  • 1. Data: 2009-08-03 17:01:02
    Temat: dobra osobiste pracownika
    Od: kulf0n <k...@b...adresu>

    witam, czy naruszone są dobra osobiste pracownika w przypadku
    nieobiektywnej i niesprawiedliwej (według pracownika) oceny działań
    mających na celu podnoszenie kwalifikacji? czy stres -- załóżmy, że
    długotrwały -- towarzyszący takiej ocenie może być powodem wypowiedzenia
    przez pracownika umowy o pracę ze skutkiem natychmiastowym? czy
    zwodzenie pracownika przez pracodawcę w temacie art. 94, pkt. 6
    (ułatwiać pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych) narusza dobra
    osobiste pracownika?

    temat dóbr osobistych pracownika jest tematem "śliskim" dlatego proszę o
    opinie za i przeciw.

    kulf0n

  • 2. Data: 2009-08-03 17:13:13
    Temat: Re: dobra osobiste pracownika
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:00bf9303$0$24173$c3e8da3@news.astraweb.com kulf0n
    <k...@b...adresu> pisze:

    > czy naruszone są dobra osobiste pracownika w przypadku nieobiektywnej i
    > niesprawiedliwej (według pracownika) oceny działań mających na celu
    > podnoszenie kwalifikacji?
    Byłeś już u jasnowidza?

    > czy stres -- załóżmy, że długotrwały -- towarzyszący takiej ocenie może
    > być powodem wypowiedzenia przez pracownika umowy o pracę ze skutkiem
    > natychmiastowym?
    Takie coś nie istnieje.

    > czy zwodzenie pracownika przez pracodawcę w temacie art. 94, pkt. 6
    > (ułatwiać pracownikom podnoszenie kwalifikacji zawodowych) narusza dobra
    > osobiste pracownika?
    Zwodzenie?

    > temat dóbr osobistych pracownika jest tematem "śliskim" dlatego proszę o
    > opinie za i przeciw.
    Śliski nieco jest, fakt.
    Tylko czy ty na pewno rozumiesz termin "dobra osobiste"?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-08-03 17:48:25
    Od: kulf0n <k...@b...adresu>

    Jotte wrote:

    > Śliski nieco jest, fakt.
    > Tylko czy ty na pewno rozumiesz termin "dobra osobiste"?

    no właśnie nie wiem, a chciałbym zrozumieć. podany przykład zaczerpnąłem
    z orzeczenia Sądu Najwyższego (dotyczy poważniejszej sprawy, ale chodzi
    mi o definicję "nieobiektywnej i niesprawiedliwej" oceny pracy i stresu
    z tym związanego).

    cytat:
    Nietaktowne czy niekulturalne odnoszenie się przełożonego do podległych
    mu pracowników, nie mówiąc już o przejawianiu wobec nich fizycznej
    agresji, jest więc zachowaniem bezprawnym i jeśli nawet ,,dotyczy"
    umówionej pracy, to wystawia pracownika na stres, którego w żadnym razie
    nie sposób uznać za normalnie związany z jej wykonywaniem. To samo można
    powiedzieć o stresie pracownika, który z grubiaństwem przełożonego styka
    się w związku z nieobiektywną lub niesprawiedliwą oceną swej pracy, a
    zatem z oceną naruszającą ponadto normę z art. 94 pkt 9 kp. [..] Jeśli
    zarzuty są bezprawne, to nastąpi naruszenie dóbr osobistych osoby
    zatrudnionej.

    "Ochrona dóbr osobistych w zatrudnieniu", Helena Szewczyk

    gdybyś mógł rozwinąć temat stresu w nawiązaniu do tego orzeczenia byłbym
    zobowiązany. czy chodzi tu konkretnie o grubiaństwo czy ogólniej stres
    wykraczający poza stres wynikający z wykonywanej pracy?

    kulf0n

  • 4. Data: 2009-08-03 18:03:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:00bf9e1e$0$24150$c3e8da3@news.astraweb.com kulf0n
    <k...@b...adresu> pisze:

    > no właśnie nie wiem, a chciałbym zrozumieć.
    KC, art. 23.

    > gdybyś mógł rozwinąć temat stresu w nawiązaniu do tego orzeczenia byłbym
    > zobowiązany. czy chodzi tu konkretnie o grubiaństwo czy ogólniej stres
    > wykraczający poza stres wynikający z wykonywanej pracy?
    Nie podałeś żadnych szczegółów sprawy, a ogólnie to art. 24 KC.

    --
    Jotte