-
1. Data: 2002-11-30 13:27:42
Temat: doom3 (shit) vs RTCW
Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>
Wlaczylem sobie RTCW. Sa tam dynamiczne swiatla.
Mozecie to obejrzec na screenie
http://klasyk99.republika.pl/rtcw.jpg
Zwroccie uwage, ze po lewej stronie jest latarnia
swiecaca stalym, "zimnym" swiatlem. Po prawej jest pochodnia, jej
plomien nieregularnie drga, wraz z nim faluje po scianach
cale "cieple" swiatlo. Zwroccie uwage, na pieknie rozmyte
krawedzie, na swiatlo pochodni wychodzaca spomiedzy
skrzynek, itd. Calosc ma 90 fps.
(W opcjach mozna ustawic dynamicLights disable, pochodnia daje
wtedy stale swiatlo. )
Na drugim screenie doom3 mapa 3.
Potwor juz zamknal sie w lazience, na scenie _zadne_ swiatlo nie drga,
_zadne_ sie nie husta. Scena calkowicie statyczna! Rozdzielczosc
zmniejszona do 640-480. Filtrowanie znizotropowe wylaczone
w pliku configuracyjnym dooma.
http://klasyk99.republika.pl/doom3.jpg
Calosc 6 fps.
Czy ktos moze mi pokazac te roznice w rozmytym swietle miedzy
tymi 2 screnami.
Poza oczywiscie 90 fps i 6 fps.
Doom3 zadnych drgan, wychylen swiatla na tej scenie. Nic.
RTCW caly czas swiatlo faluje.
Ja rozumiem, ze mozna liczyc wektory miliony razy, tylko po co?
Bylo nawet takie demo, gdzie mozna bylo zmieniac ilosc
trojkatow obietu. (jakies zwierze) Zaczynalo sie to od 1 trojkata.
a konczylo prawie w nieskonczonosci. Mozna bylo zajechac kazdy
sprzet 1 obiektem!! -> calkowicie zdusic FPS. Tylko po co?
Skoro od pewnego momentu nie bylo widac zadnej roznicy.
-
2. Data: 2002-11-30 13:32:42
Temat: Re: doom3 (shit) vs RTCW
Od: "Leszek" <l...@p...fm>
Uzytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci
news:25fhuugj0kio1o8rko2dh1s7iietbloi2h@4ax.com...
> Wlaczylem sobie RTCW. Sa tam dynamiczne swiatla.
> Mozecie to obejrzec na screenie
> http://klasyk99.republika.pl/rtcw.jpg
> Zwroccie uwage, ze po lewej stronie jest latarnia
> swiecaca stalym, "zimnym" swiatlem.
<ciah>
Do sadu z tym;)))Powinni tego zabronic.
--
Pozdrawiam
Leszek
"Psy szczekaja,karawana jedzie dalej"
GG 1631219
-
3. Data: 2002-11-30 13:41:06
Temat: Re: doom3 (shit) vs RTCW
Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>
On Sat, 30 Nov 2002 14:32:42 +0100, "Leszek" <l...@p...fm>
wrote:
>
>Do sadu z tym;)))Powinni tego zabronic.
sorry, pomylka.
a cancel-wiadomosci sa zablokowane
na telekomunie.
-
4. Data: 2002-12-01 18:34:45
Temat: Re: doom3 (shit) vs RTCW
Od: "nurse" <lynx(nospam)@trinity.tznet.one.pl>
(ciach)
| Ja rozumiem, ze mozna liczyc wektory miliony razy, tylko po co?
| Bylo nawet takie demo, gdzie mozna bylo zmieniac ilosc
| trojkatow obietu. (jakies zwierze) Zaczynalo sie to od 1 trojkata.
| a konczylo prawie w nieskonczonosci. Mozna bylo zajechac kazdy
| sprzet 1 obiektem!! -> calkowicie zdusic FPS. Tylko po co?
| Skoro od pewnego momentu nie bylo widac zadnej roznicy.
NTG - ale odpowiem :-)
RTCW jest oparty na dobrym i dopracowanym silniku q3,
natomiast doom3 jest tworzony od podstaw - jak narazie wykradziono tak
wczesna alphe ze nie mozes w tej chwili oceniac doom3 na tym co widzisz na
ekranie.
Pamietaj ze gra ukaze sie dopiero w 2003 lub nastepnych latach. Sam kod ma
narazie kupe bledow, a to ze masz 6 fps jest wlasnie spowodowane
niedociagnieciami w kodzie (co i tak bedzie poprawione, zobacz sobie doom'a
1 we wczesnej becie i doom'a 1 full versje.)
Na dodatek rtcw nie wykorzystuje bump mappingu oraz dynamicznych swiatel -
wejdz sobie do lazienki i zobacz jak Cienie sie poruszaja po umywalce.
Tego w rtcw nie masz - doom3 jest pierwsza gra ktora bedzie to wykorzystywac
(bardzo duzo obliczen). W rtcw masz tekstury bardzo *slabej* jakosci w
porownaniu do doom'a 3. Moglbym sie rozpisywac wiele o szczegolach, ale
jedno Ci powiem - nie wiem jakiego masz gfx'a ale pewnie jakiegos GF
slabego - jakbys zobaczyl ta gre na ATI RADEONIE 9700 szczena by Ci opadla -
bo dopiero ta karta w pelni ukazuje piekno dooma3 (w tej chwili zadna inna
karta nie jest w stanie pociagnac doom'a na full detalach.
--
pzdr,
grzech
----
wytnij (nospam) z mojego adresu e-mail przy odpowiedziach na prv.