-
1. Data: 2008-03-26 16:21:00
Temat: informacja email ze sklepu internetowego
Od: DysoN <d...@s...ru>
Po zlozeniu zamowienia i zaplacie za towar otrzymalem email z
informacjami dotyczyacymi przesylki a takze miedzy innymi takie informacje:
******************************
DROGI KLIENCIE
Przed odebraniem przesyłki sprawdź koniecznie w obecności kuriera czy
nie jest ona uszkodzona i jej zawartość zgadza się z zamówieniem.
KURIER MA OBOWIĄZEK CZEKAĆ!
Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z
tytułu uszkodzenia towaru.
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń należy spisać protokół
szkody zawierający datę, godzinę doręczenia oraz dokładny opis uszkodzeń
lub braków!
******************************
Czy to zdanie o przyjeciu przesylki bez zastrzezen powodujace jakoby
wygasniecie roszczen z tytulu uszkodzenia towaru jest w ogole zgodne z
prawem i przepisami? Przeciez moge cos przeoczyc ponadto nie jestem
ekspertem elektrykiem ani sprzedawca sprzetu AGD by stwierdzic ze jakies
uszkodzenie niewidoczne na pierwszy rzut oka powstalo przy transporcie np.
--
DysoN mailto:d...@i...pl GG 2434245
Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az
osiagnelo forme demokracji znana jako "Jeden Czlowiek, Jeden Glos".
Patrycjusz byl tym Czlowiekiem, ktory mial Glos. - T. Pratchett
-
2. Data: 2008-03-26 17:01:17
Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
DysoN wrote:
> Po zlozeniu zamowienia i zaplacie za towar otrzymalem email z
> informacjami dotyczyacymi przesylki a takze miedzy innymi takie informacje:
>
> ******************************
>
> DROGI KLIENCIE
>
> Przed odebraniem przesyłki sprawdź koniecznie w obecności kuriera czy
> nie jest ona uszkodzona i jej zawartość zgadza się z zamówieniem.
> KURIER MA OBOWIĄZEK CZEKAĆ!
>
> Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z
> tytułu uszkodzenia towaru.
>
> W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń należy spisać protokół
> szkody zawierający datę, godzinę doręczenia oraz dokładny opis uszkodzeń
> lub braków!
>
>
> ******************************
>
>
> Czy to zdanie o przyjeciu przesylki bez zastrzezen powodujace jakoby
> wygasniecie roszczen z tytulu uszkodzenia towaru jest w ogole zgodne z
> prawem i przepisami? Przeciez moge cos przeoczyc ponadto nie jestem
> ekspertem elektrykiem ani sprzedawca sprzetu AGD by stwierdzic ze jakies
> uszkodzenie niewidoczne na pierwszy rzut oka powstalo przy transporcie np.
>
Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji tego.
-
3. Data: 2008-03-26 18:28:44
Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
witek pisze:
> Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
> odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
> przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
> oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji tego.
Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie przesylki
i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku?
--
Pozdrawiam
Jacek
-
4. Data: 2008-03-26 18:37:46
Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
castrol wrote:
> witek pisze:
>
>> Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
>> odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
>> przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
>> oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji
>> tego.
>
> Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie przesylki
> i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku?
>
>
zadzwonic do jego szefa.
-
5. Data: 2008-03-27 18:59:12
Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
Od: bungo <b...@g...pl>
witek pisze:
> castrol wrote:
>> witek pisze:
>>
>>> Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
>>> odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
>>> przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
>>> oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji
>>> tego.
>>
>> Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie
>> przesylki i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku?
>>
>>
>
> zadzwonic do jego szefa.
bzdura, nie musisz niczego udowadniac, po prostu zwracasz, jak kazdy
towar zakupiony droga elektroniczna bodaj do dziesieciu dni...
-
6. Data: 2008-03-27 21:22:56
Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
Od: DysoN <d...@s...ru>
bungo napisał(a):
>
> bzdura, nie musisz niczego udowadniac, po prostu zwracasz, jak kazdy
> towar zakupiony droga elektroniczna bodaj do dziesieciu dni...
Oto odpowiedz jaka dostalem ze sklepu:
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie "Chcialbym sie dowiedziec na podstawie
jakiego przepisu prawnego
> zamieszczaja Panstwo zapis jakoby "Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń
> powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia towaru" ?"
informuje, że zgodnie z Art.76 Prawa Przewozowego: "Przyjęcie przesyłki
przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcei roszczeń z tytułu
ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez
uprawnionego"...
Oczywiście istnieje możliwość spisania protokołu w ciągu 5 dni od daty
doręczenia przesyłki, jednak taki protokół nie daje 100% pewności
załatwienia reklamacji pozytywnie, gdyż taką reklamację musi najpierw
uznać przewoźnik, jeśli jej nie uzna my również jesteśmy zmuszeni
odrzucić reklamację.
Proszę więc w chwili odbioru sprawdzić stan i zawartość przesyłki w
obecności kuriera!!!
Tak czy inaczej, dalej mi sie to wydaje nieco dziwne...
--
DysoN mailto:d...@i...pl GG 2434245
Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az
osiagnelo forme demokracji znana jako "Jeden Czlowiek, Jeden Glos".
Patrycjusz byl tym Czlowiekiem, ktory mial Glos. - T. Pratchett
-
7. Data: 2008-03-27 22:02:54
Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 27.03.2008 DysoN <d...@s...ru> napisał/a:
> bungo napisał(a):
> Szanowny Panie,
> w odpowiedzi na Pana pytanie "Chcialbym sie dowiedziec na podstawie
> jakiego przepisu prawnego
> > zamieszczaja Panstwo zapis jakoby "Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń
> > powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia towaru" ?"
> informuje, że zgodnie z Art.76 Prawa Przewozowego: "Przyjęcie przesyłki
> przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcei roszczeń z tytułu
> ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
> 1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez
> uprawnionego"...
Ale to dotyczy MZ relacji nadawca-przewoźnik a nie kupujący-sprzedawca.
--
Marcin
-
8. Data: 2008-03-31 00:02:38
Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
Od: SlaVa <s...@g...com>
Tak do tematu, świeże ;)
Ostatnio serwis przysłał mi komp po naprawie. Kompa nie odbierałem w
miejscu docelowym, bo nie było mnie w domu, tylko umówiłem się z
kurierem "pod pracą". Paczkę odebrałem, spojrzałem czy nie ma
widocznych uszkodzeń na opakowaniu i podpisałem.
Jak się okazało w domu, paczka była cała, ale sprzęt nie. Więc
zadzwoniłem do przewoźnika i nie robił żadnych problemów. Co prawda
protokół miał być spisany w ciągu 5 dni, ale ze względu na pracę nie
mogłem być, więc został on spisany później.
Serwis bezproblemowo wykona naprawę (wymiana pękniętej obudowy) na
koszt przewoźnika, na podstawie protokołu spisanego razem z
przedstawicielem firmy (czyt. kurier).
Poza tym, spotkałem się przy okazji zakupu monitora drogą
elektroniczną, że jak powiedziałem kurierowi aby poczekał aż otworzę
paczkę i sprawdzę czy jest wszystko ok i wtedy mu podpiszę odbiór, to
mi powiedział, że nie mogę otworzyć paczki, dopóki nie podpiszę
protokołu odbioru :/
Jakiś dziwny był, bo i tak zrobiłem swoje ;) A dodatkowo, zanim mu
podpisałem, to zamontowałem podstawkę jeszcze, czy aby wszystko ok
jest ;)
--
Pozdrawiam
SlaVa