-
1. Data: 2002-08-26 10:59:05
Temat: gwarancja
Od: "darat" <d...@w...pl>
Witajcie,
W sklepie nie dostałem karty gwarancyjnej, tylko
sam paragon, a pani mnie zapewniła, że na buty jest
roczna gwarancja. Uprawnienia z tytułu rękojmi mi
nie przysługują (przekroczenie terminu 1 m-ca od
wykrycia wady). Czy w takim wypadku mogę reklamować
buty, które się rozkleiły? Nie wiem jak w takim wypadku
wygląda sprawa gwarancji, gdy nie otrzymałem żadnego
dokumentu gwarancyjnego.
--
Pozdrawiam
Darek Ratajczak
-
2. Data: 2002-08-26 17:47:49
Temat: Re: gwarancja
Od: "Wojciech Drewniak" <w...@i...pl>
Cześć!
Gwarancja to inaczej umowa pomniędzy kupującym a gwarantem. Skoro nie masz
umowy to nie ma gwarancji. jak i rekojmie dianli wzięli to odpuść sobie,
szkoda nerwów.
Pozdrawiam
WD
-
3. Data: 2002-08-26 21:33:25
Temat: Re: gwarancja
Od: "GreG" <g...@w...pl>
Użytkownik "darat" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3d6a096c$1_2@news.vogel.pl...
> Uprawnienia z tytułu rękojmi mi
> nie przysługują (przekroczenie terminu 1 m-ca od
> wykrycia wady).
A czemu od razu w momencie wykrycia wady nie dochodziles
wymiany z tytulu rekojmi ?????????????
GreG
-
4. Data: 2002-08-27 07:00:59
Temat: Re: gwarancja
Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>
> W sklepie nie dostałem karty gwarancyjnej, tylko
> sam paragon, a pani mnie zapewniła, że na buty jest
> roczna gwarancja. Uprawnienia z tytułu rękojmi mi
> nie przysługują (przekroczenie terminu 1 m-ca od
> wykrycia wady). Czy w takim wypadku mogę reklamować
> buty, które się rozkleiły? Nie wiem jak w takim wypadku
> wygląda sprawa gwarancji, gdy nie otrzymałem żadnego
> dokumentu gwarancyjnego.
A kto musi wiedziec ze uszkodzenie nastapilo miesiac temu .. tylko ty wiesz
o tym
AJA
>
> --
> Pozdrawiam
> Darek Ratajczak
>
>
-
5. Data: 2002-08-27 08:08:31
Temat: Re: gwarancja
Od: p...@p...onet.pl
Buty to moja specjalnosc..... :-)
1 primo - gwarancja na buty - nigdy czegos takiego nie widzialem
2 primo - rzeczywiscie nei ma dokumentu nie ma gwarancji
3 primo - czy juz skladales wniosek reklamacyjny w ktorym opisales okolicznosci
i czas wystapienia wady ?
Jesli nie skladales wniosku nic nie stoi na przeszkodzie abys zglosil sie do
sklepu i poinformowal o wadzie, jesli nie zalatwia zadania od reki czyli (zwrot
gotowki, obnizenie ceny, wyiana na nowy) - na naprawe musisz wyraznie wyrazic
zgode - jesli nie zalatwia od reki muszawydac dokument potwierdzajacy przyjecie
reklamacji - WAZNE nie podawaj w tym dokumencie nr tel, ani nie zgadzaj sie na
to ze sam zglosisz sie do sklepu celem uzyskania informacji odnosnie
rozpatrzenia reklamacji - ich obowiaazkiem jest poinformowac Cie w ciagu 14
albo 21 dni jelsi bedzie potrzebna ekspertyza rzeczoznawcy o sposobie
zalatwienia reklamacji. Czyli skladaj wniosek i czekaj
Wiecej info .... 0-505 863 673
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2002-08-27 11:31:06
Temat: Re: gwarancja
Od: "darat" <d...@w...pl>
Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ake6dq$3kk$1@absinth.dialog.net.pl...
> Użytkownik "darat" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:3d6a096c$1_2@news.vogel.pl...
> > Uprawnienia z tytułu rękojmi mi
> > nie przysługują (przekroczenie terminu 1 m-ca od
> > wykrycia wady).
>
> A czemu od razu w momencie wykrycia wady nie dochodziles
> wymiany z tytulu rekojmi ?????????????
To już raczej nieistotne. Swoją drogą ciągle myślałem, że jak nie
rękojmia, to jest jeszcze ta... no... jak jej tam: gwarancja:P
Mea culpa.
-
7. Data: 2002-08-27 12:09:44
Temat: Re: gwarancja
Od: "darat" <d...@w...pl>
Użytkownik <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:26a7.000002ab.3d6b337f@newsgate.onet.pl...
> Buty to moja specjalnosc..... :-)
>
> 1 primo - gwarancja na buty - nigdy czegos takiego nie widzialem
> 2 primo - rzeczywiscie nei ma dokumentu nie ma gwarancji
Tak właśnie napisał mi rzeczoznawca w opinii uzupełniającej
sporządzonej w związku z moim odwołaniem od opinii: "Nabywca
utracił uprawnienie (w całości) wynikające z rękojmi, o
uprawnieniach z tyt. gwarancji nie może być mowy bowiem
na obuwie nie wystawia się dokumentów gwarancyjnych -
nie udziela się gwarancji."
> 3 primo - czy juz skladales wniosek reklamacyjny w ktorym opisales
okolicznosci
> i czas wystapienia wady ?
>
> Jesli nie skladales wniosku nic nie stoi na przeszkodzie abys zglosil sie
do
> sklepu i poinformowal o wadzie, jesli nie zalatwia zadania od reki czyli
(zwrot
> gotowki, obnizenie ceny, wyiana na nowy) - na naprawe musisz wyraznie
wyrazic
> zgode - jesli nie zalatwia od reki muszawydac dokument potwierdzajacy
przyjecie
> reklamacji - WAZNE nie podawaj w tym dokumencie nr tel, ani nie zgadzaj
sie na
> to ze sam zglosisz sie do sklepu celem uzyskania informacji odnosnie
> rozpatrzenia reklamacji - ich obowiaazkiem jest poinformowac Cie w ciagu
14
> albo 21 dni jelsi bedzie potrzebna ekspertyza rzeczoznawcy o sposobie
> zalatwienia reklamacji. Czyli skladaj wniosek i czekaj
Wniosek już złożony (niestety dałem się wciągnąć w to
zgłaszanie się do sklepu, przez co nie przypilnowałem
ich 21 dniowego terminu), nawet odwołanie od opinii
rzeczoznawcy, na które dzisiaj dostałem odpowiedź.
Nie wiem do jakiego stopnia sklep jest związany opinią rzeczoznawcy.
Na moje pytanie w sklepie: A więc ponownie nie uznajecie mojej
reklamacji..?,
pani odpowiedziała mniej więcej, że robią to co im rzeczoznawca każe.
Rzeczoznawca zaprzysiężony d/s jakości obuwia, galanterii skórzanej i skór
gotowych w wystawionej opinii nie ogranicza się bowiem do znanego
mu chyba dobrze problemu wad fizycznych obuwia, ale instruuje sklep
o uznaniu reklamacji lub odmowie jej uznania, powołując się na k.c.
Z uwagi jednak na to, że ponoć nie mam już podstawy prawny do
reklamacji butów, nie ma raczej sensu przedkładanie korzystnej
dla mnie opinii rzeczoznawcy z inspekcji handlowej, z którą
zamierzam się dopiero skontaktować.