-
1. Data: 2008-07-30 17:19:38
Temat: informujemy ze wszystkie rozmowy z naszymi konsultantami sa rejestrowane
Od: Dr Dex <d...@w...spamfree.pl>
Witam !
Prosze Szanownych Grupowiczow o ustosunkowanie sie do moich kilku pytan:
Czy majac firme posiadajaca helpdesk dla klientow moge nagrywac rozmowy
prowadzone z moimi konsultantami ?
Czy wystarczy ze przed rozmowa automat poinformuje
klienta: "(...)informujemy, iz wszystkie rozmowy z naszymi konsultantami sa
rejestrowane (...)"
czy jest to zgodne z prawem ?
Czy powinienem miec w firmie specjalne urzadzenie (dodatkowo zabezpieczone)
na ktorym bede przechowywal w/w nagrania ? Czy podczas kontroli (no
wlasnie - kogo ?) moge zostac poproszony o pokazanie w/w urzadzenia oraz
przedstawienie dokumentacji dot. mechanizmow zabezpieczen ?
Co mi grozi jesli takowe nagranie wycieknie na zewnatrz ?
Wiekszosc firm dodaje na koncu zapowiedzi: "jesli nie wyrazacie Panstwo na
to zgody (chodzi o nagrywanie) prosimy o zakonczenie polaczenia". Zakladam
ze sprzedajac klientowi pewien produkt jednym z punktow jest mozliwosc
darmowych konsultacji. czy klient moze zarzucic mi ze nie ma dostepu do
darmowych konsultacji bo nie chce zeby byl nagrywany musi sie rozlaczyc co
w konsekwencji prowadzi do tego ze produkt ktory kupil nie jest zgodny z
opisem (dokladnie w punkcie darmowego helpdesku) ?
--
"Everything should be made as simple as possible,
but not simpler" - A. Einstein
-
2. Data: 2008-07-31 05:47:36
Temat: Re: informujemy ze wszystkie rozmowy z naszymi konsultantami sa rejestrowane
Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>
Dnia Wed, 30 Jul 2008 19:19:38 +0200, Dr Dex napisał(a):
> Witam !
>
> Prosze Szanownych Grupowiczow o ustosunkowanie sie do moich kilku pytan:
>
> Czy majac firme posiadajaca helpdesk dla klientow moge nagrywac rozmowy
> prowadzone z moimi konsultantami ?
BOKi operatorów komórkowych, zdaje się uprzedzają o nagrywaniu rozmów, ale
jeden nie uprzedza, a na pewno nagrywają na własne potrzeby, w celu
późniejszej analizy, szkolenia...
>
> Czy wystarczy ze przed rozmowa automat poinformuje
> klienta: "(...)informujemy, iz wszystkie rozmowy z naszymi konsultantami sa
> rejestrowane (...)"
> czy jest to zgodne z prawem ?
Było tu na grupie: można nagrywać rozmowy z własnym udziałem bez żadnych
ograniczeń. Dyskusyjna jest tylko kwestia późniejszego wykorzystania tych
nagrań w przypadku zaistnienia sporu.
>
> Czy powinienem miec w firmie specjalne urzadzenie (dodatkowo zabezpieczone)
> na ktorym bede przechowywal w/w nagrania ? Czy podczas kontroli (no
> wlasnie - kogo ?) moge zostac poproszony o pokazanie w/w urzadzenia oraz
> przedstawienie dokumentacji dot. mechanizmow zabezpieczen ?
nie sądzę, aby kogoś ze służb czy wymiaru sprawiedliwości interesowały
rozmowy o produktach i usługach twojej firmy, chyba że konkurencję, ale
konkurencja sama zadzwoni podając się za potencjalnego klienta.
> Co mi grozi jesli takowe nagranie wycieknie na zewnatrz ?
Tylko z oskarżenia prywatnego, jeśli uczestnik rozmowy poczuje się
pokrzywdzony może wnieść sprawę do sądu
>
> Wiekszosc firm dodaje na koncu zapowiedzi: "jesli nie wyrazacie Panstwo na
> to zgody (chodzi o nagrywanie) prosimy o zakonczenie polaczenia". Zakladam
> ze sprzedajac klientowi pewien produkt jednym z punktow jest mozliwosc
> darmowych konsultacji. czy klient moze zarzucic mi ze nie ma dostepu do
> darmowych konsultacji bo nie chce zeby byl nagrywany musi sie rozlaczyc co
> w konsekwencji prowadzi do tego ze produkt ktory kupil nie jest zgodny z
> opisem (dokladnie w punkcie darmowego helpdesku) ?
Określając zasady sprzedaży produktu masz punkt, że nagrywasz rozmowy o
czym informujesz, jak ktoś nie chce być nagrywany, to zawsze może do Ciebie
napisać pismo. Jako przedsiębiorca (chyba?) masz obowiązek podawać adres
siedziby, czy korespondencyjny.
--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Koleje Mazowieckie galeria http://foto.3mam.net