eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoinformacja email ze sklepu internetowego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2008-03-26 16:21:00
    Temat: informacja email ze sklepu internetowego
    Od: DysoN <d...@s...ru>

    Po zlozeniu zamowienia i zaplacie za towar otrzymalem email z
    informacjami dotyczyacymi przesylki a takze miedzy innymi takie informacje:

    ******************************

    DROGI KLIENCIE

    Przed odebraniem przesyłki sprawdź koniecznie w obecności kuriera czy
    nie jest ona uszkodzona i jej zawartość zgadza się z zamówieniem.
    KURIER MA OBOWIĄZEK CZEKAĆ!

    Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z
    tytułu uszkodzenia towaru.

    W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń należy spisać protokół
    szkody zawierający datę, godzinę doręczenia oraz dokładny opis uszkodzeń
    lub braków!


    ******************************


    Czy to zdanie o przyjeciu przesylki bez zastrzezen powodujace jakoby
    wygasniecie roszczen z tytulu uszkodzenia towaru jest w ogole zgodne z
    prawem i przepisami? Przeciez moge cos przeoczyc ponadto nie jestem
    ekspertem elektrykiem ani sprzedawca sprzetu AGD by stwierdzic ze jakies
    uszkodzenie niewidoczne na pierwszy rzut oka powstalo przy transporcie np.

    --
    DysoN mailto:d...@i...pl GG 2434245
    Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az
    osiagnelo forme demokracji znana jako "Jeden Czlowiek, Jeden Glos".
    Patrycjusz byl tym Czlowiekiem, ktory mial Glos. - T. Pratchett


  • 2. Data: 2008-03-26 17:01:17
    Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    DysoN wrote:
    > Po zlozeniu zamowienia i zaplacie za towar otrzymalem email z
    > informacjami dotyczyacymi przesylki a takze miedzy innymi takie informacje:
    >
    > ******************************
    >
    > DROGI KLIENCIE
    >
    > Przed odebraniem przesyłki sprawdź koniecznie w obecności kuriera czy
    > nie jest ona uszkodzona i jej zawartość zgadza się z zamówieniem.
    > KURIER MA OBOWIĄZEK CZEKAĆ!
    >
    > Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z
    > tytułu uszkodzenia towaru.
    >
    > W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń należy spisać protokół
    > szkody zawierający datę, godzinę doręczenia oraz dokładny opis uszkodzeń
    > lub braków!
    >
    >
    > ******************************
    >
    >
    > Czy to zdanie o przyjeciu przesylki bez zastrzezen powodujace jakoby
    > wygasniecie roszczen z tytulu uszkodzenia towaru jest w ogole zgodne z
    > prawem i przepisami? Przeciez moge cos przeoczyc ponadto nie jestem
    > ekspertem elektrykiem ani sprzedawca sprzetu AGD by stwierdzic ze jakies
    > uszkodzenie niewidoczne na pierwszy rzut oka powstalo przy transporcie np.
    >


    Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
    odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
    przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
    oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji tego.


  • 3. Data: 2008-03-26 18:28:44
    Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    witek pisze:

    > Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
    > odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
    > przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
    > oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji tego.

    Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie przesylki
    i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku?


    --
    Pozdrawiam
    Jacek


  • 4. Data: 2008-03-26 18:37:46
    Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    castrol wrote:
    > witek pisze:
    >
    >> Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
    >> odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
    >> przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
    >> oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji
    >> tego.
    >
    > Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie przesylki
    > i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku?
    >
    >

    zadzwonic do jego szefa.


  • 5. Data: 2008-03-27 18:59:12
    Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
    Od: bungo <b...@g...pl>

    witek pisze:
    > castrol wrote:
    >> witek pisze:
    >>
    >>> Nie powoduje wygaśnięcia roszczeń, z tym, że i tobie będzie ciężko
    >>> odowodnić kiedy one powstały jak i firmie, że zostały one spowodowane
    >>> przez firmę kurierską. Dlatego najlepiej zrobić tak jak piszą, co nie
    >>> oznacza, że jak coś odkryjesz później to nie masz prawa do reklamacji
    >>> tego.
    >>
    >> Tak, tylko co zrobic jak kurier nie chce czekac na sprawdzenie
    >> przesylki i twierdzi ze nie ma czasu ani takiego obowiazku?
    >>
    >>
    >
    > zadzwonic do jego szefa.


    bzdura, nie musisz niczego udowadniac, po prostu zwracasz, jak kazdy
    towar zakupiony droga elektroniczna bodaj do dziesieciu dni...


  • 6. Data: 2008-03-27 21:22:56
    Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
    Od: DysoN <d...@s...ru>

    bungo napisał(a):

    >
    > bzdura, nie musisz niczego udowadniac, po prostu zwracasz, jak kazdy
    > towar zakupiony droga elektroniczna bodaj do dziesieciu dni...

    Oto odpowiedz jaka dostalem ze sklepu:

    Szanowny Panie,
    w odpowiedzi na Pana pytanie "Chcialbym sie dowiedziec na podstawie
    jakiego przepisu prawnego
    > zamieszczaja Panstwo zapis jakoby "Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń
    > powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia towaru" ?"
    informuje, że zgodnie z Art.76 Prawa Przewozowego: "Przyjęcie przesyłki
    przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcei roszczeń z tytułu
    ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
    1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez
    uprawnionego"...

    Oczywiście istnieje możliwość spisania protokołu w ciągu 5 dni od daty
    doręczenia przesyłki, jednak taki protokół nie daje 100% pewności
    załatwienia reklamacji pozytywnie, gdyż taką reklamację musi najpierw
    uznać przewoźnik, jeśli jej nie uzna my również jesteśmy zmuszeni
    odrzucić reklamację.

    Proszę więc w chwili odbioru sprawdzić stan i zawartość przesyłki w
    obecności kuriera!!!


    Tak czy inaczej, dalej mi sie to wydaje nieco dziwne...

    --
    DysoN mailto:d...@i...pl GG 2434245
    Ankh-Morpork eksperymentowalo z wieloma systemami rzadów, az
    osiagnelo forme demokracji znana jako "Jeden Czlowiek, Jeden Glos".
    Patrycjusz byl tym Czlowiekiem, ktory mial Glos. - T. Pratchett


  • 7. Data: 2008-03-27 22:02:54
    Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.03.2008 DysoN <d...@s...ru> napisał/a:
    > bungo napisał(a):
    > Szanowny Panie,
    > w odpowiedzi na Pana pytanie "Chcialbym sie dowiedziec na podstawie
    > jakiego przepisu prawnego
    > > zamieszczaja Panstwo zapis jakoby "Przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń
    > > powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu uszkodzenia towaru" ?"
    > informuje, że zgodnie z Art.76 Prawa Przewozowego: "Przyjęcie przesyłki
    > przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcei roszczeń z tytułu
    > ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
    > 1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez
    > uprawnionego"...

    Ale to dotyczy MZ relacji nadawca-przewoźnik a nie kupujący-sprzedawca.

    --
    Marcin


  • 8. Data: 2008-03-31 00:02:38
    Temat: Re: informacja email ze sklepu internetowego
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    Tak do tematu, świeże ;)

    Ostatnio serwis przysłał mi komp po naprawie. Kompa nie odbierałem w
    miejscu docelowym, bo nie było mnie w domu, tylko umówiłem się z
    kurierem "pod pracą". Paczkę odebrałem, spojrzałem czy nie ma
    widocznych uszkodzeń na opakowaniu i podpisałem.
    Jak się okazało w domu, paczka była cała, ale sprzęt nie. Więc
    zadzwoniłem do przewoźnika i nie robił żadnych problemów. Co prawda
    protokół miał być spisany w ciągu 5 dni, ale ze względu na pracę nie
    mogłem być, więc został on spisany później.
    Serwis bezproblemowo wykona naprawę (wymiana pękniętej obudowy) na
    koszt przewoźnika, na podstawie protokołu spisanego razem z
    przedstawicielem firmy (czyt. kurier).


    Poza tym, spotkałem się przy okazji zakupu monitora drogą
    elektroniczną, że jak powiedziałem kurierowi aby poczekał aż otworzę
    paczkę i sprawdzę czy jest wszystko ok i wtedy mu podpiszę odbiór, to
    mi powiedział, że nie mogę otworzyć paczki, dopóki nie podpiszę
    protokołu odbioru :/

    Jakiś dziwny był, bo i tak zrobiłem swoje ;) A dodatkowo, zanim mu
    podpisałem, to zamontowałem podstawkę jeszcze, czy aby wszystko ok
    jest ;)


    --
    Pozdrawiam

    SlaVa

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1