przynajmniej rok...

  • 6. Data: 2007-08-30 04:45:19
    Od: "ewelina" <e...@o...eu>

    okazuje się że samochód jest częściowo rozebrany i stoi u innego mechanika,
    podobno mechanik Y poprosił drugiego kolegę po fachu o wyjęcie silnika z
    paru innych części z samochodu.
    Mechanik z miłą chęcią postara się włożyć silnik i części z powrotem dla
    pana X ale odpłatnie...
    Czyżby pan X musiał jeszcze dokładać do tego wszytskiego? wygląda na to że
    tak....

  • 7. Data: 2007-08-30 11:21:17
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    dresiarskie to wszystko co nie nieco ;-)

  • 8. Data: 2007-08-30 14:19:07
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Darek napisał(a) :
    > dresiarskie to wszystko co nie nieco ;-)

    Eeeee, przesadzasz. Dziewczynie tylko tyle przekazano. Moim
    zdaniem ktoś nieźle kręci, jak tu wytłumaczyć się jej ze straty
    ok. 10.000 PLN-ów i rozbitego samochodu.
    Ot, tak sobie dywaguję :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B