  • 1. Data: 2008-11-04 17:36:23
    Temat: dostałem wezwanie na rozprawę jako świadek... czy w związku z tym coś mi grozi?
    Od: "ello" <p...@t...pl>

    Witam miłych grupowiczów,

    w dniu dzisiejszym dostałem wezwanie na rozprawę w charakterze ŚWIADKA.
    Sprawa dotyczy rozprowadzanych przez internet przez pana X pirackich płyt z
    muzyką - kupiełm od niego kilkadziesiąt płyt przez okres ok 2-3 lat.
    Pan X najprawdobodobniej z inną osobą, panią Y sprzedawali te płyty na
    większa skalę. W pewnym momencie się to urwało, strona www zniknęła a mnie
    po kilku-kilkunastu miesiącach wezwała policja na przesłuchanie w charkterze
    świadka; byłem pytany o to czy znam panią Y, co kupowałem, jak często, w
    jakiej formie się to odbywało itd. Powiem szczerze, bardzo mnie to
    przesłuchanie zdenerwowało, bałem się że cos może mi grozić. NIgdy nie
    miałem doczynienia z policją, sądami i trochę mna wtedy wstrząsneło. Minęły
    2-3 lata i myślałem że juz jest po sprawie, niestety się myliłem - dziś
    dostałem wezwanie jako swiadek do sądu grodzkiego do miasta położonego 250km
    od mojego domu.

    Nie obchodzi mnie sytuacja X i Y, bo prawde mówiąc nigdy ich nie widziałem,
    kontaktowałem sie przez e-maila tylko z X, o istnieniu Y nawet nie
    wiedziałem, dowiedziałem sie o jej istnieniu od policjanta.

    Pytanie: jak taka rozprawa będzie wyglądała? czy w takiej sytuacji, będąc
    świadkiem na takiej rozprawie coś mi grozi? Czy mogę zostać oskarżony za
    kupowanie pirackich płyt? Czy mogą przeszukać mi mieszkanie w związku z tym
    itp. Czy moga postawić jakiekolwiek zarzuty? Mam uporządkowane zycie i nie
    chcę by błędy młodości to zmieniły.

    Jest to da mnie sytuacja bardzo niepewna, nie wiem czego się spodziewać.
    Rozprawa 21 listopada

    Będe wdzięczny za każdą poradę
    Pozdrawiam
    K.

  • 2. Data: 2008-11-04 17:38:07
    Od: "ello" <p...@t...pl>

    Dodam , że płty te były rozprowadzane w latach 2003-2005, czyli juz jakiś
    czas temu.

  • 3. Data: 2008-11-04 18:26:59
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "ello" <p...@t...pl> wrote
    > Pytanie: jak taka rozprawa będzie wyglądała?

    wejdziesz, sprawdzą obecność, świadkowie wyjdą, będą proszeni i wchodzenie i
    będą zeznawać.

    >czy w takiej sytuacji, będąc świadkiem na takiej rozprawie coś mi grozi?

    Za płyty nie. Za kłamstwo tak. Ale masz prawo odmowy odpowiedzi, gdyby
    odpowiedź mogła narazić Cię na zarzuty.
    Natomiast, gdyby policja/prokuratura zrobiła osobną sprawę przeciw Tobie,
    postawiła zarzuty, to mógłbyś być oskarżonym.

    >Czy mogę zostać oskarżony za kupowanie pirackich płyt?

    Na tej rozprawie nie.

  • 4. Data: 2008-11-04 19:51:11
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 4 Nov 2008 18:38:07 +0100, ello napisał(a):

    > Dodam , że płty te były rozprowadzane w latach 2003-2005, czyli juz jakiś
    > czas temu.

    ciekawe... po tylu latach...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://grupy.3mam.net/ różne tematy

  • 5. Data: 2008-11-04 20:42:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > ciekawe... po tylu latach...

    Szczęśliwi czasu nie liczą ;->

    Ja w styczniu będę świadkował w sprawie z 2003 roku.

    Na szczęście (dla mnie, jako świadka) zdarzenie było dość spektakularne
    (jeśli to jest to, o czym myślę) i istotne IMHO szczegóły w większości
    pamiętam, ale litości...