  • 1. Data: 2005-01-29 07:59:20
    Temat: gwarancje a ustawa
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Kupiłem pralkę CANDY , w karcie gwarancyjnej tylko jedno zdanie :
    " W celu zapoznania się z warunkami i okresem gwarancji, proszę odnieść się
    do ustawowego prawa obowiązującego dla tego typu urządzeń.".
    Co to za ustawa ?

  • 2. Data: 2005-01-30 06:07:01
    Temat: Re: gwarancje a ustawa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ctffh0$sv0$1@shodan.interia.pl>, dwaka wrote:
> [...]
    > " W celu zapoznania się z warunkami i okresem gwarancji, proszę odnieść się
    > do ustawowego prawa obowiązującego dla tego typu urządzeń.".

    Zapewne Kodeks Cywilny. Poczytaj Art. 577 do 581.

    http://bap-student.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=
    jn&akt=nr16785996&ver=-1&jedn=-1

    Formalnie dla sprzedaży konsumenckiej ww. nie obowiązuje, ale skoro
    gwarant sam podaje Ustawę jako źródło kształtujące jego zobowiązania, to
    nic pewnie nie stoi na przeszkodzie aby tak było.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-01-30 11:18:51
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:5ithtc.48d.ln@ziutka.router...

    > Formalnie dla sprzedaży konsumenckiej ww. nie obowiązuje, ale skoro
    > gwarant sam podaje Ustawę jako źródło kształtujące jego zobowiązania, to
    > nic pewnie nie stoi na przeszkodzie aby tak było.

    śmiem polemizować
    Art.13 ust.1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej
    "... Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje
    obowiązków gwaranta"

    Problem w tym, że ustawowe prawo właśnie tyle mówi. O ile gwarancja dla
    obrotu powszechnego oraz między przedsiębiorcami jest uregulowana w KC, o
    tyle dla konsumenckiego jest to co w art.13 UoSWSP

    p.
    W,

  • 4. Data: 2005-01-30 13:11:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ctig7e$7c7$1@nemesis.news.tpi.pl>, Wirtualna wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    > wiadomości news:5ithtc.48d.ln@ziutka.router...
    > śmiem polemizować

    Ale właściwie z czym?

> [...]
    > obrotu powszechnego oraz między przedsiębiorcami jest uregulowana w KC, o
    > tyle dla konsumenckiego jest to co w art.13 UoSWSP

    Chcesz powiedzieć, że gwarant nie może się powołać na dowolny tekst
    zamieszczony w dowolnym miejscu? Chodzi o fizyczny TEKST a nie o będące w
    mocy zobowiązanie prawne. Nie da sie ukryć że KC w jakimś zakresie
    kształtuje obowiązki gwaranta. Dodatkowo, fakt że coś w rozumieniu
    ustawowym (ww art 13) nie jest gwarancją, nie oznacza, że nie można z
    takiego zobowiązania skorzystać.

    Tak prawdę mówiąc to sądzę, że treść tej gwarancji pochodzi z przed 1
    stycznia 2003 r., ale to akurat na potrzeby tej dyskusji jest drugorzędne.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-01-30 14:32:43
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > zamieszczony w dowolnym miejscu? Chodzi o fizyczny TEKST a nie o będące w
    > mocy zobowiązanie prawne. Nie da sie ukryć że KC w jakimś zakresie

    Tak, tyle że to ewentualne wskazanie na kc jest mocno wątpliwe. To juz
    raczej powiedziałbym, że w ogóle nie ma gwarancji, a w całym tekście
    chodzi o wskazanie na odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową,
    niestety nazywaną też gwarancją.

    KG

  • 6. Data: 2005-01-30 14:40:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ctiqve$vi$1@news.onet.pl>, kam wrote:

> [...]
    > raczej powiedziałbym, że w ogóle nie ma gwarancji, a w całym tekście
    > chodzi o wskazanie na odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową,

    Możliwe, z tym że do 1 stycznia 2003 gwarancja była w końcu wyłącznie w KC
    więc takie odwołanie miało sens i np. okres obowiązywania gwarancji był
    tam sprecyzowany.

    --
    Marcin