  • 1. Data: 2008-02-20 15:43:22
    Temat: czy różne pisma urzędowe są chronione prawem autorskim lub innym?
    Od: "Grzeg" <l...@g...pl>

    Witam!
    W pewnej sprawie zostałem niesprawiedliwie potraktowany przez prawo.
    Sprawa się jeszcze nie skończyła, ale narobiono mi i mojej rodzinie dużo
    stresu. Poniosłem też już jakieś koszty na adwokata.
    Postanowiłem, że bez względu na wynik sprawy "zemszczę się" poprzez opisanie
    całej sprawy w taki sposób, aby potencjalnym osobom mogącym stać się także
    ofiarami w podobnych sprawach, pomóc i nauczyć ich jak się zabezpieczyć oraz
    bronić.
    Mam w związku z tym pytanie.
    Czy opisując i upubliczniając wydarzenia i przebieg sprawy, mogę znowu
    trafić z jakiegoś paragrafu w ręcę wymiaru (tfuuu) sprawiedliwości?
    Chodzi mi o to, czy np. zamieszczenie na stronie internetowej skanu pisma
    urzędowego może podlegać jakiejś karze? Czy też może stanowić choćby jakieś
    domniemanie, które pozwoli jakiemuś organowi na jakieś szykany i szantaże
    wobec mnie. Np. że mogą mnie oskarżyć o ułatwianie komuś przestępstwa.
    Zastrzegam, że oczywiście na danym piśmie zamazałbym wszelkie adresy,
    nazwiska czy numery.
    Ale jak to się mówi "dajcie człowieka, a paragraf się na niego znajdzie"...

    pozdrawiam
    Grzeg

  • 2. Data: 2008-02-20 15:56:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzeg" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    O ile żaden z tych dokumentów nie jest opatrzony klauzulą tajności (a
    pewnie nie), to nie przychodzi mi do głowy żaden przepis chroniący jego
    treść od strony praw autorskich.

  • 3. Data: 2008-02-20 16:11:37
    Od: "Grzeg" <l...@g...pl>

    > O ile żaden z tych dokumentów nie jest opatrzony klauzulą tajności (a
    > pewnie nie), to nie przychodzi mi do głowy żaden przepis chroniący jego
    > treść od strony praw autorskich.

    Takich klauzuli nie ma. W zasadzie takie tam zwykłe np. nakaz przeszukania,
    zeznania z przesłuchań różnych osób na policji i jakieś inne akta, z których
    osoba uprawniona, np podejrzany może sobie zrobić kserokopie.
    Nie wiem, jeszcze jakie świstki dostanę z sądu, ale tajne to raczej nie
    będzie.

  • 4. Data: 2008-02-20 21:49:01
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Przykładowo operat szacunkowy wykonany przez rzeczoznawcę majątkowego korzysta z
    ochrony praw autorskich.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-02-20 22:31:20
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    " 666" <j...@w...eu> writes:

    > Przykładowo operat szacunkowy wykonany przez rzeczoznawcę
    > majątkowego korzysta z ochrony praw autorskich.

    ..jak również wszelkiego typu opracowania załączane do dokumentów
    urzędowych.

  • 6. Data: 2008-02-21 05:50:23
    Od: "Grzeg" <l...@g...pl>

    > ..jak również wszelkiego typu opracowania załączane do dokumentów
    > urzędowych.

    Rozumiem, że bardziej będzie chodzić o ochronę z zakresu praw autorskich?
    Czyli np. wycena biegłego może już być chroniona, ale akt oskarżenia, albo
    wyrok sądu już nie?

  • 7. Data: 2008-02-21 14:24:07
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Grzeg" <l...@g...pl> writes:

    > Rozumiem, że bardziej będzie chodzić o ochronę z zakresu praw
    > autorskich? Czyli np. wycena biegłego może już być chroniona,
    > ale akt oskarżenia, albo wyrok sądu już nie?

    Na to wygląda, tyle że ta wycena musiałaby mieć cechy utworu.
    W każdym razie błędem jest traktowanie związanych z dokumentami
    właściwymi opracowań jako dokumentów.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl