  • 11. Data: 2011-07-08 04:19:43
    Temat: Re: Ile groszy ma złotówka?
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-07-08 01:45, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

    > A jeśli przetarg jest na dostarczenie materiałów i wszyscy dostarczają
    > to samo? Np. gaziki do operacji?

    To należy kupić droższe ale wyjałowione.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-07-08 06:22:40
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    m4rkiz wrote:

    > "goten" <g...@e...con> wrote in message
    >
    > a kto powiedzial ze najtansza oferta jest najlepsza?
    >
    > zwlaszcza jak przygotowujacy oferte nie potrafi nawet ceny zaokraglic

    W kontrakcie na remont wnętrz szpitala, na pół mln złotych, masz
    pozycję:
    89. Wiercenie otworów montażowych pod naścienne płyty ochronne. Liczba
    otworów 2455. Cena jednostkowa - 1,55 gr.

    I pozycji tego typu masz 30.
    I jedziesz, zaokrąglasz to. Twoja oferta, w stosunku do realnej, staje
    się nagle o 30 tysięcy droższa.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2011-07-08 06:43:25
    Temat: generalnie...
    Od: "NKAB -" <n...@g...pl>

    Za przetargi powinien być ktoś odpowiedzialny,
    ktoś kto jest fachowcem w danej dziedzinie
    i ten ktoś ma wiedzieć jakiego wykonawcę/dostawcę wybiera.
    Wybierze źle - czapa.

    Partie polityczne do tego się nie nadają
    bo to na ogół zorganizowane grupy przestępcze
    znające się na wyłącznie złodziejstwie.

    Andrzej.

  • 14. Data: 2011-07-08 12:47:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/8/2011 1:22 AM, Massai wrote:

> [...]
    >
    > I pozycji tego typu masz 30.
    > I jedziesz, zaokrąglasz to. Twoja oferta, w stosunku do realnej, staje

    to obniz cene do 1 gr i dodaj sobie to co straciles do innej pozycji.

    albo wpisz, ze otwory po lewej stronie sa po 1 gr a po prawej po 2 gr.

  • 15. Data: 2011-07-08 12:58:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-08 14:47, witek pisze:
    > albo wpisz, ze otwory po lewej stronie sa po 1 gr a po prawej po 2 gr.

    Faktycznie, nigdy nie startowałeś w przetargu :)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-07-08 18:55:45
    Temat: Re: generalnie...
    Od: goten <g...@e...con>

    Dnia Fri, 08 Jul 2011 06:43:25 +0000, NKAB - napisał(a):

> [...]
    >
    > Partie polityczne do tego się nie nadają bo to na ogół zorganizowane
    > grupy przestępcze znające się na wyłącznie złodziejstwie.

    Wszystko pięknie, ale ja dalej nie wiem - czy np. Urząd Gminy MUSI przy
    ogłaszaniu przetargu w SIWZ podawać, że cenę można tylko do dwóch miejsc
    po przecinku?

  • 17. Data: 2011-07-08 20:39:28
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-07-08 20:55, Użytkownik goten napisał:

    > Wszystko pięknie, ale ja dalej nie wiem - czy np. Urząd Gminy MUSI przy
    > ogłaszaniu przetargu w SIWZ podawać, że cenę można tylko do dwóch miejsc
    > po przecinku?

    Podchodzisz do tego ze złej strony.
    Nie musi ale może, tak ja ty czy twoja firma nie musi
    w takim przetargu startować, ale oczywiście może.
    Bo chyba nie chcesz zaskarżyć UG że nie musiał a sobie
    coś zażyczył.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2011-07-08 21:04:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    goten wrote:
> [...]
    > nie zastosują są bezlitośnie wycinane. Nie każdy zaś ma czas, kasę i
    > chęci do oddawania sprawy do Krajowej Izby Odwoławczej.
    >
    > Stąd moje pytanie - czy np. Urząd Gminy MUSI przy ogłaszaniu
    > przetargu w SIWZ podawać, że cenę można tylko do dwóch miejsc po
    > przecinku?
    > Czy nie da się zrobić nic przy odrobinie dobrej woli i fachowości ze
    > strony urzędników żeby oferty z ułamkiem grosza przynajmniej te które
    > te ułamki podają w cenie jednostkowej nie były odrzucane? Nie każda
    > firma ma czas, pieniądze i chęci by ganiać po KIO.

    ja tylko nie mogę pojąc na jaki .... ktoiś robi ofertę z cenami czy
    wartościami podawanymi dokłądniej niż co do grosza.

    to jest jakis kompletnie wydumany problem

  • 19. Data: 2011-07-08 21:06:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    m4rkiz wrote:
    > "goten" <g...@e...con> wrote in message

    > nie jestem zwolennikiem rozpasanej biurokracji, ale jezeli firma nie
    > jest w stanie odpowiedziec w wymagany w siwz sposob na dany przetrag
    > to poprostu nie wyglada zbyt dobrze i tyle - osobe dobra w papierkach
    > zdecydownie w firmie trzeba miec jezeli ma sie w planach dluzsze
    > prowadzenie biznesu
    >
    > inna sprawa jezeli ceny sensownie nie da sie podac w zgodzie z siwz
    > to juz niestety glupota tego ktory siwz tworzyl

    większość mi znanych programów kosztorysowych standardowo liczy kwoty z
    dokładnością do dwóch miejsc... :)

  • 20. Data: 2011-07-08 21:08:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > nie napisales, ze cena ma byc za kilogram, tylko, ze cena ma byc za
    > jednostke.
    > moja jednostkowa ceną jest paczka.
    >
    > jak ktos wmaluje w przetergu ze cena ma byc za kilogram to nie da sie
    > podac ceny mniejszej niz 1 gr bo to jest najmniejsza jednostka
    > monetarna. Nie ja to wymyslilem, tylko jakis kretyn. a drugi kretyn
    > wpisal taka jednostke w warunkach.
    >
    > Mozesz ewentualnie domalowac upust za ilosc zakupionych kilogramow,
    > tak zeby ci cena wyszla nizsza.

    można też zadać pytanie przed składaniem ofert i zapytać jak podac cenę w
    takim przypadku bo cena dla 1kg wychodzi poniżej jednego grosza.