  • 1. Data: 2006-07-16 13:31:52
    Temat: działka , dojście do jeziora ?
    Od: "Asia" <N...@o...pl>

    Mam pytanie , posiadam działkę z dojściem do jeziora. Zagospodarowałam sobie
    ładnie plaże tzn nawieziony został piasek , zostało odchwaszczone i zrobiony
    jest pomost . Wiem że jest jakiś przepis mówiący o tym ze nie mogę
    zagrodzić ileś metrów od brzegu i tu pytanie ile ? I jak wyglada sprawa
    użytkowania przez osoby obce pomostu i plaży , czy mają do tego prawo czy
    nie ?

    pozdrawiam Asia

  • 2. Data: 2006-07-16 13:52:09
    Temat: Re: działka , dojście do jeziora ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Asia [###N...@o...pl.###] napisał:
> [...]
    > nie mogę zagrodzić ileś metrów od brzegu i tu pytanie ile ? I jak
    > wyglada sprawa użytkowania przez osoby obce pomostu i plaży , czy mają

    Co do ogradzania, to przede wszystkim powinno to wynikać z własności terenu.
    Podobnie z pomostem. Jeśli pomost jest Twój i na Twoim terenie, to po
    odpowiednim jego oznakowaniu nikt inny nie ma prawa z niego korzystać. W
    żeglarstwie jest zwyczaj pytania o zgodę na cumowanie administratora
    pomostu, jeśli jest w zasięgu głosu. jak nie ma, to przyjmuje się
    zwyczajowo, że pomost służy do cumowania i tyle. Ewentualnie może być
    odpowiedni znak nawigacyjny to zmieniający. (kotwica na białym czerwono
    obramowanym i przekreślonym polu, o ile dobrze pamiętam).

    Natomiast jeśli dany teren nie jest ogrodzony, to każdy z niego może
    korzystać. Przecież idąc plażą nie będzie sprawdzać w geodezji, do kogo
    akurat należy te kilka metrów piasku.

  • 3. Data: 2006-07-16 13:58:41
    Od: "Asia" <N...@o...pl>

> [...]
    > Podobnie z pomostem. Jeśli pomost jest Twój i na Twoim terenie, to po
    > odpowiednim jego oznakowaniu nikt inny nie ma prawa z niego korzystać.

    Teren działki jest ogrodzony w całości tylko ten nieszczęsny brzeg nie, bo
    wiem że są przepisy że nie można grodzić ileś metrów od brzegu i stąd
    właśnie pytanie ile metrów ?

    Asia

  • 4. Data: 2006-07-16 14:13:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Asia [###N...@o...pl.###] napisał:

    > Teren działki jest ogrodzony w całości tylko ten nieszczęsny brzeg nie,
    > bo wiem że są przepisy że nie można grodzić ileś metrów od brzegu i stąd
    > właśnie pytanie ile metrów ?

    A działka pod brzegiem należy do Ciebie? Co to za zbiornik wodny? Z zasady
    wody płynące stanowią własność Skarbu Państwa.

  • 5. Data: 2006-07-16 14:21:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Asia napisał(a):
    > Teren działki jest ogrodzony w całości tylko ten nieszczęsny brzeg nie, bo
    > wiem że są przepisy że nie można grodzić ileś metrów od brzegu i stąd
    > właśnie pytanie ile metrów ?

    art.27 ust.1 prawa wodnego: Zabrania się grodzenia nieruchomości
    przyległych do powierzchniowych wód publicznych w odległości mniejszej
    niż 1,5 m od linii brzegu, a także zakazywania lub uniemożliwiania
    przechodzenia przez ten obszar

    KG

  • 6. Data: 2006-07-17 07:20:16
    Od: "Asia" <N...@o...pl>

    > A działka pod brzegiem należy do Ciebie? Co to za zbiornik wodny? Z zasady
    > wody płynące stanowią własność Skarbu Państwa.

    Działka nad brzegiem jeziora należy do mnie i to najbardziej mnie wkurza że
    zrobiłam sobie wszystko żeby miło i fajnie a tu jest możliwość że ktoś obcy
    mi się zakotwiczy :-)
    Ale z Waszych postów wynika że może sobie przejść dalej czego ja mu nie
    zabraniam a nawet mówię dzień dobry jak kogoś spotkam jednak nie ma prawa
    rozłożyć swoich "zabawek"

    Wiecie ja nikomu nie żałuję żeby tam był przebywał i korzystał z moich
    "złotych" piasków kiedy mnie tam nie ma, jednak gdy przyjeżdzam to
    chciałabym mieć trochę świętego spokoju :-)

    pozdrawiam ASia

  • 7. Data: 2006-07-17 07:20:48
    Od: "Asia" <N...@o...pl>

    dzięli wielkie za pomoc

    pozdrawiam słonecznie Asia

  • 8. Data: 2006-07-17 09:49:48
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > Wiecie ja nikomu nie żałuję żeby tam był przebywał i korzystał z
    > moich "złotych" piasków kiedy mnie tam nie ma, jednak gdy
    > przyjeżdzam to chciałabym mieć trochę świętego spokoju :-)

    A może dobrym rozwiązanieb była by tabliczka informująca o tym iż
    teran jest prywatny i dozwolone jest jedynie przejścia a nie
    biwakowanie.
    Grzesiex

  • 9. Data: 2006-07-17 11:01:18
    Od: Robert <b...@g...pl>

    Asia wrote:

> [...]
    > zagrodzić ileś metrów od brzegu i tu pytanie ile ? I jak wyglada sprawa
    > użytkowania przez osoby obce pomostu i plaży , czy mają do tego prawo czy

    Zaraz zaraz. Albo masz nieruchomosc z jeziorem (brzegiem) czyli z
    dostepem do jeziora jak nazywasz, albo masz nieruchomosc przy jeziorze.
    Popatrz w akt notarialny co kupilas. Jesli granica Twojej dzialki sie
    konczy "przed" jeziorem to masz odpowiedz i wtedy pozostaje jeszcze
    kwestia czy dostalas od administratora tej wody zgode na budowe pomostu,
    wysypania piachu itd.
    Jezeli jest to natowmiast Twoja wlasnosc to grodź stawiaj tabliczke
    teren prywatny i wsio.

    pzdr R.