  • 1. Data: 2008-01-09 19:53:47
    Temat: dlugi meza - co zrobic
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Witam,

    prosze o pomoc .
    Co zrobic w przypadku gdy maz zony w ciagu alkoholowym zaciaga kredyty?
    Maz ma dosc wysoka rente,samochod ( niewiele warty) gospodarstwo rolne
    (niewiele warte) i razem z malzonka maja mieszkanie wlasnosciowe ( to dosc
    warte). Zona nie wyrazila zgody na wziecie kredytow. Kredyty wziete bez
    zabezpieczenia ( po kilka tys. zl w roznych bankach). Co w przypadku braku
    splaty , czy komornik moze zajac mieszkanie (wspolnota majatkowa)?
    samochod( raty placone przez zone ale DR na meza) ? Rozumiem,ze gospodarstwo
    rolne jako wlasnosc odrebna moze. Jak przeciwdzialac ? Czy skierowac sprawe
    do sadu o orzeczenie niepoczytalnosci? Rozwod ?A moze inne pomysly?

    K.

  • 2. Data: 2008-01-10 09:38:29
    Temat: Re: dlugi meza - co zrobic
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Krzysztof pisze:

    > gospodarstwo rolne jako wlasnosc odrebna moze. Jak przeciwdzialac ? Czy
    > skierowac sprawe do sadu o orzeczenie niepoczytalnosci? Rozwod ?A moze
    > inne pomysly?

    Małżonek może brać kredyty bez zgody drugiego małżonka, tyle że w takim
    wypadku brak takiej zgody wyklucza wspólną odpowiedzialność. Nawet przy
    braku rozdzielności majątkowej. Ewentualnych długów nie można wówczas
    ściągać z majątku wspólnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2008-01-10 11:31:47
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Rzuć okiem na post z wczoraj 15:59, bo tam jest odpowiedź na problemy Waszej
    pani :)

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2008-01-10 11:32:44
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Przepraszam: z PRZEDWCZORAJ (8.1.2008)

    --
    Lukasz

  • 5. Data: 2008-01-10 16:00:01
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > wypadku brak takiej zgody wyklucza wspólną odpowiedzialność. Nawet przy
    > braku rozdzielności majątkowej. Ewentualnych długów nie można wówczas

    OK, w takim razie powiedz co nie jest majątkiem wspólnym w przypadku braku
    rozdzielności? Oczywiście prócz gaci, skarpetek, maszynek do golenia, perfum
    itp. Pytam poważnie, chciałbym wiedzieć.

  • 6. Data: 2008-01-11 09:47:46
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Robert J. napisał(a):

    > OK, w takim razie powiedz co nie jest majątkiem wspólnym w przypadku
    > braku rozdzielności? Oczywiście prócz gaci, skarpetek, maszynek do
    > golenia, perfum itp. Pytam poważnie, chciałbym wiedzieć.

    Majątek, który posiadałeś przed ślubem, oraz to, co otrzymałeś jako
    darowiznę, spadek, na przykład.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 7. Data: 2008-01-11 16:16:32
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Robert J. pisze:

    > OK, w takim razie powiedz co nie jest majątkiem wspólnym w przypadku braku
    > rozdzielności? Oczywiście prócz gaci, skarpetek, maszynek do golenia, perfum
    > itp. Pytam poważnie, chciałbym wiedzieć.

    Określa to art. 33 Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego - nie chcę cytować
    bo jest tego sporo, znajdziesz w "guglach".

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2008-01-14 15:57:40
    Od: kobietka <b...@v...pl>

    Krzysztof pisze:
> [...]
    > gospodarstwo rolne jako wlasnosc odrebna moze. Jak przeciwdzialac ? Czy
    > skierowac sprawe do sadu o orzeczenie niepoczytalnosci? Rozwod ?A moze

    Polska mowa nie być trudna. Przepraszam, ale to aż razi. Podstaw
    interpunkcji uczą w podstawówce.

    --