  • 1. Data: 2011-09-08 20:56:08
    Temat: egzekucja komornicza - pominięcie komornika
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    Witam

    Czy po otrzymaniu zawiadomienia o wszczęciu egzekucji od komornika
    sądowego można dogadać się z wierzycielem i pominąć komornika i jego
    opłaty? Gospodarzem postępowania jest wierzyciel i na jego wniosek
    wszczęto postępowanie czy on może je zawiesić czy egzekucja będzie
    trwała mimo wszystko?

    pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2011-09-08 21:02:18
    Temat: Re: egzekucja komornicza - pominięcie komornika
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-09-08 22:56, Rafal T. pisze:

    > wierzyciel i na jego wniosek wszczęto postępowanie czy on może
    > je zawiesić czy egzekucja będzie trwała mimo wszystko?

    Może zawiesić/umorzyć ... ale jak komornik kapitalista - to na
    koszty i tak cię "walnie".

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 3. Data: 2011-09-08 21:44:27
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    > Może zawiesić/umorzyć ... ale jak komornik kapitalista - to na koszty i
    > tak cię "walnie".

    powiedzmy tak - majątku nie tknie bo jest zabezpieczony od takich
    sytuacji - ale ja chce dobrowolnie wpłacić wierzycielowi całą kwotę
    łącznie z odsetkami i kosztami procesu. Skoro komornik nie
    wyegzekwowałby niczego to dlaczego miałby dostać prowizję?

    pozdr
    rafal

  • 4. Data: 2011-09-08 22:05:07
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-09-08 23:44, Rafal T. pisze:

    > powiedzmy tak - majątku nie tknie bo jest zabezpieczony od
    > takich sytuacji - ale ja chce dobrowolnie wpłacić wierzycielowi
    > całą kwotę łącznie z odsetkami i kosztami procesu.

    Fajnie i romantycznie.

    > komornik nie wyegzekwowałby niczego to dlaczego miałby dostać
    > prowizję?

    On nie dostaje kosztów "za działanie" a koszty egzekucyjne. To w
    jakiej wysokości - jest też ustawowo regulowane, i można się
    skarżyć do sądu, jeśli przerastają "normalium" :)Generalnie
    komornik wszczął egzekucję , poniósł przy tym jakieś koszty, i
    najprawdopodobniej je wyegzekwuje.

  • 5. Data: 2011-09-09 04:55:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > jeśli przerastają "normalium" :)Generalnie komornik wszczął egzekucję ,
    > poniósł przy tym jakieś koszty, i najprawdopodobniej je wyegzekwuje.

    Jeśli w toku egzekucji dłużnik spłaca się wierzycielowi bezpośrednio, to
    komornik ma prawo pobrać dla siebie 5%.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-09-09 06:36:58
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    W dniu 11-09-09 06:55, Liwiusz pisze:

    > Jeśli w toku egzekucji dłużnik spłaca się wierzycielowi bezpośrednio, to
    > komornik ma prawo pobrać dla siebie 5%.

    a gdzie to jest zapisane? Jakaś podstawa prawna? 5% to zawsze nie 15% :)

    pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2011-09-09 06:50:04
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <j4cc6a$uv0$1@news.onet.pl>, r...@v...pl says...>

    > a gdzie to jest zapisane? Jakaś podstawa prawna? 5% to zawsze nie 15% :)
    >
    > pozdrawiam
    > Rafal

    Ustawa o Komornikach Sadowych i Egzekucji.