  • 1. Data: 2003-04-26 17:42:12
    Temat: dlaczego to ja mam płacić komornikowi?
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Przeciwko dłużnikowi złożyłem pozew. Po otrzymaniu klauzuli wykonalności
    udałem się do komornika celem ściągnięcia długu od dłużnika. Po ok.2
    tygodniach dostałem wezwanie do uiszczenia zaliczki na wydatki, w którym to
    komornik wzywa mnie jako wierzyciela, na mocy art.40 ustawy z dnia
    29.08.1997 r o komornikach sądowych 9 egzekucji, o świadczenie pieniężne do
    złożenia zaliczki na wydatki (art.39.2/3)-przejazdy poza siedzibę w kwocie
    23,08 zł, pod rygorem odmowy dokonania zawnioskowanej czynności.
    Myślałe, że mnie krew zaleje. Nie dość, że poniosłem już koszty sądowe
    związane ze złożeniem pozwu, to jeszcze to ja, a nie dłużnik, mam płacić za
    każde pierdnięcie komornika ???
    Czy faktycznie muszę to zapłacić ? Wiem, że kwota jest niewielka, ale wkurza
    mnie taki sposób załatwiania sprawy. Nie dość, że dłużnik winien jest mi
    pieniądze, to poniosłem koszty sądowe i jeszcze dod.mam ponieść koszty
    komornika. Jak on wyliczył te 23,08 zł ???
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-04-26 18:08:35
    Temat: Odp: dlaczego to ja mam płacić komornikowi?
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Jarek <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8egek$nde$...@n...news.tpi.pl...

    > Czy faktycznie muszę to zapłacić ?

    Jak chcesz, to nie plac.

    > Wiem, że kwota jest niewielka, ale wkurza
    > mnie taki sposób załatwiania sprawy.

    Widac ze Cie wkurza. Moze cos na nerwy? O 23 zlote sie tak pieklic? Boze...
    Musisz byc absolutnie nie do zniesienia.

    > Nie dość, że dłużnik winien jest mi
    > pieniądze, to poniosłem koszty sądowe i jeszcze dod.mam ponieść koszty
    > komornika. Jak on wyliczył te 23,08 zł ???

    Nie masz chlopie poniesc, tylko zaliczke wniesc. Jakos to sobie wyliczyl -
    zapytaj sie komornika, skad my mamy niby wiedziec - pewnie sa to koszty
    przejechania tylu a tylu km. A jak sciagnie, to to sobie odbierzesz ( tzn
    powiekszy o to egzekwowana kwote ).

    Swoja droga ciekawe addendum do tego wyroku TK. Widac zaczynaja sobie radzic
    inaczej.

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2003-04-26 18:14:07
    Od: "Sandra" <b...@w...pl>

    Użytkownik Jarek <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8egek$nde$...@n...news.tpi.pl...
    > Myślałe, że mnie krew zaleje.

    hm byłoby to z wielką szkodą dla dłużnika :-)

    Nie dość, że poniosłem już koszty sądowe
    > związane ze złożeniem pozwu, to jeszcze to ja, a nie dłużnik, mam płacić
    za
    > każde pierdnięcie komornika ???

    a co ? liczyłeś ,że na każde Twoje pierdnięcie wszyscy padają na kolana ?

    > Czy faktycznie muszę to zapłacić ?
    a niby dlaczego np. mam wykonywać dla Ciebie usługę za darmo? nie pomylił Ci
    się komornik ze świętym mikołajem ? :-) to jeszcze nie ten czas :-)

    Wiem, że kwota jest niewielka, ale wkurza
    > mnie taki sposób załatwiania sprawy.

    to nie płać i nie bedziesz wkurzony ...

    Nie dość, że dłużnik winien jest mi
    > pieniądze, to poniosłem koszty sądowe i jeszcze dod.mam ponieść koszty
    > komornika. Jak on wyliczył te 23,08 zł ???

    przy nieskutecznej egzekucji przy takim pierdzącym kliencie komornik nie
    zarobiłby na chleb :-))

    Sandra

  • 4. Data: 2003-04-26 18:33:32
    Temat: Re: dlaczego to ja mam płacić komornikowi?
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    > Jak chcesz, to nie plac.
    Wiem, że jeżeli nie chcę, aby to ruszał to płacić nie muszę.

    > Widac ze Cie wkurza. Moze cos na nerwy? O 23 zlote sie tak pieklic?
    Boze...
    > Musisz byc absolutnie nie do zniesienia.

    Widzę,że nerwy, to bardziej Tobie puszczają. Już pisałem, że nie o wysokość
    kwoty mi chodzi, a jedynie kogo się nią obciąża.

    >A jak sciagnie, to to sobie odbierzesz ( tzn
    > powiekszy o to egzekwowana kwote ).

    niestety nie powiększy, ponieważ długu tego prawdopodobnie nie będzie miał z
    czego zciągnąć.
    Jarek

  • 5. Data: 2003-04-26 18:36:26
    Od: "Sandra" <b...@w...pl>

    Użytkownik Jarek <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8ejer$2re$...@n...news.tpi.pl...
    > Widzę,że nerwy, to bardziej Tobie puszczają. Już pisałem, że nie o
    wysokość
    > kwoty mi chodzi, a jedynie kogo się nią obciąża.

    logiczne osobę na której rzecz wykonuje się usługę ...

    > niestety nie powiększy, ponieważ długu tego prawdopodobnie nie będzie miał
    > czego zciągnąć.

    no i co ? i dla idei miałby wykonywac pracę ?

    Sandra

  • 6. Data: 2003-04-26 21:03:47
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sandra" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > logiczne osobę na której rzecz wykonuje się usługę ...

    Usługą jest ściągnięcie należności, a nie sam fakt, że się przejedzie do
    klienta od którego ma ściągnąć.
    Płaci się za wyniki a nie za podjętą próbę. I to dopiero jest logiczne :)
    Gość od pralki, jak przyjechał i nie mógł wykonać naprawy, to nie wziął ani
    grosza. Ale to prywaciarz i swój honor ma.

    > no i co ? i dla idei miałby wykonywac pracę ?

    Jak napisałem wyżej: Pracą jest ściągnięcie, a nie przejechanie się,
    nieprawdaż?

    Poczytałem ustawę... ale to przecież polskie prawo jest.

    Alek

  • 7. Data: 2003-04-26 21:20:42
    Od: "Sandra" <b...@w...pl>

    Użytkownik Alek <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8esc6$43$...@n...onet.pl...
    > Poczytałem ustawę... ale to przecież polskie prawo jest.

    które musisz respektować

    Sandra

  • 8. Data: 2003-04-27 00:58:21
    Temat: Re: Odp: dlaczego to ja mam płacić komornikowi?
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Sandra" <b...@w...pl> niebacznie popelnil

    > a niby dlaczego np. mam wykonywać dla Ciebie usługę za darmo?
    > nie pomylił Ci się komornik ze świętym mikołajem ? :-) to
    > jeszcze nie ten czas :-)
    A to co robi komornik (egzekucja) to usługi jak szewskie?
    Może można w takim razie zrezygnować z jego usług i wykonać ją
    samemu?!

    > Nie dość, że dłużnik winien jest mi
    > przy nieskutecznej egzekucji przy takim pierdzącym kliencie
    > komornik nie zarobiłby na chleb :-))
    Zawsze moze się podjąc bardziej intratnego zajęcia.
    Ech, gdybyśmy mogli mówić o "dziele egzekucyjnym" a nie "zleceniu
    egzekucji".
    Skuteczność działeń komorniczych wzrosłaby niepomiernie...

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2003-04-27 01:53:31
    Temat: Odp: Odp: dlaczego to ja mam płacić komornikowi?
    Od: "Sandra" <b...@w...pl>

    Użytkownik poreba <d...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...7.19.11..
    .
    > A to co robi komornik (egzekucja) to usługi jak szewskie?

    nie czepiaj się słów głównie mi chodziło o przypadek nieskutecznej
    egzekucji , kto ma pokryć koszty wykonanej pracy ? przepisy dokładnie
    mówią ile należy wpłacić a ile zwraca w przypadku nieskutecznosci...
    być może jest to kwota zbyt duża niekiedy ale tak czy owak należna za
    wykonaną pracę ...

    > Może można w takim razie zrezygnować z jego usług i wykonać ją
    > samemu?!

    jw. pytanie nie na miejscu i dobrze o tym wiemy ...cofam tą usługę :P

    ustawa o komornikach dokładnie podaje procent od kwoty egzekwowanej ...

    > Zawsze może się podjąć bardziej intratnego zajęcia.

    nie sądze :-) nieźle im się żyje

    > Skuteczność działań komorniczych wzrosłaby niepomiernie...

    być może ...

    Sandra

  • 10. Data: 2003-04-27 05:07:46
    Temat: Re: Odp: Odp: dlaczego to ja mam płacić komornikowi?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra wrote:
> [...]
    > mówią ile należy wpłacić a ile zwraca w przypadku nieskutecznosci...
    > być może jest to kwota zbyt duża niekiedy ale tak czy owak należna za

    jak na razie to komornik ponosi ryzyko, nie ma podstaw do obciążania
    nimi wierzyciela (poza pomysłem z zaliczką) :)

    zaliczki na koszty??
    chyba nie o tym mówimy

    KG