  • 1. Data: 2009-04-05 21:37:37
    Temat: duplikat faktury a opłata
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    czy za wystawienie duplikatu faktury można brać opłatę?
    faktem iż symboliczną bo 50gr

    chodzi o fakturki do odliczenia za internet, www.asta-net.pl

  • 2. Data: 2009-04-06 04:29:21
    Temat: Re: duplikat faktury a opłata
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zlotowinfo napisał(a):

    > czy za wystawienie duplikatu faktury można brać opłatę?
    > faktem iż symboliczną bo 50gr

    Za wystawienie czy za wydrukowanie, wyslanie etc? I o ile wiem to
    nigdzie nie jest napisane, ze takiej oplaty brac nie wolno.

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 3. Data: 2009-04-06 05:22:14
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    > Za wystawienie czy za wydrukowanie, wyslanie etc? I o ile wiem to
    > nigdzie nie jest napisane, ze takiej oplaty brac nie wolno.

    Nigdzie nie napisano, że stanie pod rynną w czasie deszczu jest szkodliwe
    Ten pomysł niezbyt chyba jest zgodne z logiką i doda pracy osobie
    prowadzącej sprawy ksiegowe.

    Sprzedawca na wniosek nabywcy ponownie wystawia (obowiązek!) fakturę,
    zgodnie z danymi zawartymi w kopii tej faktury. Sprzedawca nie ma prawa ani
    obowiązku w żaden sposób weryfikować oświadczenia nabywcy w kwestii
    zniszczenia albo zaginienia faktury. Ustawa nie określa terminu, w jakim
    duplikat powinien zostać wystawiony, powinien zatem zostać wystawiony bez
    zbędnej zwłoki. Skoro jest to obowiązek sprzedawcy można domniemywać, że
    opłata w grę nie wchodzi (równie dobrze opłacie podlegałoby wystawienie
    faktury), jednak nie napisali, że nie wolno...bo czy klient będzie mógł
    poprosić o fakturę za opłatę, za wydrukowanie duplikatu? Z jakiego tytułu ta
    opłata - tusz, papier?- to w chwili zakupu wpuszczasz w koszty.
    Zarejestrowane usługi poligraficzne masz? Te 50 gr z VAT czy bez, czy wogóle
    na lewo nieopodatkowane? Prowadzenie działalności bez zarejestrowania
    podlega karze grzywny...Lepiej się zastanowić czy dla kilku groszy warto
    kombinować?

    Pozdr
    Marcin

  • 4. Data: 2009-04-06 05:39:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    januszek pisze:

    > Za wystawienie czy za wydrukowanie, wyslanie etc? I o ile wiem to
    > nigdzie nie jest napisane, ze takiej oplaty brac nie wolno.

    I oczywiście należy wystawić fakturę na tą opłatę :)

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-04-06 06:16:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    spp napisał(a):

    > I oczywiście należy wystawić fakturę na tą opłatę :)

    Z 22% VAT ;)

    j.

  • 6. Data: 2009-04-06 06:17:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin napisał(a):

    > Nigdzie nie napisano, że stanie pod rynną w czasie deszczu jest szkodliwe

    Czy ja pisałem o stanie pod rynną w czasie deszczu?

    > Ten pomysł niezbyt chyba jest zgodne z logiką i doda pracy osobie
    > prowadzącej sprawy ksiegowe.

    Być może napisz o tym na grupie gdzie dyskutuje się o logikach ;p

    j.

  • 7. Data: 2009-04-06 06:20:31
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    ciekawi mnie jakbys zareagowal gdybys prowadzil DG i klient przychodzilby
    kazdego dnia roboczego po duplikat.

    ;)

    Icek

  • 8. Data: 2009-04-06 07:30:00
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    > ciekawi mnie jakbys zareagowal gdybys prowadzil DG i klient przychodzilby
    > kazdego dnia roboczego po duplikat.

    Może prowadzę :)
    Kazałbym mu prośbę na piśmie składać o wydanie duplikatu - o czasie wydania
    nie ma ani słowa, ale za 2 tygodnie kazałbym mu się zgłosić.
    Potem gdyby nawet do skarbówki poleciał czy skarbówki lub UOKiK, miałbym
    dowód, że złośliwie przychodzi po duplikaty.

  • 9. Data: 2009-04-06 07:42:37
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 6 Apr 2009 08:20:31 +0200, Icek napisał(a):

    > ciekawi mnie jakbys zareagowal gdybys prowadzil DG i klient przychodzilby
    > kazdego dnia roboczego po duplikat.
    > ;)

    Jak ktos sie nie moze z tym pogodzic, to czeka cala masa etatow :P

    --
    marcin

  • 10. Data: 2009-04-06 08:03:00
    Od: <s...@a...pl>

    > Kazałbym mu prośbę na piśmie składać o wydanie duplikatu - o czasie wydania
    > nie ma ani słowa,

    Jest. Duplikat faktury jest nadal fakturą. Masz max. 7 dni na jego wystawienie
    (nie doręczenie; możesz mu kazac przyjść za tydzień).