  • 1. Data: 2008-09-17 19:39:28
    Temat: dane w ksiegowosci
    Od: "Roman" <r...@w...pl>

    Witam,
    mam DG i martwi mnie biuro rachunkowe, ktoremu zlecilem rozrachunki.
    Otoz osoby, ktore pracuja w tym biurze rachunkowym sa delikatnie mowiac
    "kleperami" boje sie ,ze moje kontakty , dostawcy , towar wyjda na jaw a
    tego bym nie chcial poniewaz towar w sumie jest malo popularny w Polsce ale
    chodliwy.
    Co zrobic ? Jest mozliwosc spisania umowy lub czegos w tym stylu ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-09-17 19:58:32
    Temat: Re: dane w ksiegowosci
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Roman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam DG i martwi mnie biuro rachunkowe, ktoremu zlecilem rozrachunki.
    > Otoz osoby, ktore pracuja w tym biurze rachunkowym sa delikatnie mowiac
    > "kleperami"

    Kto to jest "kleper" - taki co klepie dane do komputera? ;)

    > boje sie ,ze moje kontakty , dostawcy , towar wyjda na jaw a tego bym nie
    > chcial poniewaz towar w sumie jest malo popularny w Polsce ale chodliwy.

    Pochwal się czym to handlujesz ;)

    > Co zrobic ? Jest mozliwosc spisania umowy lub czegos w tym stylu ?

    Pewnie że jest, mozliwe zawarcie w umowie odpowiednich klauzul
    zobowiązujących do dyskrecji.
    Tyle że o tym myśleć trzeba zawczasu...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2008-09-18 06:00:28
    Od: "wt" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Pochwal się czym to handlujesz ;)

    > Pewnie że jest, mozliwe zawarcie w umowie odpowiednich klauzul

    Niestety tego typu umowa teoretycznie tylko chroni, tzn,, jesli udowodni się
    skąd był wyciek. Najczesciej ani szef biura rachunkowego ani pracownik - nie
    przyzna się do tego z własnej woli, tym bardziej konkurencja nie wyjawi skąd
    otrzymała te informacje.

    Jesli zobaczylbym, że ktos ma atrakcyjny i dobrze sprzedajacy się towar - to
    nie wyciagalbym informacji od jego ksiegowego lecz wyszukalbym w internecie
    kto jest jego producentem i sam nawiazalbym z nim kontakt.

    Co innego jednak - towary ktore dobrze sie spzredaja ale ogol spoleczenstwa
    o tym nie wie, slyszalem ze wiele lat temu pewien czlowiek wpadl w Polsce na
    pomysl produkcji tak banalnej i prostej rzeczy jak wykałaczki i nie chwaląc
    się tym robił "kokosy". Wystarczy jednak przyznać sie że to opłacalne - to
    zaraz pojawi się konkurencja.

  • 4. Data: 2008-09-18 07:41:00
    Od: "Tomek Renik" <s...@p...pl>

    Dnia 17-09-2008 o 21:39:28 Roman <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > ale
    > chodliwy.
    > Co zrobic ? Jest mozliwosc spisania umowy lub czegos w tym stylu ?

    Większość przedsiębiorców przeraża rachunkowość i księgowość, a w
    przypadku własnej DG,
    gdzie są zakupy, sprzedaż, i niewiele kosztów + rozliczenie VATu, cała
    sprawa rachunkowa
    nie jest zbyt skomplikowana i średniointeligentny przedsiębiorca rozgryzie
    to w 1-2 miesiące.

    Poza tym są uproszczone metody księgowości - ryczałt ewidencjonowany.
    Podatkowo ma swoje minusy, jeśli koszty są duże... ale do prowadzenia
    ryczałtu biuro rachunkowe
    nie jest potrzebne.

    --
    Tomasz Renik jestem

  • 5. Data: 2008-09-20 10:20:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2008, Tomek Renik wrote:

> [...]
    > rachunkowa
    > nie jest zbyt skomplikowana i średniointeligentny przedsiębiorca rozgryzie to

    Ba, poczytanie o wyczynach niektórych "tanich księgowych", choćby
    na sąsiedniej grupie .podatki, może zachęcić do osobistej kontroli...

    A kłopot często sprawia nie "wyliczenie", lecz "klasyfikacja",
    czyli zastanowienie się JAK potraktować dany przychód lub wydatek :)

    pzdr, Gotfryd